ANWB lessen

Tensai

Rookie
2 sep 2005
7
0
Rotterdam
hoi !

ik ben een 18jarige scholier ik heb me sinds een paar dagen aangemeld voor een intest bij de anwb !

nou heb ik een paar vragen aan de mensen hier, jaja de MF !

hoe werkt anwb precies met ut lesse enz. ?
is een verkort rijopleiding wel goed ? :P

ik weet ik post mss een beetje raar maarja iedereen z'n 1e keer he ;)
 
Zou sowieso niet voor een spoedopleiding gaan! Krijgt voor je geld zeker niet datgeen waar je voor betaalt!! ANWB verzorgt de lessen niet zelf maar besteedt dat uit aan grote rijscholen in de regio. Voor hun maakt het niet uit of er a. goede motorrijopleiding wordt gegeven en b. de slagingspercentages op www.rijschoolgegevens.nl Ze krijgen toch wel de aanmeldingen door van de ANWB...

Je kan natuurlijk voor de beide examens (bijzondere verrichtingen en verkeersdeelneming) heel toevallig in 1x slagen. Geslaagd? Heb je mazzel en heb je je rijbewijs. Gezakt? Pech gehad. En hoera: 1x raden waar.

Al merk je, veel later na het behalen van je rijbewijs, dat je op punten als voertuigbeheersing techniek en risicobewustzijn te kort komt... Dat betalen sommigen wel met de hoogste prijs. Het is niet waar, dat je pas leert rijden *na* het behalen van je rijbewijs. Met een SS compenseren velen hun gebrek aan techniek en inzicht.

De lesdagen en examendatums die er worden afgegeven bij de spoedopleidingen zijn overigens *commerciele* data: ze wachten dat ze >4 man bij elkaar kunnen doen op een afgesloten terrein. Wist je dat de instructeur op dat *afgesloten terrein* niet eens in het bezit *hoeft* te zijn van een instructeursbewijs? Je zal ze de kost moeten geven... Klinkt allemaal erg negatief maar het is niet anders. Don't punish the messenger.