ANWB en binnenbanden

Nou, met een beetje band zijn een set flinke bandenlichters wel nodig. Personlijk vind ik het terug leggen lastiger dan het afhalen.
 
De meeste mensen hebben tegenwoordig dubbel of soms zelfs driedubbel pechhulpverlening. Je verzekeraar zorgt 9 van de 10 keer ook voor pechhulp bij alles behalve WA, en als je het geluk hebt op een vrijwel nieuwe motorfiets te rijden zit ook daar vaak pechhulp bij.

Niet om het topic te verstoren, maar check even of je niet al pechhulp hebt.
 
Toen ik vorig jaar stil stond naast de A10 met een niet rijdende motor, stond Rijkswaterstaat er toevallig al. Dus die kon meteen een sleepwagen voor me oproepen. Daarbij is mij verteld dat de eerste keer "slepen" gratis is. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan je dus zelf ook gewoon Rijkswaterstaat bellen vragen om een sleepwagen. Ik weet weliswaar niet wat het kost wanneer je voor een tweede keer "gesleept" wordt.
 
De meeste mensen hebben tegenwoordig dubbel of soms zelfs driedubbel pechhulpverlening. Je verzekeraar zorgt 9 van de 10 keer ook voor pechhulp bij alles behalve WA, en als je het geluk hebt op een vrijwel nieuwe motorfiets te rijden zit ook daar vaak pechhulp bij.

Niet om het topic te verstoren, maar check even of je niet al pechhulp hebt.
Alleen na een ongeval is bij mij gedekt :) een lekke band gaat daar dus niet onder vallen.
 
Toen ik vorig jaar stil stond naast de A10 met een niet rijdende motor, stond Rijkswaterstaat er toevallig al. Dus die kon meteen een sleepwagen voor me oproepen. Daarbij is mij verteld dat de eerste keer "slepen" gratis is. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan je dus zelf ook gewoon Rijkswaterstaat bellen vragen om een sleepwagen. Ik weet weliswaar niet wat het kost wanneer je voor een tweede keer "gesleept" wordt.
Deze vlieger gaat alleen op als je op een IM locatie staat. dan wordt je naar een veilige plaats getransporteerd NIET naar een garage.
 
Rijkswaterstaat sleept je toch wel af , als je gevaarlijk staat.
Of je nu wil of niet, die auto/motor/vrachtwagen/fiets/helicopter word weggesleept.

Máár.. die sleepdoos zal je meestal alleen naar een veiliger plekje slepen.
* dat is hun specifieke taak *
( al , het zijn mensen.. en als je het lief vraagt zullen ze je gerust een stukkie verder
naar een bevriende garage willen afslepen )

Factuur is voor je verzekeraar als ze de moeite willen nemen van het papierwerk
Hangt geheel af van de bui van de ambtenaar die je treft.


ANWB , tja.. ben er zelf wel fan van, toegegeven, als je buiten de gebruikelijke paden
in Europa hulp nodig hebt geven ze al snel aan "kunt u het regelen, wij betalen de factuur wel".
( zeker als je met serieuze problemen staat )
 
Bij mij gaat er sinds mijn toer naar Portugal altijd een binnenband mee. Het was daar niet het probleem van wisselen, maar van het verkrijgen van een passende binnenband. Denk dat het met een paar bandijzers en een grasveld wel moet lukken. En anders met het wiel op pad MET een binnenband in de hand.
 
Iemand ervaring met lekrijden als je ANWB hebt maar ook binnenbanden hebt?

Of andere tips? Ik heb (nog) geen ANWB, maar zou dat wel willen omdat ik nu niet zomaar een propje erin kan schieten en door kan....

Betreft een Tiger 800 XCX btw.

Ja, de wegenwachter deed een rubber ringetje tussen het ronde moertje van het ventiel en de velg en pompte de band op, de band zette zich gewoon vast op de velg als een tubeless band en bleef hard, ik kon naar huis (km of 12) met max 40 vertelde hij, hij bleef achter mij rijden tot ik thuis was. De volgende ochtend kon ik naar de dealer rijden, voor een andere band want, hij was nog hard.
 
