ANWB Kampioen -->Artikel over zonnebrillen

Wat moet ik nou voor bril?

  • Een gewone bril en een zonnebril kopen.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Een gewone bril en een gekleurd visier.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zo'n gele werkt prima bij dag en nacht.

    Stemmen: 4 66,7%
  • Ander kleurtje werkt prima bij dag en nacht.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Koop toch lenzen man.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Met of zonder bril, je bent een gevaar op de weg...

    Stemmen: 2 33,3%

  • Totaal aantal stemmers
    6

CatchDude

MF veteraan
12 apr 2003
6.023
0
Arnhem
Ik sta op het punt om een 'gele' zonnebril op sterkte aan te schaffen, omdat die ook 's nachts nog schijnen te werken... Nu schijnt in de kampioen (blad van de ANWB) een artikel te hebben gestaan waarin een test werd uitgevoerd. Heeft iemand daar de uitslag van? Hoe deden de gele brillen het? Welke bril was het best om overdag met zon maar ook gewoon 's nachts te kunnen dragen?

Kan iemand dat stukje misschien inscannen?
 
Geen dank... voor de andere 'oplettende lezertjes' ;) Hierbij de links:

pagina 1 (183k) en pagina 2 (236k)

Heb ze hier niet direct gezet vanwege het formaat van de scan en de 56k modem gebruikers waarvan het modem over de nek gaat (of de eigenaren die zwaar te kampen krijgen met een cafeïne vergiftiging :+ )

edit:
[me]Snarfman leest eigenlijk de eerste zinvolle bijdrage van de Kampioen sinds hij lid is van de ANWB B| [/me]
 
Ik draag lenzen en vind het dus fijn om een zonnebril te dragen tijdens het motorrijden.Dus ik kocht afgelopen jaar een gele "zonnebril" en er ging een wereld voor me open !
De eerste keer reed ik met wat mist ; zicht perfect !
Later met een zonnige dag ; ook helemaal perfect. Een groot voordeel vind ik als je door een bebost gebied rijd met veel schaduwpartijen en daartussen fel zonlicht het zicht 100% beter is dat dat je een gewone donkere zonnebril draagt.
Mijn motto is :
KOPEN ZO'N GELE BRIL !

Succes ermee
Leon
 
Een groot voordeel vind ik als je door een bebost gebied rijd met veel schaduwpartijen en daartussen fel zonlicht het zicht 100% beter is dat dat je een gewone donkere zonnebril draagt.

Ik rijd dagelijks over de veluwe... :) Zaterdag koop ik hem. Helm mee om het montuurtje te passen en voila!
 
35 euro was mij vertelt (bij Hans Anders). Dan heb je dus de gele glazen, op sterkte, en een montuur (Een komplete bril dus).
 
In elk geval kwamen de minder dure brillen er als de beste uit: Pearle en Hans Anders. Die van mij komt van Pearle en ik wil hem niet meer missen!
 
Ik heb een Serengeti zonnebril (soort roadview) :} , die draag ik in de auto, op straat en op de motor. Bij regen is het zicht beter alleen is hij te donker om s'nacht mee te rijden.
 
Of je houd je gewone bril, en zet een pinlock op je visier met een geel voorzet stuk of hoe heten die dingen. Heb ik sinds kort ook. visier beslaat niet meer, bril wel. en met een beetje afwasmiddel van een bekend merk is dat ook weer(tijdelijk) verholpen
 
Terug
Bovenaan Onderaan