ANWB, hoe kom je er vanaf?

350-v-twin

MF veteraan
12 aug 2004
1.522
850
den haag
Medio december 2004 heb ik het ANWB (jnc. Wegenwacht) lidmaatschap opgezegd. Kost 121 Euro, waar je een plastic kaartje voor ontvangt (bewijs van lidmaatschap) en 12 nummers van de Kampioen. Aangezien veel dingen erg veel duurder zijn geworden, reden voor mij om eens flink te snijden in lidmaatschappen, abonnementen en dergelijke. })

Van de week ontving ik een aanmaning om de rekening te voldoen, maar ik had toch opgezegd?!?!? :(
Effe gebeld en kreeg het antwoord: 'u moet vóór 15 november opzeggen, anders bent u automatisch weer een jaar lang lid'. Mijn bloed ging anders flink koken. Toch maar netjes gebleven.

Op de achterkant van het lidmaatschap pasje staat inderdaad vermeld dat je vóór 15/11 moet opzeggen. Ik ben dus wel fout, maar hebben jullie tips hoe ik toch nog voor 2005 van dit abonnement afkom??
 
I`veee triedddddd it dude ;) Maar t incasso verhaal komt vanzelf op gang :X
 
Betaal nog voor dit jaar nu het nog "goedkoop" (zonder deurwaarder enzo ;) ) is en zeg direct op.

Ow en uitstel van opzeggen hebben ze al gedaan, dus ze zullen voor jou geen uitzondering maken.
 
Klopt helemaal, dat incassobureau sturen ze echt wel op je af.

Had hetzelfde vorig jaar. Was te laat met opzeggen en moest voor heel 2004 nog betalen. Gelijk nadat ik toch maar betaald had heb ik ze een email gestuurd dat ik mijn lidmaatschap op wilde zeggen per 31/12/04. Kreeg toen een automatisch antwoord terug dat je alles via email kon doen behalve opzeggen. Voor de rest natuurlijk geen aandacht meer aangegeven en in november van vorig jaar krijg ik dus opnieuw een rekening van de ANWB voor het lidmaatschap van 2005. Ik had al een jaar voor jan l*l betaald en die hufters sturen de rekening twee weken na het verlopen van de termijn waarbinnen je op kan zeggen. Met andere woorden, ze wachten netjes totdat je echt te laat bent. Als ze die rekening nu zouden versturen voor 15 november, dan zouden heel veel mensen alsnog opzeggen. Maar om centen te sparen doen ze dat dus lekker niet.

Ik toen een brief geschreven, deze flink ge-antidateerd met een opzegging. Daarnaast heb ik een hele boze email geschreven naar ze dat ze niet zo ontzettend arrogant moeten doen en dat ik het absurd vind dat je alles via de site kan regelen (extra service, whatever) maar dat je kennelijk niet kan opzeggen. Ik was echt laaiend eigenlijk.

Krijg ik twee weken later een brief dat ik per 1/1/05 geen lid meer zou zijn en dat ik de rekening niet hoefde te betalen.

Dus al met al is het mij gelukt, maar vraag niet hoe.

Succes in ieder geval en als je er niet meer onderuit komt, dan morgen de opzegging de deur uit sturen. Ben je ruimschoots op tijd voor 2006.
 
Altijd leuk :? Mensen die een bedrijf de schuld geven van de steken die ze zelf laten vallen O-)
 
ehunm :o
zeg gewoon dat je een ernstige financiele tegenslag hebt gehad. vraag om hun begrip (uiteraard in een brief) en of ze voor deze ene keer een uitzondering kunnen maken. meestal zijn bedrijven wel sociaal. al heb je er een enkeling tussen B|

wel even goed onderbouwen die brief anders nemen ze hem niet serieus.
wie niet waagt.....
succes
 
nou zelf ben ik van mening dat je op elk gewenst moment in het jaar lid kan worden. zelfs midden in de nacht als je met pech langs de weg staat. waarom kan je dan niet op elk gewenst moment van je lidmaatschap af? tegenwoordig is alles geregeld met computers. kleine moeite om een opzegging per 1e van de maand in te laten gaan. het lijkt nu erg op geldklopperij. op zich heb ik niets tegen de anwb, maar ik vind deze gang van zaken niet erg klantvriendelijk.

tuurlijk heb ik het fout gedaan, maar een foutje moet toch te corrigeren zijn O-)
 
nou zelf ben ik van mening dat je op elk gewenst moment in het jaar lid kan worden. zelfs midden in de nacht als je met pech langs de weg staat. waarom kan je dan niet op elk gewenst moment van je lidmaatschap af? tegenwoordig is alles geregeld met computers. kleine moeite om een opzegging per 1e van de maand in te laten gaan. het lijkt nu erg op geldklopperij. op zich heb ik niets tegen de anwb, maar ik vind deze gang van zaken niet erg klantvriendelijk.

tuurlijk heb ik het fout gedaan, maar een foutje moet toch te corrigeren zijn O-)

De keus ligt bij de klant...

Verzekeringen, motorbladen...om maar ff in het motorgebeuren te blijven...ze hebben het stuk voor stuk in hun voorwaarden staan.

Prolongatie per kalenderjaar bijv mits voor een bep. datum opgezegd.
Aan de klant de keus.

Als jij het daar niet mee eens bent, dan wordt je toch lekker geen lid O-)
Als jij het niet wist van die datum, dan heb jij de voorwaarden niet gelezen of de opzegtermijn in de gaten gehouden.

En tuurlijk gokken ze er allemaal op dat het vergeten wordt en ze nog een jaar abonnementsinkomsten kunnen derven.
Maar ja, bedrijven moeten ook overleven :+
 
Daarom zou het ook netjes van ze zijn als ze de rekening versturen voordat de opzegtermijn verloopt. De meeste mensen kunnen wel een geheugen steuntje gebruiken, en dat zou op deze manier heel makkelijk kunnen. Gewoon de rekening versturen op 1 november. Kan je altijd nog opzeggen als je geen lid meer wilt zijn.

Nu sturen ze het later op, goed, beter voor hun administratie omdat er minder mutaties zullen zijn, maar vervelender voor de klant die ongewenst toch weer voor een jaar moet betalen.
 
Ik zou em maar gewoon betalen en dan meteen opzeggen

je krijg zeker weten een incassobureau aan de deur en de kosten daarvoor gaan ze ook op jou verhalen, het word dus alleen maar duurder.

Beter snel regelen dan straks nog meer betalen
 
Daarom zou het ook netjes van ze zijn als ze de rekening versturen voordat de opzegtermijn verloopt. De meeste mensen kunnen wel een geheugen steuntje gebruiken, en dat zou op deze manier heel makkelijk kunnen. Gewoon de rekening versturen op 1 november. Kan je altijd nog opzeggen als je geen lid meer wilt zijn.

Nu sturen ze het later op, goed, beter voor hun administratie omdat er minder mutaties zullen zijn, maar vervelender voor de klant die ongewenst toch weer voor een jaar moet betalen.

En aangezien ze dat niet doen :?
Zul je zelf voor je geheugensteuntje moeten zorgen. Kalender/agenda :?
 
Daarom zou het ook netjes van ze zijn als ze de rekening versturen voordat de opzegtermijn verloopt. De meeste mensen kunnen wel een geheugen steuntje gebruiken, en dat zou op deze manier heel makkelijk kunnen. Gewoon de rekening versturen op 1 november. Kan je altijd nog opzeggen als je geen lid meer wilt zijn.

Nu sturen ze het later op, goed, beter voor hun administratie omdat er minder mutaties zullen zijn, maar vervelender voor de klant die ongewenst toch weer voor een jaar moet betalen.
Als ze de rekening versturen vóór de opzegtermijn staat hier volgend jaar een topic dat de ANWB hufters zijn omdat ze de facturen versturen vóórdat de opzegtermijn verstreken is.
Bovendien is het een administratief rampwerk om dan in de gaten te houden wie wel heeft opgezegd en wie niet, en wie dus nog een aanmaning moet krijgen etc.
Dat je niet per internet op kan zeggen is omdat ze dan geen handtekening onder je opzegging hebben, en jij dan heel makkelijk kan beweren dat je nooit hebt opgezegd etc.

Met abonnementen en het opzeggen ervan is het altijd moeilijk om het iedereen naar z'n zin te maken. Overigens is er met de start van Route-mobiel heel veel ophef geweest over het hoe en waarom opzeggen van het ANWB-lidmaatschap, dus je had dit jaar het goed kunnen weten.
 
ja, jullie hebben wel gelijk, liever nu dokken dan straks incasso op je stoep.
maar, ik probeer het toch nog ff anders. ik stuur een briefje waarin ik mij excuseer dat ik door drukke werkzaamheden vergeten ben de opzeggingsbrief tijdig te sturen. dat dat geheel mijn fout is O-) (kruip dus ff door het stof) en dat ik tot 1 april wil betalen en ervan uitga dat dat te regelen is (klantvriendelijk) na 20 jaar lidmaatschap. doe ik toch (een beetje) water in de wijn in de hoop op een soepele oplossing.

volgens mij ben ik zelfs in 1977 lid geworden (28 jr dus) en heb ze 2 keer nodig gehad. dure liefhebberij.
 
En aangezien ze dat niet doen :?
Zul je zelf voor je geheugensteuntje moeten zorgen. Kalender/agenda :?

Tuurlijk, dat is helemaal waar. Persoonlijk baalde ik waarschijnlijk ook meer van mezelf dat ik het weer vergeten was dan dat de ANWB op deze manier werkt. Wil je er niet vanaf dan werkt dit goed.

Maar ze laten ook zelf blijken dat ze een grote achterstand hebben in het verwerken van allerlei gegevens en daardoor zou het dus zomaar kunnen dat je over het hoofd wordt gezien als je al wilt opzeggen. En daar heb ik nu precies op ingespeeld door te roepen dat ik al lang en breed mijn opzegging had verstuurd. Beejte vals, dat wel, maar wel lekker *D
 
Hoi,

Ik heb de volgende methode gebruikt.

Kreeg mij nieuwe kaart (niet gewenst) en kwam achter de 15 november verhaal.

Gewoon opgebeld en gezegd, "Waarom sturen jullie mij een kaart, ik had jullie een opzeggingsbrief begin november gestuurd. Niet mijn fout dat jullie het niet ontvangen hebben".

Reactie van dame van ANWB "Oh, dat is jammer, U krijgt uw geld terug".

Ikke })
 
Hoi,

Ik heb de volgende methode gebruikt.

Kreeg mij nieuwe kaart (niet gewenst) en kwam achter de 15 november verhaal.

Gewoon opgebeld en gezegd, "Waarom sturen jullie mij een kaart, ik had jullie een opzeggingsbrief begin november gestuurd. Niet mijn fout dat jullie het niet ontvangen hebben".

Reactie van dame van ANWB "Oh, dat is jammer, U krijgt uw geld terug".

Ikke })
Das mooi meegenomen. Wettelijk gezien hoeven ze het niet terug te geven. Een hoop bedrijven negeren opzegbrieven die niet aangetekend verstuurd zijn. Daarmee heb je een ontvangstbevestiging om aan te tonen dat je ze wat gestuurd had. Als ze dan vuil willen spelen dan maken ze een fictieve brief maar dat zie ik niet snel gebeuren
 
sorry hoor, maar probeer je nu dit forum te gebruiken om de anwb een trap na te geven? met een beetje gezond verstand had je zelf kunnen bedenken dat medio december rijkelijk laat is om op te zeggen en je hebt jezelf al overtuigd van je fout.

een excuus naar de anwb voor dit topic lijkt me wel op zijn plaats
 
het is bij de meeste bedrijven zo dat je zeer makkelijk aan kunt melden maar opzeggen is een ramp. Zo hadden wij een abo op de ECI. Zeg hem netjes in januari op. Helaas was mijn vrouw begin april ooit lid geworden en was ik 3 dagen te laat voor dit jaar. Ik zit nu dus nog een jaar aan die club vast.
 
Ook leuk, wil je dat ze in je eigen woonplaats komen dan moet je nog extra betalen. Alsof die 52 euro al niet genoeg is. Betaal nu al voor t vierde jaar en heb ze nog nooit nodig gehad... en ja ook dit jaar weer vergeten op te zeggen.
 
ff een tip voor data's die je niet wilt vergeten.
Er zit een kalender in je computer waar je allerhande dingen in kunt zetten en een pop-upje op je scherm helpt je bij het herinneren. (wel even instellen)
Werkt bij mij prima nadat ik al 2 telefoonverzekeringen (voor mobieltjes) en 3 inboedelverzekeringen steeds te laat opzegde..
 
Terug
Bovenaan Onderaan