Ik ben zelf wegenwacht bij de ANWB ik heb al diverse banden gerepareerd !!! (met en zonder binnenband)
Ligt helaas wel eens aan de persoon(lees wegenwacht) of deze de band repareert.
Maar ga maar van mij uit dat de meeste wegenwachters hun uiterste best doen om je weer op weg te helpen.
en dat er wel eens wat mis gaat JA waar niet!!!!! Alleen dat wordt uitgebreid gedeeld, maar de ruim 1 miljoen keer per jaar dat de wegenwacht het wel op lost daar hoor je weinig over.
:t
 
Die van dat rubber ringetje onthoud ik even. In Portugal ging als eerste het wiel compleet in een bak met water, alleen rond het ventiel kwam de lucht er uit. Band zal dus inderdaad langer hard blijven als je dit gat goed af kunt sluiten.
 
Zeg dat van die binnenband wisselen langs de weg wordt lastig als je alleen zijstandaard bezit, en ik ga geen potkrik ofzo meenemen dus.....effe bellen!!!
 
Kom , beetje creatief denken lost zo iets zo op zonder meteen om "help!" te hoeven roepen.


Kratje.. stenen... boomstronk..

Vele objecten te gebruiken als tijdelijke midden bok.
 
Bij mij gaat er sinds mijn toer naar Portugal altijd een binnenband mee. Het was daar niet het probleem van wisselen, maar van het verkrijgen van een passende binnenband. Denk dat het met een paar bandijzers en een grasveld wel moet lukken. En anders met het wiel op pad MET een binnenband in de hand.
Voor nood past bijna elke binnenband. Ik heb voor 21 inch en achter 18. Ik neem alleen maar 21 bij me, die frot ik ook in een 18 inch als ik hem niet kan plakken. Kan je geen 120 meer rijden, maar 90 gaat wel.
 
Zeg dat van die binnenband wisselen langs de weg wordt lastig als je alleen zijstandaard bezit, en ik ga geen potkrik ofzo meenemen dus.....effe bellen!!!

Zelf een lift-stick krikje maken van een stevig draadeind een moer, flinke ring en een stuk pijp!
Weegt en kost weinig. Past zo in je bagage.

Of van de oude kruk van je schoonmoeder...

Copper%20Canyon%20053-L.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waarom doen jullie allemaal zo moeilijk?
Neem gewoon 2 flesjes RideOn mee, en banden met of zonder binnenband zijn simpel te repareren/dichten. Wel even het object verwijderen, flesje(s) via het ventiel inspuiten en de band goed oppompen......


:^

Er wordt inderdaad veel te moeilijk gedaan.
 
ga NIET met de ANWB in zee. Niets dan ellende. Vooral de administratie op het hoofdkantoor. Ik ben zelf nog wel lid omdat ik in een Landrover (onbetrouwbaar als de hel) rijd.
Je kan beter ter plekke de lokale garage bellen, sneller en goedkoper.


Vreemd je bent dan nog lid en later zeg je ik heb ze wel nodig de ANWB als mijn landrover problemen heeft.
Dan is de ANWB je redder in nood ,en helpen ze je wel met je landrover ,die slecht is en jij bewust mee de weg op gaat wetende die geeft problemen.,
Maar hier lekker afgeven op de ANWB is dan flauw toch.
Word anders lid van route mobiel ofzo
De ANWB is er om reparaties die kunnen uitgevoerd worden te doen onderweg,niet om hele binnenbanden te verwisselen ,hebben ze de apparatuur niet voor in hun auto.
Mijn ervaring met ANWB toen ik ze eens nodig had was goed ,en monteur was erg vriendelijk toen .
 
Laatst bewerkt:
Vreemd je bent dan nog lid en later zeg je ik heb ze wel nodig de ANWB als mijn landrover problemen heeft.
Dan is de ANWB je redder in nood ,en helpen ze je wel met je landrover ,die slecht is en jij bewust mee de weg op gaat wetende die geeft problemen.,
Maar hier lekker afgeven op de ANWB is dan flauw toch.
Word anders lid van route mobiel ofzo
De ANWB is er om reparaties die kunnen uitgevoerd worden te doen onderweg,niet om hele binnenbanden te verwisselen ,hebben ze de apparatuur niet voor in hun auto.
Mijn ervaring met ANWB toen ik ze eens nodig had was goed ,en monteur was erg vriendelijk toen .
De keren dat mijn moeder ze nodig had is allres gewoon netjes geregeld.



Hypocriet, moet een ras echte nederlander zijn _O- _O-


En administratief niet lekker lopen is tegenwoordig normaal volgens mij :X
 
Pff laten we er geen anwnee topic van maken.. dan is een lnkje naar mijn korte avontuur vast niet genoeg..
wat 'n krabbekokers.. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan