Anti zwaai topic

Ik groet wel, inderdaad wel vervelend als je een hele motorclub passeert..

Ik kwam bijna dagelijks dezelfde motorrijder tegen onderweg naar het werk, ik groette hem elke keer en hij groette niet terug. Na een jaar groet hij nu netjes terug. Sommigen moet je gewoon een beetje opvoeden.
 
Toen ik gister in ‘t koekblik door het dorp reed met het raam open zwaaide ik naar een motorrijder.


Daarna van schrik ijs gaan eten met dochterlief
 
Ik heb hetzelfde. Ik rij het hele jaar door en zolang het geen lente \ zomer is dan is het prima. Kom je zo nu en dan iemand tegen.

Schijnt de zon dan blijf je aan de gang. In de spits haal ik er zo veel in dan het vervelend wordt telkens maar dat been uit te steken. Als ik het soms kan weglaten dan doe ik dit ook.

Hetzelfde met tegemoetkomende motorrijders. Ik knik meestal en zwaai niet. Soms wel, maar ik ben tegenwoordig een ja-knikker op de motor en zelfs dat is storend.

Ik kan mij voorstellen dat het voor vele die enkel in de zonnige periodes rijden een leuk aspect is. Voor hen is het hele motorrijden ook een "happening". Het is weer zomer, we kunnen weer. Leuk, leuk, leuk.

Voor mij is het een vervoersmiddel en als ik niet hoef te werken rij ik er meestal niet op. Vrolijk zwaaiend naar m'n werk doe ik echt niet uit mezelf en ik heb best een leuke job.

Het is asociaal om iemand niet terug te groeten vind ik dus wordt het een verplichting. Ik haat verplichtingen.

Humeurig type als ik het zo lees 😅😅
Als ik je profielfoto zo zie vraag ik me af of je je brommert alleen voor woon werk gebruikt...
En gezien de rijstijl kun je misschien idd beter je handjes aan het stuur houden i.p.v. zwaaiend met je sliders over het asfalt 😋🤘
 
Zwaaien op de motor is de grootste onzin die er is. Als ik op de fiets of in de auto zit dan zwaaien de meeste motor rijders niet terug, zit je 10 min later op de motor gaat iedereen als een idioot lopen zwaaien.

Ondanks dat gaat er uit fatsoen wel een vingertje de lucht in als iemand eerst zwaait.
 
Het is overigens bij in ons in het noorden ook vrij normaal dat men elkaar op straat als voetganger gewoon groet, dat was vroeger zo en het is gelukkig nog steeds zo.
Laatst hoorde ik van een Hollander (toevallig ook motorrijder) die bij ons aan het werk is “zo leuk hier, allemaal vriendelijke mensen, iedereen groet elkaar”.
 
Zuid

Maar de omgeving Randstad (het westen van het land) noemen we Holland. 😜
 
Dat overkwam hem in omgeving Daam, ben zelf een getogen Hoogelandster.
(de omgeving van de de muziek van Ede Staal)
 
Zwaaien op de motor is de grootste onzin die er is. Als ik op de fiets of in de auto zit dan zwaaien de meeste motor rijders niet terug, zit je 10 min later op de motor gaat iedereen als een idioot lopen zwaaien.

Ondanks dat gaat er uit fatsoen wel een vingertje de lucht in als iemand eerst zwaait.
Vind je het gek als die kop ineens zonder helm over straat gaat..
 
de omgeving van de de muziek van Ede Staal
Ahhhhh...... Ede Staal.... Mien toentje, Genoat, k Heb zeubranden k heb koeskillen, Wat moakt het oet.... en ga zo maar door. Beste vertolker van het Groningse lied!
Heb al zijn albums in Spotify staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan