Anti-decompressie vraagje

Bij deze laatste foto kan je duidelijk zien dat het loopvlak van de rollager in twee verdeelt is , deels contact met de nok , deels autodeco .
idd goed gezien. Nu ff kijken hoe ik heb er het beste uit kan halen...
Maar het is dan niet mogelijk om een nieuw veertje te kopen, zodat hij in stilstand weer tegen de nokkenas aanzit??
 
Als je het veertje appart kan komen , is het het proberen waard , als er op de rest (autodeco) niet al teveel sleet zit.
Als alles in 1-set zit (autodeco-nokkenas+...)zal het een dure herstelling zijn en
voor iets dat weinig zin heeft op een kickstarter .
 
Als je het veertje appart kan komen , is het het proberen waard , als er op de rest (autodeco) niet al teveel sleet zit.
Als alles in 1-set zit (autodeco-nokkenas+...)zal het een dure herstelling zijn en
voor iets dat weinig zin heeft op een kickstarter .

ja als ik het veertje niet los kan krijgen, dan ga ik opzekers niet alles vervangen, want ik vind die autodecompress alleen maar vervelend als ik eerlijk ben... en vanuit financiel oogpunt vind ik het al helemaal niet waard.
iig bedankt voor de goede uitleg jullie 2!

ik hou jullie op de hoogte :W
 
btw Jasper, dat weet jij wel denk ik:
vanaf welk jaar zit er een autodecom. standaard op een husk?
 
geen idee, mijne was uit 98 en had er een, bikermouse had een 94'er (of iets daar omtrent) en daar zat het niet op...

ik had trouwens een gloednieuwe nokkenas voor 80 euro gekocht bij iemand die gelijk een tc nokkenas erin zette bij zijn nieuwe motor ;) even goed zoeken dus...

ow nog iets, ik heb deze nokkenas nog liggen, als je iets met de auto decomp kan mag je hem hebben...
 
ik had trouwens een gloednieuwe nokkenas voor 80 euro gekocht bij iemand die gelijk een tc nokkenas erin zette bij zijn nieuwe motor ;) even goed zoeken dus...

Heb je dat via een kennis of particulier, of heb je t via een motorzaak geregeld?


ow nog iets, ik heb deze nokkenas nog liggen, als je iets met de auto decomp kan mag je hem hebben...
Dat zou zeker interessant zijn,. maar dan moet ik er wel iets mee kunnen idd. Zou jij bij die oude willen kijken of het mogelijk is dat dat veertje de oorzaak zou kunnen zijn van een lamme auto decomp? Zou je dan ook ff willen kijken of je dat veertje er makkelijk uit zou kunnen halen?
 
Laatst bewerkt:
ff vraagje....eb een husky die erg slecht start. nu zit er dus als het goed is een auto decompressie nokje is die actief is bij lage toerentallen waardoor de compressie iets afneemt en je "gemakkelijk"kunt trappen. maar waarom heb je dan ook nog een de-compresie hendeltje op je stuur ??
is een bj 2000 610.
 
ff vraagje....eb een husky die erg slecht start. nu zit er dus als het goed is een auto decompressie nokje is die actief is bij lage toerentallen waardoor de compressie iets afneemt en je "gemakkelijk"kunt trappen. maar waarom heb je dan ook nog een de-compresie hendeltje op je stuur ??
is een bj 2000 610.
omdat wanneer je tegen de compressie aanzit je nokkenas gewoon vaststaat :) daarom kan je even het hendeltje intrekken om over dat punt te komen
 
is net zoiets als.... vliegtuigen kunnen vol op de computer vliegen,landen enz enz...waarom zit er nog een piloot in.
Ik zou geen puur automatische decompressie willen hebben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan