anwb motorverzekering

snakedokter

Die hard MF'er
30 sep 2010
285
0
winkel
hallo mede mf'ers

even een vraagje, net een nieuwe motor aangeschaft *O* en dan nu ook nog maar ff een verzekering, maar welke? ze lijken allemaal heel erg op elkaar natuurlijk.

maar nu de vraag wie van jullie heeft er ervaring met de anwb motorverzekering?
en hoe is de service/eventuele schade afhandeling?

groeten snakedokter
 
Geen ervaring mee, maar vind ze te duur. Wel ooit een hoop gezeik gehad met ANWB bootverzekering rond opzeggen ervan. Ik verzeker daar dus nooit meer.
 
Zit bij combi motors was de goedkoopste vergeleken met anwb waar ik 2x meer moest betalen voor hetzelfde.

Ook tevens mijn motor als lesmotor laten registreren zonder probleem 1 belletje en het was geregeld en weer een belletje om m terug te zetten toen ik mijn a gehaald had en dat zonder problemen of extra kosten.
 
Ik zit bij de anwb en voor mij was het een van de goedkoopste, ik heb er 1x schade geclaimt en dit is vlot geregeld en had in 2 weken het geld op mijn rekening staan. Geen gezeur mee gehad.
 
Ik zit ook bij de anwb en tot nu toe ben ik zeer tevreden. Heb gelukkig nog geen schade gehad dus daar kan ik je niks nuttigs over zeggen.
Wel dat hij eigenlijk voor beginnende bestuurders heel goedkoop is, betaal 20 euro voor wa + dus dat is wel netjes.

Btw ANWB -> unigarant

hoop dat je er wat aan hebt
 
Ik zit ook bij Combimotors. Goedkoop en veranderingen (rechtsbijstand, opzittenden etc.) kunnen makkelijker geregeld worden. Prettige helpdesk ook. In het begin wat probleemples met het juiste factuurbedrag, maar dat is keurig opgelost.
 
Kijk ook even naar KNMV verzekeringen.

Deze is ook niet al te duur. Vorig jaar onderuit gegaan en alles is goed afgehandeld, ik had met een paar weken het geld binnen.

Erg tevreden over!!
 
Zit bij bikerpolis.nl onderdeel van Reaal. Allrisk 65e tegenover unive en dergelijke voor 130e :o Perfect geholpen toen ik een ongeluk heb gehad :)
 
Ik zit bij de ANWB met zowel de beide auto´s als de 4 motoren. 1x schade gehad met de auto en keurig en vlot afgehandeld. En door alle verzekeringen daar te hebben krijg ik jaarlijks nog ruim 100 euro pakketkorting teruggestort.

KNMV ga ik mijn lidmaatschap van opzeggen maar dat is volledig off topic
 
Laatst bewerkt:
Heb de ANWB in april vorig jaar om een offerte gevraagd. Tot op heden niets mogen ontvangen :N
Motor is inmiddels al bijna een jaar bij Combimotors in de verzekering.
 
Drie jaar bij ANWB/Unigarant verzekerd geweest. In die tijd twee schadegevallen, waarbij eentje via waarborgfonds liep uiteindelijk en dat hebben ze snel en netjes afgehandeld. Geen klachten dus.

Ik ben uiteindelijk overgestapt naar KNMV verzekeringen met alleen als reden dat toen ik een Pan European kocht de ANWB eiste dat de motor altijd nagelvast staat als die buiten wordt gestald en dat is een eis waaraan ik niet altijd wil/kan voldoen.
 
Ik zou niet zo zeer naar de premie kijken maar eerder naar de voorwaarden/dekkingen.

Lage premie is leuk maar als je dekking daarmee ook erg laag is en (mocht je all risk nemen) je ook een eigen risico hebt valt dat weer in het niet. Daarnaast is bij sommige verzekeringen rechtsbijstand automatisch aanwezig en moet je het bij sommige er weer los bij nemen. Bij sommige verzekeringen geldt de rechtsbijstand alleen op 1 bepaald object en bij andere weer op alle voertuigen.

Leg dus eens wat voorwaarden naast elkaar en kijken wat je precies belangrijk vindt. Denk eventueel ook aan No claim garantie en eventuele kortingen als je meerdere verzekeringen of voertuigen hebt/verzekerd.
 
Ik heb zeer slechte ervaringen gehad met KNMV. 1x schade gehad en 1x pech gehad onderweg en is gewoon een anti-motorijdersverzekering. Ik zit nu 2 jaar bij Enra en scheelt een bak met geld tov KNMV en afhandeling van schade schijnt bij mijn plaatselijke motorboer altijd probleemloos te gaan. Meer info is o.a. hier te vinden:
Motorverzekering ENRA
 
Zit nu zelf bij KNMV, maar vooral ook omdat ik nog 25Kw moet rijden, leek mij dat zelf de slimste optie. Ik zou in ieder geval niet voor de goedkoopste keus gaan. Ofja in ieder geval, niet meteen op prijzen afgaan, laat ik het zo zeggen. Zoals al eerder genoemd, kijk eens naar de dekkingen. Maar een Vereniging die de belangen van motorrijders behartigd, die ook nog motorrijders verzekerd, lijkt me geen slechte keus.
 
Ik heb zeer slechte ervaringen gehad met KNMV. 1x schade gehad en 1x pech gehad onderweg en is gewoon een anti-motorijdersverzekering.

2x keer schade gehad die de KNMV snel voor me verhaald heeft en één keer pech in het buitenland en ook dat is prima geregeld. Motor opgehaald van de camping en drie dagen later had ik hem gerepareerd weer terug. Dat het drie dagen duurde was omdat de motorzaak maandag dicht was en dinsdag een onderdeel moest bestellen, daar kan KNMV niets aan doen.
 
KNMV-Verzekering: Bijvoorbeeld vervangend vervoer bij pech: je krijgt een auto! Da's leuk als je met een paar man op vakantie gaat met de motor. Kun je er lekker achteraan tuffen (en dat is dus echt gebeurd). Dat verwacht je toch niet van zo'n KNMV-verzekering.

Gevalletje schadeafhandeling: er was een strijd over de grootte van het bedrag dat ik zou krijgen. Na 6 maanden was men er nog niet uit met de tegenpartij. Toen ik aandrong op een spoedige afhandeling, werd mij te verstaan gegeven dat ik gewoon moest afwachten en dat mijn claim anders onder op de stapel zou belanden (en dat was voor mij de druppel). Uiteindelijk ben ikzelf met de tegenpartij gaan praten en binnen een week was het afgehandeld.

KNMV-verzekering kan wat mij betreft echt gestolen worden.
 
KNMV-Verzekering: Bijvoorbeeld vervangend vervoer bij pech: je krijgt een auto! Da's leuk als je met een paar man op vakantie gaat met de motor. Kun je er lekker achteraan tuffen (en dat is dus echt gebeurd). Dat verwacht je toch niet van zo'n KNMV-verzekering.

Dat krijg je bij bijna elke pechservice. En het lijkt wel leuk om een vervangende motor te krijgen maar zeker op vakantie gaat dat in de praktijk niet werken, tenzij je exact hetzelfde type krijgt met dezelfde bagagemogelijkheden.
 
Ik ben uiteindelijk overgestapt naar KNMV verzekeringen met alleen als reden dat toen ik een Pan European kocht de ANWB eiste dat de motor altijd nagelvast staat als die buiten wordt gestald en dat is een eis waaraan ik niet altijd wil/kan voldoen.
dat was voor mij juist de enige reden dat ik anwb koos...simpelweg een art4slot eraan en je bent verzekerd tegen diefstal, geen clausule dat ie snachts in de garage moet of ander gezeik :P

en ik kreeg korting op me anwb service...for what it's worth.
 
Ik zit ook bij Combimotors. Goedkoop en veranderingen (rechtsbijstand, opzittenden etc.) kunnen makkelijker geregeld worden. Prettige helpdesk ook. In het begin wat probleemples met het juiste factuurbedrag, maar dat is keurig opgelost.


Zit ook bij Combimotors, was voor mij de goedkoopste. Ze kijken daar ook naar het aantal kW per kg dacht ik, lager en je bent een kleiner risico dus betaal je minder. Hierdoor brengt die 25kW regeling toch nog iets goeds :P

Ze hadden wel een V in mijn kenteken op het aanvraagformulier aangezien voor een Y maar dat is toen ik belde meteen veranderd en ook snel een nieuwe groene kaart en polis en alles binnengekregen.
 
Dat krijg je bij bijna elke pechservice. En het lijkt wel leuk om een vervangende motor te krijgen maar zeker op vakantie gaat dat in de praktijk niet werken, tenzij je exact hetzelfde type krijgt met dezelfde bagagemogelijkheden.

Uiteraard is het niet altijd mogelijk. Echter in het hoogseizoen is overal wel een motor te huren (idg. was het in Duitsland, maar ze doen zich nog geeneens de moeite. Het was slikken of stikken). En als zij een voorstel doen, kan ik nog altijd zelf de keuze maken of ik in zo'n geval toch liever een auto neem. Echter die keuze krijg je geeneens.

Probleem is met een KNMV-verzekering dat de KNMV er alleen provisie voor krijgt en er voor de rest niets mee doet en elders heeft onder gebracht. Dat betekent dat je altijd met AON (=verzekeringsmaatschappij althans toen) te maken krijgt en die er niet in geinteresseerd of je nu motor rijdt of niet. Het voordeel dat er eerst werd genoemd dat er een voordeel zou zijn, omdat het via KNMV verloopt, is er gewoon niet. Misschien wilde ik eigenlijk dat alleen vertellen :+
 
dat was voor mij juist de enige reden dat ik anwb koos...simpelweg een art4slot eraan en je bent verzekerd tegen diefstal, geen clausule dat ie snachts in de garage moet of ander gezeik :P

Dat hangt van de nieuwwaarde van de motor af. Boven de 14-15.000 euro komen er bij elke verzekeraars extra clausules bovenop en die van KNMV (nagelvast OF 2 ART sloten) is voor mij handiger dan die van ANWB want daar zit een addertje onder het gras. Daar is het "binnen stallen en alleen als het echt niet anders kan nagelvast buiten". Zelfs als je motor wel nagelvast buiten stond moet je dus eerst het gevecht aan dat het echt niet anders kon.
 
Probleem is met een KNMV-verzekering dat de KNMV er alleen provisie voor krijgt en er voor de rest niets mee doet en elders heeft onder gebracht. Dat betekent dat je altijd met AON (=verzekeringsmaatschappij althans toen) te maken krijgt en die er niet in geinteresseerd of je nu motor rijdt of niet. Het voordeel dat er eerst werd genoemd dat er een voordeel zou zijn, omdat het via KNMV verloopt, is er gewoon niet. Misschien wilde ik eigenlijk dat alleen vertellen :+

Oh, maar dat ben ik zeker met je eens, maar dat geldt voor elke vereniging die een verzekering aanbiedt, uiteindelijk is dat alleen maar een voorkant.

Overigens onderneemt KNMV soms wel actie richting AON om polisvoorwaarden te wijzigen. Zo heeft KNMV afgelopen jaar succesvol ervoor gezorgd dat AON motorrijders die als vrijwilliger evenementen begeleiden toch verzekerd zijn. Voor veel verzekeraars valt dat onder beroepsmatig gebruik en is niet gedekt.

In het algemeen kan zo'n vereniging wel enige druk uit oefenen maar verwachten dat je een op maat gemaakte verzekering krijgt, dat moet je inderdaad niet.

Overigens had je in dit geval te maken met de KNMV Pechhulp en niet zozeer met de verzekering en dat is gewoon uitbesteed bij Europ-Assistance en die denken in bulk, dat houdt de kosten laag.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan