Anthony "Ant" West #13

Dat Marquez een speciale behandeling kreeg was duidelijk en ook wel logisch gezien z'n talenten. Ook Suter gaf Marquez een voorkeursbehandeling....en daarom kregenze van zo'n beetje alle andere klanten de dikke middelvinger. En Luthi komt uit Zwitserland...waar racen al sinds decennia verboden is, helemaal vreemd klinkt het allemaal niet, maar het stinkt wel.
Ik ben heel benieuwd hoe de FIM met Iannone om zal gaan...toch zo'n vermoeden dat die wel weer redelijk snel in het zadel zal zitten...als Italiaan zijnde 8-)
 
Dat Marquez een speciale behandeling kreeg was duidelijk en ook wel logisch gezien z'n talenten. Ook Suter gaf Marquez een voorkeursbehandeling....en daarom kregenze van zo'n beetje alle andere klanten de dikke middelvinger. En Luthi komt uit Zwitserland...waar racen al sinds decennia verboden is, helemaal vreemd klinkt het allemaal niet, maar het stinkt wel.
Ik ben heel benieuwd hoe de FIM met Iannone om zal gaan...toch zo'n vermoeden dat die wel weer redelijk snel in het zadel zal zitten...als Italiaan zijnde 8-)
Voor dat laatste moet je dan de Twitter van West in de gaten houden.
Die zal er snel iets over zeggen. _O-
 
Hoezo kan je iemand verbieden te rijden of überhaupt om op een circuit te komen wanneer je geen overkoepelende organisatie bent??

Verbannen van FIM activiteiten en circuits die bij hen zijn aangesloten, ok (vind ik al dictatoriaal, maar OK).

Dit riekt naar machtsmisbruik, want zij willen graag dat hij stopt en hij gaat vervolgens rijden op plekken waar zij geen autoriteit hebben, maar dan toch eisen alsof zij dat wel hebben.

Dat kan alleen als je machtig bent want anders maakt dat op niemand indruk.

Al zit hij zwaar aan de dope. Dit is not done.
Mag hij straks van hen ook niet meer In Noord Korea rijden??

Daar twijfel ik over, als een coureur vals speelt op deze manier vind ik het wel gerechtigd dat een organisatie alles probeert om te voorkomen dat die coureur nog op een circuit kan komen... maar dat ze die macht hebben geeft wel aan dat ze de mogelijkheden hebben om uit te voeren waarvan West ze nu beschuldigd.

Hij geeft aan nog honderden andere voorbeelden te hebben, lijkt me mooi leesvoer, tijd voor een boek?
 
Daar twijfel ik over, als een coureur vals speelt op deze manier vind ik het wel gerechtigd dat een organisatie alles probeert om te voorkomen dat die coureur nog op een circuit kan komen... maar dat ze die macht hebben geeft wel aan dat ze de mogelijkheden hebben om uit te voeren waarvan West ze nu beschuldigd.

Hij geeft aan nog honderden andere voorbeelden te hebben, lijkt me mooi leesvoer, tijd voor een boek?

Op welke manier heeft West valsgespeeld?
 
Hoe ga jij bewijzen dat de concurrentie dat wel doet? En hoe ga je bewijzen dat ze west juist behandeld hebben ?

Je gaat er vanuit dat de fim eerlijk is, denk dat je daar al een flinke fout maakt.
Ze hebben de pik op hem, ongeacht of hij nu wel iets verkeerd heeft gedaan of niet slaat het gewoon nergens op om iemand zo dwars te zitten
 
Zich niet houden aan het reglement terwijl de concurrentie dat wel doet.

Welk voordeel heeft hem dat gebracht?

Ja, hij heeft lopen kloten met drugs of wat dan ook, maar ik geloof dr geen barst van dat hij willens en wetens prestatieverhogende middelen heeft gebruikt. West is geen Armstrong, dat gaat dr bij mij niet in.
Geef hem op zn flikker, ban hem voor een jaar voor de mondiale kampioenschappen en dan is het klaar. Wat de fim nu flikt vind ik erger dan wat drugs gebruiken op een feest.
 
Zelfs al was het een prestatie verhogend middel dan is het allemaal nog steeds een smerig machtsspel.

Een paar mensen die uit het wereldje komen ondersteunen zijn uitspraken (deels) en ik neem toch aan dat de meeste race liefhebbers wel eens vraagtekens gehad hebben bij bepaalde situaties.. niet alleen in dit geval
 
Ik vind West een super gave gast. Zie hem heel graag erbij.

Maar in de brief staat het volgende:
Dat hij aan geen enkele competitie mee mag doen/werken, bij wijze van spreken zelfs geen postzegels plakken voor de uitgaande post, simpel.
Er staat ook dat er gekeken gaat worden of hij de regels overtreden heeft, van het regelement waar hij als internationaal wegrace coureur zich aan te houden heeft.
Mocht dat niet het geval zijn, wordt er voor een commissie gekeken naar zijn overtreding. Er staat ook dat er een kans bestaat dat hij weer een straf krijgt, gelijk aan de vorige, of aangepast indien nodig.

De overtreding begaan door Westy is minder ernstig dan de vorige, en waarschijnlijk was hij wel weggekomen met eenzelfde verlenging van de straf.

Nu vast niet meer, of hij moet iemand met een licentie zo gek krijgen te tekenen dat het racen voor zijn rehabilitatie was en hij er geen vergoeding voor gekregen had. Dan gaat hij zelfs vrijuit.

Ik snap de laatste regel goed. Als je je al eens "vergist" hebt, kun je maar beter voor de periode van je hangende onderzoek jezelf beter niet laten zien op een circuit, of ergens anders waar competitie wordt bedreven, want ik denk dat zelfs clinics geven nu niet mag.

Hoop dat hij zegt dat z'n account en mailbox gehackt zijn want zie hem liever over 1 jaar weer racen dan met modder gooien, zo'n aftocht zou ik zonde vinden.

Als ik het mis heb, hoor ik het graag
 
Zoals ik het begrijp kan de FIM het niet goed hebben dat hij was uitgeweken naar een competitie die niet door hen beheert word.
Zij vinden namelijk dat hij niet zou mogen racen of zelfs trainen.. eigenlijk willen ze hem helemaal op het circuit hebben.
 
Zoals ik het begrijp kan de FIM het niet goed hebben dat hij was uitgeweken naar een competitie die niet door hen beheert word.
Zij vinden namelijk dat hij niet zou mogen racen of zelfs trainen.. eigenlijk willen ze hem helemaal op het circuit hebben.

Dan begrijp je het goed. En dat is dus tegen de regels van de FIM waar hij een licentie heeft/had.
Maw hij dient nog een straf uit te zitten, en tijdens die straf gaat hij ergens rijden, wat dus al helemaal tegen de regels van FIM is.....
Hij werkt zichzelf alleen maar dieper in de nesten. Ik persoonlijk denk had die jongen lekker in Brazilie laten racen en had je er als FIM lekker buiten gehouden, maar aan de andere kant waarom stel je dan regels op....
 
Ik snap niet zo goed wat voor macht de FIM heeft in competities die niet door hun beheert worden ?!
Of zie ik het verkeerd en heeft hij hier voor getekend ? Waarom hebben ze dan geen rechtszaak aangespannen tegen hem toen hij in Brazilië reed ?
 
Welk voordeel heeft hem dat gebracht?

Ja, hij heeft lopen kloten met drugs of wat dan ook, maar ik geloof dr geen barst van dat hij willens en wetens prestatieverhogende middelen heeft gebruikt. West is geen Armstrong, dat gaat dr bij mij niet in.
Geef hem op zn flikker, ban hem voor een jaar voor de mondiale kampioenschappen en dan is het klaar. Wat de fim nu flikt vind ik erger dan wat drugs gebruiken op een feest.

De FIM lijkt hier wel het voorbeeld van de wielersport te volgen.... daar worden renners op dezelfde manier bestraft.

De FIM gaat hier heel ver door aan te dringen bij een andere competitie om hem te weren, ze hadden simpelweg kunnen constateren dat West zijn straf niet uitzit door toch aan motorsport deel te nemen en hem verdere deelname aan FIM gerelateerde evenement kunnen weigeren voor langere tijd of zelfs ooit. Om het positief te zien is er waarschijnlijk nu toch nog een deur op een kier om na zijn straf weer deel te mogen nemen aan FIM kampioenschappen.

Jammer dat West dit overkomt, hij verdient veel sympathie omdat hij vrijwel alles opgeeft voor de sport en af en toe wat succes weet te halen ondanks alle tegenslagen, maar hij heeft dit toch aan zichzelf te danken, los van het feit dat de FIM niet de meest vriendelijke of integere organisatie is.
 
Tja, hij is zelf degene die steeds maar weer en public de confrontatie zoekt. Stop daarmee en ga idd gewoon lekker circuitrijden. Geen haan die er dan nog naar kraait. Jammer dat West dit zichzelf aandoet.
 
Ja je grieven uiten op social media....dat doet toch niemand 8-)

Het is dom geweest van West om een stimulerend middel en later coke te gebruiken, maar in de huidige FIM heksenjacht heeft West alleen social media om zijn frustraties te uiten....een beetje Calimero effekt.
 
FIM onderneemt verder geen aktie op zijn uitspraken want ze hebben het te druk.....
 
Tja, hij is zelf degene die steeds maar weer en public de confrontatie zoekt. Stop daarmee en ga idd gewoon lekker circuitrijden. Geen haan die er dan nog naar kraait. Jammer dat West dit zichzelf aandoet.
die man is de aandacht nodig voor een paar centen zodat er gereden kan worden, hij gaat natuurlijk niet met een cbr uit 94 de baan op he :P


FIM onderneemt verder geen aktie op zijn uitspraken want ze hebben het te druk.....

Bij de fim hopen ze gewoon dat dit overwaait.
Als teveel mensen er achter komen dat er veelal vals gespeeld word/werd en straks Rossi ook nog eens zou stoppen dan word de GP de nieuwe SBk en sterft het langzaam af.
 
die man is de aandacht nodig voor een paar centen zodat er gereden kan worden, hij gaat natuurlijk niet met een cbr uit 94 de baan op he :P




Bij de fim hopen ze gewoon dat dit overwaait.
Als teveel mensen er achter komen dat er veelal vals gespeeld word/werd en straks Rossi ook nog eens zou stoppen dan word de GP de nieuwe SBk en sterft het langzaam af.

en toen schrok je ineens wakker...
 
Precies! Die laatste zin die ze er ook nog ff bij in gooien, vrij vertaald ; we verzoeken je dringend om niet meer op een circuit te verschijnen, zes niet vopr training want je bent toch verbannen.
Ik voel een roadracing-carrière aankomen bij West ;-)
 
Daar twijfel ik over, als een coureur vals speelt op deze manier vind ik het wel gerechtigd dat een organisatie alles probeert om te voorkomen dat die coureur nog op een circuit kan komen... maar dat ze die macht hebben geeft wel aan dat ze de mogelijkheden hebben om uit te voeren waarvan West ze nu beschuldigd.

Hij geeft aan nog honderden andere voorbeelden te hebben, lijkt me mooi leesvoer, tijd voor een boek?
Dat vind ik totaal niet.

De FIM mag er dan alles aan doen om daarvoor te zorgen wanneer het gaat om circuits waar zij zaken mee doen.

Niet waar zij niets mee van doen hebben.
Die kerel gaat helemaal in Zuid Amerika racen...... Wat een onzin zeg??!?!

En dan ook nog een sponsor \ fabrikant onder druk gaan zetten.... Machtsmisbruik ten top vind ik dit.
Alsof de FIM alles kan en mag bepalen voor een ieder die op een circuit ergens op de wereld wilt rijden.

Dat willen zij graag is aan deze situatie te merken, maar hoe vol van jezelf ben je dan als organisatie wanneer je dat denkt te kunnen doen?

Naar mijn inziens een kwestie van tijd als dit een gewoonte wordt totdat zij tegen iemand aanlopen die het niet voor de centen doet en dus gewoon een blik advocaten opentrekt.
 
Ik snap niet zo goed wat voor macht de FIM heeft in competities die niet door hun beheert worden ?!
Of zie ik het verkeerd en heeft hij hier voor getekend ? Waarom hebben ze dan geen rechtszaak aangespannen tegen hem toen hij in Brazilië reed ?

Dit dus.
Hoezo denkt een organisatie te kunnen bepalen wat iemand wel of niet doet?

Niet mee mogen doen aan hun competities begrijpt een ieder volkomen. Iemand vertellen dat hij iets niet mag doen ergens anders op de wereld waar zij helemaal niets met de FIM te maken hebben.... Hu?!?!
Wat als West nu een circuit in zijn achtertuin heeft? Mag hij dan niet meer in zijn achtertuin komen? _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan