ANWB, hoe kom je er vanaf?

Betaal nu al voor t vierde jaar en heb ze nog nooit nodig gehad... en ja ook dit jaar weer vergeten op te zeggen.

Tja, dat is het principe van dit soort voorzieningen/verzekeringen. We betalen met een groot aantal mensen premie/lidmaatschapsgeld om diegenen die het nodig hebben te kunnen helpen. Als we massaal het WW-lidmaatschap opzeggen rijdt er binnenkort geen WW-auto meer door het land en is ook de mogelijkheid om nog lid te worden als je wel (midden in de nacht bijvoorbeeld) pech hebt er dus niet!
 
Gelijk nadat ik toch maar betaald had heb ik ze een email gestuurd dat ik mijn lidmaatschap op wilde zeggen per 31/12/04. Kreeg toen een automatisch antwoord terug dat je alles via email kon doen behalve opzeggen.
Ik kon zelfs mijn internet abbo niet eens opzeggen via e-mail. Dan verwacht ik het eigenlijk nergens meer. :o

Met andere woorden, ze wachten netjes totdat je echt te laat bent. Als ze die rekening nu zouden versturen voor 15 november, dan zouden heel veel mensen alsnog opzeggen.
Klanten krijgen is 1, klanten houden is 2 :P
 
sorry hoor, maar probeer je nu dit forum te gebruiken om de anwb een trap na te geven? met een beetje gezond verstand had je zelf kunnen bedenken dat medio december rijkelijk laat is om op te zeggen en je hebt jezelf al overtuigd van je fout.

een excuus naar de anwb voor dit topic lijkt me wel op zijn plaats

:^
 
Hup een veer in de kont van de ANWB. Laatst me waterpomp kapot gegaan, en nadat een monteur was langsgekomen die concludeerde dat het niet te repareren was, werd er transport voor mij en mijn motor geregeld. Ongeveer 1 uur en een kwartier na het eerste telefoontje was ik op weg naar huis op zondag avond.
:} :} :} :} :}
 
Overigens is er met de start van Route-mobiel heel veel ophef geweest over het hoe en waarom opzeggen van het ANWB-lidmaatschap, dus je had dit jaar het goed kunnen weten.
:^ Als je dit jaar nog niet wist wanneer de opzegtermijn van de anwb was dan heb je echt niet opgelet. Route mobiel is al in oktober begonnen je dood te gooien met eindeloze reeksen van irritante reclamespotjes om je te vertellen dat je tot 15 november had om je anwb-lidmaatschap op te zeggen en naar Routemobiel over te stappen. Ze hadden zelfs een service om dat voor je te doen.

Persoonlijk vind ik Routemobiel een erg irritante en opdringerige club en ben ik erg tervreden over de service van de anwb. Hebben me vorige maand ook nog prima geholpen met mijn auto. Alleen die kampioen mogen ze houden :X
 
het is bij de meeste bedrijven zo dat je zeer makkelijk aan kunt melden maar opzeggen is een ramp. Zo hadden wij een abo op de ECI. Zeg hem netjes in januari op. Helaas was mijn vrouw begin april ooit lid geworden en was ik 3 dagen te laat voor dit jaar. Ik zit nu dus nog een jaar aan die club vast.


eci valt onder de drie maand regeling, je zegt op en na drie maand ben je geen lid meer.
colpertage wet.
ze proberen het wel maar ze mogen niet anders.
of je wordt lid van de boekenclub want in hun stauten staat dat je niet lid mag zijn van allebei.
en zeg je ze allebei tegelijk op.
 
Als ze de rekening versturen vóór de opzegtermijn staat hier volgend jaar een topic dat de ANWB hufters zijn omdat ze de facturen versturen vóórdat de opzegtermijn verstreken is.
Bovendien is het een administratief rampwerk om dan in de gaten te houden wie wel heeft opgezegd en wie niet, en wie dus nog een aanmaning moet krijgen etc.
Dat je niet per internet op kan zeggen is omdat ze dan geen handtekening onder je opzegging hebben, en jij dan heel makkelijk kan beweren dat je nooit hebt opgezegd etc.

Met abonnementen en het opzeggen ervan is het altijd moeilijk om het iedereen naar z'n zin te maken. Overigens is er met de start van Route-mobiel heel veel ophef geweest over het hoe en waarom opzeggen van het ANWB-lidmaatschap, dus je had dit jaar het goed kunnen weten.
Dat werkt toch 2 kanten op?? :?
Waarom kan je je wel aanmelden op internet aanmelden zonder een handtekening maar afmelden niet??

De reden hiervoor is alleen maar dat je het je klanten zo makkelijk mogelijk moet maken om geld aan je te geven. Om mensen daarmee te laten stoppen moet je het ze zo moeilijk mogelijk maken.

Trouwens... niemand lid van de KNMV?? ;)
 
Medio december 2004 heb ik het ANWB (jnc. Wegenwacht) lidmaatschap opgezegd. Kost 121 Euro, waar je een plastic kaartje voor ontvangt (bewijs van lidmaatschap) en 12 nummers van de Kampioen.
Op de achterkant van het lidmaatschap pasje staat inderdaad vermeld dat je vóór 15/11 moet opzeggen. Ik ben dus wel fout, maar hebben jullie tips hoe ik toch nog voor 2005 van dit abonnement afkom??
Ik denk dat het erg moeilijk wordt om nog voor het abonnement van 2005 af te komen. Maar als je wil bezuinigen en toch lid wil blijven van een pech hulpdienst wordt dan lid van de KNMV (zou eigenlijk iedere motorrijder moeten doen)! Voor € 107,30 per jaar ben je lid van de grootste belangenorganisatie voor motorrijders en ontvang je het blad Motor. In Nederland is hulp bij pech onderweg voor KNMV-leden gratis, zowel voor de motor als voor de auto. Voor een bedrag van € 40, - geldt deze service ook in heel Europa plus de niet-Europese landen aan de Middellandse Zee.

Groeten Stefan.
 
Ik denk dat het erg moeilijk wordt om nog voor het abonnement van 2005 af te komen. Maar als je wil bezuinigen en toch lid wil blijven van een pech hulpdienst wordt dan lid van de KNMV (zou eigenlijk iedere motorrijder moeten doen)! Voor € 107,30 per jaar ben je lid van de grootste belangenorganisatie voor motorrijders en ontvang je het blad Motor. In Nederland is hulp bij pech onderweg voor KNMV-leden gratis, zowel voor de motor als voor de auto. Voor een bedrag van € 40, - geldt deze service ook in heel Europa plus de niet-Europese landen aan de Middellandse Zee.

Groeten Stefan.
m'n reet
grootste ballen organisatie
gaat alleen maar om zoveel mogenlijk geld binnen halen
 
Tja, na deze goede onderbouwing begin ik ook te twijfelen...
voor heel veel mensen is er helemaal geen onderbouwing nodig
als ik op de motor naar mijn werk kon had ik het gedaan
bij de knmv zijn er maar heel weinig die dat daad werkelijk ook doen
dat geeft al een idee wat voor een motorhart deze mensen hebben
en ik ga niet helemaal uitleggen hoe het werkt bij de knmv
 
gewoon niet meer betalen, houden ze vanzelf op

|( |( Geef dan geen advies!

Denk je nu echt dat ze het uiteindelijk niet winnen Kost je klauwen met geld als je het aan laat komen op incasso. Je bent gewoon te laat, eigen schuld, klaar.

Edit : even op hun site kijken....duidelijker kan het toch niet?

Ik wil (een gedeelte van) mijn lidmaatschap opzeggen, hoe kan ik dit het beste doen?

Wanneer u nu opzegt, vervalt uw lidmaatschap of abonnement per 1 januari 2006. Uw lidmaatschap 2005 wordt automatisch verlengd, tenzij u vóór 15 november 2005 schriftelijk opzegt. Let op: opzeggingen per fax of e-mail worden niet geaccepteerd.
Uw opzegging stuurt u naar:

ANWB ledenadministratie Postbus 93200 2509 BA Den Haag.

Een opzegging kan ook bij een ANWB-vestiging worden doorgegeven.
 
Laatst bewerkt:
Das mooi meegenomen. Wettelijk gezien hoeven ze het niet terug te geven. Een hoop bedrijven negeren opzegbrieven die niet aangetekend verstuurd zijn. Daarmee heb je een ontvangstbevestiging om aan te tonen dat je ze wat gestuurd had. Als ze dan vuil willen spelen dan maken ze een fictieve brief maar dat zie ik niet snel gebeuren


Binnenkort sta je met pech

Stopt de gele auto niet want na jouw verhaal,
ben jij bekend op de ANWB website.

Rijden de gele autoos jou luid toeterend en zwaaiend voorbij.

Mijn advies, vuile was binnen laten |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( :r
 
sorry hoor, maar probeer je nu dit forum te gebruiken om de anwb een trap na te geven? met een beetje gezond verstand had je zelf kunnen bedenken dat medio december rijkelijk laat is om op te zeggen en je hebt jezelf al overtuigd van je fout.

een excuus naar de anwb voor dit topic lijkt me wel op zijn plaats

Laat mij even duidelijk zijn - ik heb een motor en ben lid van de ANWB. Ik beschouw dit als een verzekering dat ik niet te lang in wind en weer met een kapotte motor sta. Vanuit sommige reacties lees ik dat veel mensen tevreden met de service van de ANWB zijn. Ik hoop daar geen beroep op te doen... maar je weet het nooit. Ik ben dus niet bezig om ze een trap te geven.

Anders was het 10 jaar geleden toen ik vroeg aan de ANWB of ze technisch onderzoek kon doen op de blok van mijn auto. Ze hebben heel duidelijk gezegd dat ze een goede inschatting kon maken van wanneer de schade was begonnen (aan de lagers). Ik betaalde NLG 350 (of zoiets) voor een mooi technisch rapport met fotos etc maar de enige conclusie was: lagers zijn stuk, timing van oorzak kun je nooit bepalen. Ze beloofde alles om de opdracht te krijgen en toen puntje bij paaltje kwam leverde ze niet wat afgesproken was. Ik zit in de onderhoud wereld en als een bedrijf dit soort gedrag toont, is het een simpele contract breuk.

Vanwege hun gedrag voelde ik mij absoluut niet schuldig dat ik op een niet al te nette manier mijn lidmaatschap opzegde.
 
Binnenkort sta je met pech

Stopt de gele auto niet want na jouw verhaal,
ben jij bekend op de ANWB website.

Rijden de gele autoos jou luid toeterend en zwaaiend voorbij.

Mijn advies, vuile was binnen laten |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( :r
Verdorie, wilde net aanvraag voor ANWB Startpakket in de bus gooien. Wat ik zei is algemeen en niet tegen ANWB bedoelt als sommige dat zo opvatte :P Ik zei alleen dat hij blij mocht zijn dat hij zijn geld terug kreeg want dat hadden ze niet hoeven doen ;) En hij is degene met leugentje niet de ANWB
 
Prima club de ANWB. Afgelopen vrijdagavond brak de aandrijfriem van de Kawa. Ondanks de spits stond er binnen 10 minuten(!) een gele auto en de monteur constateerde ook dat er weinig anders opzat dan transport. Normaal gesproken heb je dan naast je pasje een extra legitiatie nodig, maar die had ik niet bij. Maar na wat listige vragen die hij in zijn computer kon opzoeken geloofde hij toch dat ik was wie ik zei dat ik was en binnen 20 minuten stond de motor op een bergingswagen die mij en de Kawa van Dordrecht naar Eindhoven bracht. Superservice!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan