anti-condens op Arai GP-5X helm

michielvl

MF veteraan
28 nov 2008
5.406
10
In een Arai gp-5x helm is geen pinlock vizier te maken. Het kleinste pinlock binnenvizier dat mijn handelaar heeft, is iets te groot waardoor de helm niet meer dicht kan. De helm heeft een klein vizier!
Ik heb een tijdje een anti-fog folie erin geplakt gehad, maar dit heeft getrilt waardoor het vizier beschadigd is en ik een nieuwe moest kopen (€80 :( ). Bovendien kwam er steeds rommel tussen.

Wie weet raad?
 
Bij Motoport (in Echt tenminste) hebben ze universele Pinlockjes, die zijn niet echt groot te noemen. Je moet dan wel zelf de gaatjes in je vizier boren, en hierbij moet je goed opletten. De mal die erbij zit klopt voor een opengevouwen vizer, maar de moet het plakken als hij nog op de helm zit. Hierdoor gaan de gaten te ver uit elkaar staan. Voor je boort dus eerst even het Pinlockje er tegenaan houden om te kijken of de positie van de gaten wel klopt.
Mocht dat nog te groot zijn dan kan je misschien de bovenste helft van het Pinlockje afknippen (?). Ik betwijfel echter wel of het nog wel zo goed werkt daarna, omdat er dan geen afgesloten luchtlaag meer is.

Wat je ook nog kan proberen is een anti-fog vloeistof of gel. De Fog Clear Gel van ProVision schijnt het beste te presteren op dit gebied.
 
Laatst bewerkt:
Hee, dank. Is dat van het merk Pinlock? Want ik zag net dat er een telefoonnummer op de site staat, die kan ik maandag bellen natuurlijk?
Termaat heeft ook een heel kleintje maar die was ook nog te groot.

Het randje afknippen heb ik ook aan gedacht maar dan is inderdaad het siliconen-randje weg. Als dát nou eens los te koop was....

Die gel, tast die het vizier niet aan?
 
Dat is inderdaad van het merk Pinlock.

Voor zover ik weet tast die gel je vizier niet aan. Ik heb hem niet op mijn helm, want ik heb een Pinlock uiteraard, maar ik heb dat spul wel voor op mijn autoruit. Je moet wel opletten dat je je vizier niet eerst schoonmaakt met, bijvoorbeeld C1000 ruitenruiniger. Dat geeft namelijk een olie-achtig laagje af waardoor de gel niet goed hecht en je zicht minder wordt door het olielaagje dat je steeds weer ziet zodra je vizier wil beslaan.
 
hmmm...de dealer vertelde me dat je nooit vizier mag schoonmaken met iets anders dan water omdat het plastic hierdoor wordt aangetast.

Maandag es naar pinlock bellen.... :)
 
Je kan pinlock beter ff mailen die antwoorden echt super snel en dan heb je direct het juiste antwoord. Bellen krijg je vaak de verkeerde aan de telefoon (ze maken wel meer dan pinlocken voor helmen) en vaak is de gene die over de helm pinlocks gaat er niet.

Op deze manier kwam ik er achter dat motorport wormermeer universaile pinlocken plaatst, en als je ze daar koopt betaal je niets extra's, die moeten klein genoeg zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan