Anti diefstal voorzorgen, welk slot neem je mee en hoe?

poing

MF'er
3 sep 2014
57
0
Nieuwe motor gekocht met alarm, nu is het nog overwegen welke extra voorzorgen ik zou nemen tegen diefstal. Wat doen jullie?

Verzekering?
Brand & Diefstal is 600EUR extra. Ik heb in dat geval een alarm nodig & "mechanisch slot bv u-ketting. Bij problemen 10% van de waarde kwijt.

Alternatief is de brandverzekering uitbreiden voor als hij thuis in de garage staat.

Slot?
Is een schijfrem slot voldoende? Want... waar steek je een ander slot op een sportieve bike? Softbag (kriga) is een oplossing.

Alternatieven?

Doel?
Op het werk staat hij veilig, thuis heb ik een garage.
Rest er nog: onderweg iets eten, drinken, naar winkel gaan, naar zee gaan... dingen bezoeken in stad (geen parking dus motor is ideaal).
 
Dure motor kopen. Niet verzekeren. Motor verkopen. Goedkoop oud barrel kopen. Van het verschil op vakantie,. :P
 
10 schijfremslotjes, 5 voor elke schijfrem :')
Een dikke ketting, en goed slot.
Ikzelf neem gewoon een codeslotje mee (ketting), en stuurslot.
Ben toch altijd in de buurt van de motor.
 
pbdb14ckqw63.jpg


Is & blijft moeilijk, om je motor 'helemaal' veilig achter te laten.
Als ze écht willen, is ie toch weg.
/partypooper mode off

Voor het langdurig parkeren (zoals naar zee gaan) zou ik sowieso altijd een parking met camera zoeken. Voor snel iets eten onderweg zit je toch meestal vlak in de buurt?
En niet te afgezonderd zetten , juist vol in het zicht > veel getuigen hebben onze vrienden met de lange vingers niet graag
 
Laatst bewerkt:
beetje lullig misschien maar niet zo bedoeld......ging je eerst een motor kopen en dan pas kijken wat dat ding in de verzekering kost?
 
gewoon los laten staan. word hij vanzelf achter slot en grendel gezet. *D
 
Ik heb geen diefstalgevoelige motor, maar ik zet hem met zowel schijfremslot als met een kettingslot door het achterwiel voor het huis onder een hoes.

Het beste is natuurlijk een lange goede ketting waarmee je hem aan iets vast kan maken, dat dan in combinatie met een schijfremslot.
 
Nieuwe motor gekocht met alarm, nu is het nog overwegen welke extra voorzorgen ik zou nemen tegen diefstal. Wat doen jullie?

Verzekering?
Brand & Diefstal is 600EUR extra. Ik heb in dat geval een alarm nodig & "mechanisch slot bv u-ketting. Bij problemen 10% van de waarde kwijt.

Alternatief is de brandverzekering uitbreiden voor als hij thuis in de garage staat.
Ergens anders verzekeren??
Ik heb alleen een art. 4 slot nodig bijvoorbeeld.

Slot?
Is een schijfrem slot voldoende? Want... waar steek je een ander slot op een sportieve bike? Softbag (kriga) is een oplossing.

Alternatieven?
Een sportieve bike til je ook gewoon een busje in dus het is maar net wat je zelf belangrijker vindt.

Doel?
Op het werk staat hij veilig, thuis heb ik een garage.
Rest er nog: onderweg iets eten, drinken, naar winkel gaan, naar zee gaan... dingen bezoeken in stad (geen parking dus motor is ideaal).

Zie voorgaande antwoorden. :9

Diefstalverzekering....
 
[afbeelding]

Is & blijft moeilijk, om je motor 'helemaal' veilig achter te laten.
Als ze écht willen, is ie toch weg.
/partypooper mode off

Voor het langdurig parkeren (zoals naar zee gaan) zou ik sowieso altijd een parking met camera zoeken. Voor snel iets eten onderweg zit je toch meestal vlak in de buurt?
En niet te afgezonderd zetten , juist vol in het zicht > veel getuigen hebben onze vrienden met de lange vingers niet graag

:Y
 
Veel meer dan een schijfremslot met alarm kun je denk ik niet meenemen voor als het voor onderweg is.

Je kunt er dus maar beter voor zorgen dat je motor goed verzekerd is.

Andere optie is een motor aanschaffen welke een stuk minder aantrekkelijk is om mee te nemen voor een ander. Sterker nog.. voor de prijs van de verzekeringskosten en de extra sloten heb jij er nog een motor bij :+
Dan loop je ook veel relaxter langs zee of door de binnenstad, wetende dat niemand je barrel mee wilt nemen ;)

Maar anders, goede verzekering (nieuw waarde garante bijv) en een door de verzekering goedgekeurd schrijfremslot kopen.
Ow en je polis erop nalezen dat je motor niet vast moet staan aan een verankerd object, want dat geintje hebben sommige verzekeraars ook nog. B|

Succes!
 
Ergens anders verzekeren??
Ik heb alleen een art. 4 slot nodig bijvoorbeeld.Een sportieve bike til je ook gewoon een busje in dus het is maar net wat je zelf belangrijker vindt.
Zie voorgaande antwoorden. :9

Diefstalverzekering....

Ah, maar dat kan worden opgelost door extra gewicht! O-)
 
Ah, maar dat kan worden opgelost door extra gewicht! O-)
hoeveel gewicht heb je? motor van 225kg kan ik alleen in een busje krijgen als ik hem een beetje voorbereid. dus als jij 200kg aan je motor wilt hangen. is het jouw feest. maar het is effectiever om hem optisch te verneuken :+
 
Dus wel geld voor een nieuwe motor, maar alleen geld voor een WA-verzekering? En een brand-diefstal verzekering kost € 600 extra? Eerste motor en nog geen no-claim opgebouwd?
Risico dat je schade rijdt is niet denkbeeldig, door gebrek aan ervaring. Dus alleen WA verzekerd, dan neem je best een eigenlijk onbetaalbaar risico. Je kunt niet eens een WA + verzekering betalen. Ik betaal € 150 voor WA + brand-diefstal verzekering.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eens rondkijken voor een andere verzekering, er zit nogal verschil in.
IPV WA beperkt casco is ook wa en alleen diefstal mogelijk.
SCM alarm en ART klasse 4 slot wordt wel gevraagd.


Als je motor op het werk en thuis al veilig staat dan ben je al een heel eind.
Bij evenementen kun je hem vaak bewaakt parkeren. Verder op plaatsen parkeren met veel sociale controle, maar dat deed je waarschijnlijk al.
 
ehhh, om op je eigenlijke vraag terug te komen.
Ik neem altijd een ART 4 schijfremslot mee onder het afdekkapje van de duo zit.
 
Hier in .CH gebruik ik zelfs mijn stuurslot niet.

In NL altijd erg goed kijken waar je hem parkeert,
piepert aan de schijf en met ketting aan vast object is +30 jaar goed gegaan.
 
Bij mij komt de KNMV altijd als goedkoopste uit de bus, zeker het checken waard. Betaal nu €78 all risk voor een motor met een cataloguswaarde van €23.000 en heb nu bijna 5 jaar m'n rijbewijs. Is wel met winterstopkorting, dus heel het jaar door een tientje goedkoper per maand.
 
Nieuwe motor gekocht met alarm, nu is het nog overwegen welke extra voorzorgen ik zou nemen tegen diefstal. Wat doen jullie?

Verzekering?
Brand & Diefstal is 600EUR extra

WTF is dat voor verzekering dan?
ik ben 20jaar, beginnend bestuurder, rij een Moto Morini Corsaro, en is WA+ verzekerd (dus ook water/brand/diefstal), voor maar 216euro per jaar. op mijn eigen naam nog wel
 
Ik stop mijn slot altijd in het dashbord kastje(ik kan nog kiezen,welke te nemen :P ) *O* :+

full


Bij mijn daytona 675 past er enkel een schroevendraaier en een imbus sleuteltje onder de afdekkap en moet het slot in mijn binnenzak of zoiets -O-
 
Genoeg kennissen zonder brand/diefstal; vandaar dat ik jullie mening wou weten.

Als ik de evenement uitstapjes met de wagen doe (ik heb 3 kids dus met de motor zou dit sowieso vrij beperkt zijn) en de andere zaken mijn motor in het zicht houd, dan heeft een extra brand/diefstal in mijn geval weinig nut. Zelfs al heb je een verzekering, de kans dat er schade is door vandalisme blijft bijzonder groot (zelfs op een plaats met veel passage).

Beteft de kost, in België is dat gewoon heel duur. BA+Rechtsbijstand= 315EUR, maakt niet uit hoeveel je motor kost of hoe krachtig hij is, ik heb dan nog al jaren een bonus malus 0 (wagen).

Brand/Diefstal begint gewoon heel duur en wordt een beetje duurder naar gelang de prijs van de motor.

All Risk, moet je 2 jaar ervaring voor hebben, of een motor met < 500cc nemen.

Maar ik ga uiteindelijk wel voor de brand/diefstal verzekering.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan