Another one bites the dust ..

WoKe

MF veteraan
1 apr 2003
1.324
0
Gent
Zaterdag het laatste eifelritje van dit jaar gaan doen ... en mijn vrouwtje tegen de grond zien gaan :(


We waren bijna terug in Monschau waar de auto met remorque stond toen er een ventje van een jaar of 8 op zijn fietsje besloot om zonder te kijken op ongeveer 5m voor Auke over te steken. Ze heeft nog vol geremd, beetje kunnen uitwijken en zo die kleine niet meegehad en besloot dan maar om erbij te gaan liggen ... Gelukkig reden we niet zo snel (50 a 60 ofzo). Als je dan toch moet vallen, waar beter dan op de oprit van 2 verpleegsters :) moet je tenminste niet zover voor EHBO enz ... (maar toch nog foto's moeten laten nemen achteraf)

Al bij al ongelofelijk veel geluk gehad dat iedereen er redelijk goed vanaf gekomen is, die kleine niets, Auke dikke knie, schouder en heup en de moto ... zag er niet erg uit, maar daarjuist toch eens goed gezien ...

- stuur krom
- spiegel en stuuruiteinde kaputt
- dashboard kaputt
- Koplamp beetje geschaafd en gedeukt
- pinkerke kwijt
- bluts in tank
- krassen op tank en kontje
- valbaren gekrast
- uitlaat gekrast
- spatbord gekrast
- voorvork krom (vermoed ik)

- helm is afgeschreven
- gat in handschoenen
- 10-tal gaten in de textieljas
- lederen broek geschaafd
- botten geschaafd
- gat in pullover

De schade aan de moto kan denk ik redelijk goedkoop hersteld worden, maar ik maak me een beetje zorgen over die voorvork, was me nog niet opgevallen, maar als je de kroonplaat loodrecht op het frame zet (gelijk je perfect rechtdoor zou rijden) dan staat het wiel scheef naar links |(

Toch maar de politie erbij gehaald, alles laten noteren, en die besloten ook dat de kleine in fout was, dus het wordt voer voor de verzekering ...


Hier de foto's van de ER-5
 
Dus ... iemand enig idee wat de dagwaarde van een Kawasaki ER-5 uit 1998 nog is ?
Want ik vrees dat ze hem total-loss zullen verklaren :?

Thx,
WoKe
 
Dagwaarde? Nope, weet nie. iig beterschap en succes met de afhandeling van verzekering etc....
 
Zoals ik de schade zie.. is hij inderdaad total-loss.
doet me denken aan m'n vorige motor!!... verschillende dingen krom!
 
Gadverdamme, kl*te ...

Veel sterkte met het hersel van Auke.
De foto's van de motor zien er inderdaad net errug best uit.
Kan ook komen door de foto zelf natuurlijk, maar de voorvork ziet er indedaad scheef uit.

Gelukje bij een ongeluk : de kleine man is gelukkig niet geraakt.
 
heeft je vrouwtje haar nobele daad weer gedaan voor dit jaar. Je zou er niet aan moeten denken dat je dat kleine mannetje had geschept... hopelijk wordt het netjes afgehandeld door de verzekering. Ik had die ouders goed verrot gescholden...

Succes met alle lichamelijke en persoonlijk letsel
 
Looks totalled to me...
volgens mij is de velg krom en niet de voorpoot! als je de foto bekijkt van voren zie je duiedlijk dat aan de ene kant van de voorpoot meer ruimte zit tussen de velg dan de andere kant!
maar een velg is ooknie echt goedkoop :X
 
Ik had die ouders goed verrot gescholden...

Dat helpt nogal. Die ouders zijn zich hoogstwaarschijnlijk ook lam geschrokken, maar dolblij die hij niet geschept is. En een jochie van 8 jaar kun je nu eenmaal niet vastbinden in huis.

Zie het van de positieve kant. Hopelijk heeft hij er van geleerd en heeft nu begrepen dat het kijken voor het oversteken toch niet voor niets is. Tevens zullen zijn vriendjes ook behoorlijk onder de indruk zijn, die nogmaals door hun ouders weer ingepeperd krijgen hoe belangrijk het is om te kijken.

Auke, sterkte met je spierpijn en afhandeling van de schade.
 
volgens mij is de velg krom en niet de voorpoot! als je de foto bekijkt van voren zie je duiedlijk dat aan de ene kant van de voorpoot meer ruimte zit tussen de velg dan de andere kant!
maar een velg is ooknie echt goedkoop :X
De velg is nog recht, is gewoon een optische illusie :) op die foto
 
Veel succes met en het herstellen van de motor.En het herstelen van andere dingen
 
Laatst bewerkt:
Kan niet echt zien op de foto's of de voorvork krom is. Lijkt erop dat hij total loss is...Sv 650 is ook niet verkeerd. :) Hoop dat au(k)e snel weer de au(d)e is.

Hoe heb je de motor eigenlijk weer mee naar huis gekregen?
 
Hoe heb je de motor eigenlijk weer mee naar huis gekregen?

We gaan steeds met de wagen en aanhanger tot Monschau en rijden daar dan een beetje in de eifel rond (rurberg, B258, enz ...) gelukkig was het ongeval pas op het einde van de rit, op een 10-tal km van Monschau.

Niemand die een linkje weet naar een database met dagwaarde van motoren ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan