antwoord op bezwaar, maar geen foto

Justice Strike

MF veteraan
12 nov 2006
4.439
0
Amsterdam
Ik had een tijdje geleden bezwaar gemaakt op een boete. Dit omdat ik vrijwel zeker wist dat het of een meetfout moest zijn, of een inhaal manouvre. Ik was dus eigenlijk wel benieuwd hoe dat zat.

Ik heb dus maar een brief geschreven om een foto te krijgen. Vandaag dus een antwoord gekregen. Welgeteld 2 kantjes aan geschreven argumentatie over hoe men niet verplicht is bewijs af te staan en dat ijkrapporten niet tot het dossier behoren etc...

Komt er op neer dat ze wel verwijzen naar "bijgevoegde stukken" zoals welke meetapparatuur er gebruikt is en de procedure die hiervoor ontwikkeld is. Tevens verwijzen ze ook naar de foto. Maar deze stukken zijn niet meegestuurd.

Ik weet dus niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik hoef niet perse in beroep bij het kantongerecht(want ze gaan de zaak niet nog eens bekijken hebben ze al gezegd) ik wil alleen die stukken waar ze wel naar verwijzen maar niet meegestuurd hebben.

Ik ga zowieso even bellen op maandag, maar als iemand nog een goed idee heeft dan sta ik daarvoor open.
 
Laatst bewerkt:
Derde alinea, laatste zin. Dat moet zijn niet meegestuurd neem ik aan? Kan misschien verwarrend overkomen.. ;) :+

Verder kan ik niets nuttigs posten.
 
OP basis van de wet Openbaarheid van bestuur kan je de foto opvragen. Dat is info die ook wel op flitsservice staat.

Aldus:

Beroep op bezwaar onder de Wob en onder de Wahv

Dankzij de jurisprudentie die is ontstaan door de zaak Assen zijn er inmiddels een flink aantal Mulder-zaken in de beroepsfase onderuitgegaan. Die jurisprudentie komt er kort gezegd op neer dat als je inhoudelijk bezwaar maakt tegen een niet-correcte beschikking en deze graag wil toetsen aan de hand van documenten zoals ijk-rapporten, processen-verbaal of zelfs een proces-verbaal aangaande de juistheid van de meting, de Officier een afschrift of kopie van deze documenten ter beschikking moet stellen. Doet hij dat niet binnen de gestelde termijn, dan kan dit al een reden zijn voor de kantonrechter om de zaak onderuit te halen. Een voorbeeld van zo'n uitspraak vind je hier. De eiser in deze zaak was niet eens lijfelijk aanwezig op de zitting, maar won toch!



Onder het kopje juridisch is daar genoeg te vinden. Succes.
 
gewoon op reageren dat je er op staat dat in inzage hebt in het dossier en je wilt zien hoe de bewijslast tot stand is gekomen en aanspraak maken op de wet openbaar bestuur.


de brief die je nu hebt is een standaard antwoord brief.
je bent er bijna gewoon bezwaar tegen het antwoord en rekken die handel er tegen bezwaar blijven maken en vragen om mondelinge uitleg.

Laten ze toch niet voorkomen want dat kost veel ste veel geld.
Zaak word dan geseponeerd en stug volhouden dat je onschuldig bent.
 
OP basis van de wet Openbaarheid van bestuur kan je de foto opvragen. Dat is info die ook wel op flitsservice staat.

Aldus:

Beroep op bezwaar onder de Wob en onder de Wahv

Dankzij de jurisprudentie die is ontstaan door de zaak Assen zijn er inmiddels een flink aantal Mulder-zaken in de beroepsfase onderuitgegaan. Die jurisprudentie komt er kort gezegd op neer dat als je inhoudelijk bezwaar maakt tegen een niet-correcte beschikking en deze graag wil toetsen aan de hand van documenten zoals ijk-rapporten, processen-verbaal of zelfs een proces-verbaal aangaande de juistheid van de meting, de Officier een afschrift of kopie van deze documenten ter beschikking moet stellen. Doet hij dat niet binnen de gestelde termijn, dan kan dit al een reden zijn voor de kantonrechter om de zaak onderuit te halen. Een voorbeeld van zo'n uitspraak vind je hier. De eiser in deze zaak was niet eens lijfelijk aanwezig op de zitting, maar won toch!



Onder het kopje juridisch is daar genoeg te vinden. Succes.

het gaat er dus om dat ze wel verwijzen naar iets wat ze dus kwablijkelijk meegestuurd zouden hebben, maar waarschijnlijk gewoon vergeten zijn bij te voegen.
 
ik denk dat ze de rapporten niet hebben of de ijkingpapieren zijn verlopen en proberen ze je zo het riet in te schrijven (kun je zelf op zoek naar het kluitje)

Volhouden en uitmelken, dit riekt naar ......
 
Ik hoef niet perse in beroep bij het kantongerecht(want ze gaan de zaak niet nog eens bekijken hebben ze al gezegd).
Natuurlijk moet je wel in beroep bij het kantongerecht. Je hebt toch niet voor de gein beroep aangetekend? Of ze de zaak nou wel of niet nog eens gaan bekijken is niet aan de struikrovers maar aan de rechter. Of ze moeten de zaak daarvoor seponeren, en dan win jij :)
 
ik weet nog niet hoe ik een vervolg moet geven aan mijn eerdere brief. Ze hebben de bewijslast bij mij neergelegd en hebben me niet verschaft met de benodigde foto. Ik kan dus niet echt iets hiermee. Of ik moet voldoende grond hevbben om te zeggen dat ik me niet kan voorbereiden aangezien ik de foto niet heb.

Ik denk dat ze hier een eerlijke fout hebben gemaakt want ik neem aan dat ze niet gaan verwijzen naar een foto die ze niet hebben gezien. lijkt me een beetje vreemd.
 
OP basis van de wet Openbaarheid van bestuur kan je de foto opvragen. Dat is info die ook wel op flitsservice staat.

Aldus:

Beroep op bezwaar onder de Wob en onder de Wahv

Dankzij de jurisprudentie die is ontstaan door de zaak Assen zijn er inmiddels een flink aantal Mulder-zaken in de beroepsfase onderuitgegaan. Die jurisprudentie komt er kort gezegd op neer dat als je inhoudelijk bezwaar maakt tegen een niet-correcte beschikking en deze graag wil toetsen aan de hand van documenten zoals ijk-rapporten, processen-verbaal of zelfs een proces-verbaal aangaande de juistheid van de meting, de Officier een afschrift of kopie van deze documenten ter beschikking moet stellen. Doet hij dat niet binnen de gestelde termijn, dan kan dit al een reden zijn voor de kantonrechter om de zaak onderuit te halen. Een voorbeeld van zo'n uitspraak vind je hier. De eiser in deze zaak was niet eens lijfelijk aanwezig op de zitting, maar won toch!



Onder het kopje juridisch is daar genoeg te vinden. Succes.

:^

Altijd via de WOB doen. Met een gewoon bezwaarschrift zijn ze niet verplicht om je ook maar iets op te sturen.
 
Ik had een tijdje geleden bezwaar gemaakt op een boete. Dit omdat ik vrijwel zeker wist dat het of een meetfout moest zijn, of een inhaal manouvre. Ik was dus eigenlijk wel benieuwd hoe dat zat.

Ehhh....meetfout ? Wat denk jij dat er aan de meetapparatuur of meetmethode niet deugt dan ?
 
Ja maar dat gaat behoorlijk wat centjes kosten. 200 euro ofzo om alleen al de zaak te beginnen.


Nee hoor, kijk maar eens goed op flitsservice, gewoon een brief sturen, waarmee je op basis van de WOB de benodigde gegevens opvraagt Als ze die weigeren op te sturen, begin je i.d.d. een zaak, maar die win je gezien de eerdere uitspraken en dan krijg je je geld terug. Vraag eventueel hulp bij flitsservice, daar zijn ze gek op niet meewerkende ovj's

Je kan daar op het forum een topic openen, dan krijg je vanzelf de benodigde hulp, om je bezwaar en eventueel beroep tegen dat bezwaar op de juiste wijze in te dienen.
 
flitsservice werkt op dit moment niet heel dendered. Op flitspaal.nl staat al een topic open. Maar aangezien het een tweede brief wordt heb ik nog geen reactie gekregen op hoe ik dat moet aanpakken.

ik zie overigens geen voorbeelden van zo'n vervolgbezwaar.
 
flitsservice werkt op dit moment niet heel dendered. Op flitspaal.nl staat al een topic open. Maar aangezien het een tweede brief wordt heb ik nog geen reactie gekregen op hoe ik dat moet aanpakken.

ik zie overigens geen voorbeelden van zo'n vervolgbezwaar.

Als er contactgegevens op staan of een referentienummer, gewoon even bellen en aangeven dat je de bijlages niet hebt ontvangen terwijl er wel naar verwezen word..

Waarsch. gewoon een administratief foutje waarbij ze de bijlage per ongeluk vergeten zijn mee te sturen of in de verkeerde vlop is beland.
 
Ik had een tijdje geleden bezwaar gemaakt op een boete. Dit omdat ik vrijwel zeker wist dat het of een meetfout moest zijn, of een inhaal manouvre. Ik was dus eigenlijk wel benieuwd hoe dat zat.
Dan wordt die boete echt niet kwijtgescholden hoor ;)


Als er contactgegevens op staan of een referentienummer, gewoon even bellen en aangeven dat je de bijlages niet hebt ontvangen terwijl er wel naar verwezen word..

Waarsch. gewoon een administratief foutje waarbij ze de bijlage per ongeluk vergeten zijn mee te sturen of in de verkeerde vlop is beland.
:^


Waar komt toch dat idee vandaan dat overal bezwaar tegen aangetekend moet worden :? Zelf te hard rijden en dan nog proberen er op wat voor manier dan ook onderuit te komen... En dat allemaal van onze belastingcenten :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan