Anti zwaai topic

Ik woon zelf neutraal in het Midden-Oosten gelukkig. Achter Amersfoort, maar nog net niet in Friesland. Mijn vriendin nog net niet in Limburg, dus ook Midden-Oosten. Toch is het 130km rijden _O-
 
Ja... En als je lang genoeg doorloopt kom je gewoon weer terug waar je nu bent. Je kunt ook blijven zitten. Dat geeft het zelfde resultaat, maar kost minder moeite 😏🤓🧐
 
Laatst bewerkt:
Niet zwaaien? wat a-sociaal, Tja, ik lig er niet van wakker als ik geen zwaaitje terug krijg, Rij ook het hele jaar door, en ja soms zwaai ik eens niet (dan heb ik je te laat gezien. Maar denk toch dat ik, zolang er geen vangrail tussen ons in zit, altijd wel zwaai hoor.
Ik vind het juist wel een leuk onderdeel van dat motorrijden, verdraagzaamheid, behulpzaamheid, hetgeen dat je vroeger ook op straat had en nu ook niet meer, een vriendelijke begroeting naar onze medemens, of je nou wit of zwart, man of vrouw, jong of oud bent. We rijden beide op 2 wielen, en dat is leuk.

Ik blijf t lekker doen.
 
En als je lang genoeg richting het westen doorloopt kom je vanzelf in het mooie oost’n

Had ik pas geleden nog, ik was verkeerd gereden en kwam een paar bestuurders op een kameel tegen, en ik gaf hun mijn motorgroet. En jawel hoor, zij groeten gewoon terug. Maar of het ook "echte" kamelen bestuurders waren?......
Ik betwijfel het :Y
doe-eens-een-kameel-bij.jpg
 
Het zoveelste groet topic ... :Z

Zal kort zijn, als een andere motorrijder groet in normale dagen, groet ik terug.
Is het veel te druk met motoren op de baan, groet ik niet terug.
Al eens door de Ardennen gereden op een zomerse zonnige zondag?
Kan je net zo goed een kunsthand in standje motorgroet kopen, en met een speciaal computer gestuurd systeem registreerd dat tegenmoet komende motorrijders, waarop die telkens uitklapt, enfin, op een voornoemde dag met voornoemde weertype blijft die wellicht lange tijd uitgeklapt ...
 
Op vakantie in Normandie was ik bij het Petanquen aan het kijken, kende die sport niet maar het viel me op dat het toch wel een Nationaal Socialistische sport is, Ze groeten na iedere worp en ja, dan klik ik de hakken en groet terug... Opmerkelijk is wel dat ze dan na enkele worpen hun spel verplaatsen
 
Hoe zit het eigenlijk met die kamelen? Zou het in die wereld ook gebruikelijk zijn om hem iedere twee jaar in te ruilen voor een exemplaar met meer peekaas? En zou daar ook zoveel discussie over open uitlaten zijn? 😜😉
 
Hoe zit het eigenlijk met die kamelen? Zou het in die wereld ook gebruikelijk zijn om hem iedere twee jaar in te ruilen voor een exemplaar met meer peekaas? En zou daar ook zoveel discussie over open uitlaten zijn? 😜😉
Ik denk eerder discussies over de inhoud van de bulten en de daaraan gekoppelde "actieradius" 🤪
 
Hallo
Ik zwaai bijna altijd (ook terug)
Maar soms komt het voor dat we elkaar net te laat opmerken en dan te laat zijn met zwaaien, kan komen door niet ver genoeg kijken, gedachten ff ergens anders of anders...
Ik rij op een Honda hornet een naked dus..
Soortgenoten dus naked riders en rijders op sportfietsen groeten altijd terug, ook onze vrienden op harleys etc maar het valt mij toch wel op dat tourrijders met grote ruiten bv bmw vaak niet terug groeten terwijl ze je wel zien....
Snap niet waarom..
Overigens groet ik ook bmw rijders met die blauw witte strepen, oom agent groeten allemaal terug
 
Hallo
Ik zwaai bijna altijd (ook terug)
Maar soms komt het voor dat we elkaar net te laat opmerken en dan te laat zijn met zwaaien, kan komen door niet ver genoeg kijken, gedachten ff ergens anders of anders...
Ik rij op een Honda hornet een naked dus..
Soortgenoten dus naked riders en rijders op sportfietsen groeten altijd terug, ook onze vrienden op harleys etc maar het valt mij toch wel op dat tourrijders met grote ruiten bv bmw vaak niet terug groeten terwijl ze je wel zien....
Snap niet waarom..
Overigens groet ik ook bmw rijders met die blauw witte strepen, oom agent groeten allemaal terug
Denk dat ze je voor een bromfiets aanzien:+
 
De geschiedenis van de motorgroet :W

De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen.
Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.

Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten. Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.

De verboden groet.
Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt:
Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cilinderinhoud heeft.
Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.

Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cilinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.

Het groeten op de autosnelweg.
Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rij-technisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.




De "Rossi-groet".


De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".

Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans product groet.
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.

Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.
1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten
als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken,
de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.
3. Hij is net ingedut.
4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.
6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
9. De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand

:W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W
 
Overigens groet ik als Goldwing rijder wel altijd,maar ben ook geen echte Goldwinger,van oorsprong meer een sportmotor rijder.:Y
Maar uit lijfs en rijbewijs behoud overgestapt op een langzame vrachtwagen.
 
Zoals zo vaak in de geschiedenis over geschiedenis is geschreven bevat al het geschrevene onjuistheden. Dat zal ook nu en in de toekomst gebeuren. Ik zwaai per ongeluk wel eens naar brommers maar dat komt dat die dingen tegenwoordig groter zijn dan mijn eigen motor.
 
Zoals zo vaak in de geschiedenis over geschiedenis is geschreven bevat al het geschrevene onjuistheden. Dat zal ook nu en in de toekomst gebeuren. Ik zwaai per ongeluk wel eens naar brommers maar dat komt dat die dingen tegenwoordig groter zijn dan mijn eigen motor.
Of word het tijd voor een fonds brilletje:Y:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan