anwb motorverzekering

Check in ieder geval even de polis, of ze bij diefstal eisen stellen aan sloten of stalling. Dit is namelijk alleen maar bedoeld om je een oor aan te naaien (hoe kan je bewijzen dat hij op slot stond???). Een fatsoenlijke maatschappij stelt hier geen eisen aan.
 
ik geef de voorkeur aan een assurantie-kantoor, dan kan je je al verzekeringen daar afsluiten en zo korting opbouwen over al je verzekeringen(WA/huis/auto/motor/ziektekosten/boot/etc). je geeft aan het kantoor aan welke eisen je aan de polis stelt en zij zoeken de beste/goedkoopste partij erbij

indien je de verzekering nodig hebt, zullen zij zich ook maximaal inzetten om de schade uitbetaald te krijgen, het kost je vervolgens ook niet heel veel prive tijd . mijn ervaring met verzekeraars(van ons huis) is dat ze er zo veel mogelijk onderuit proberen te komen en veel particulieren(ik wel iig tot dat moment) hebben weinig tot geen ervaring met het proces rond de schadeafwikkeling. voor een assurantiekantoor is het dagelijkse praktijk. qua polissen die ik op internet kon vinden en de prijs die zij rekenden zat een paar dubbeltjes verschil. dat is mij die dienstverlening dan ook wel waard en met meer verzekeringen worden ze allemaal goedkoper door de korting
 
hallo mede mf'ers

even een vraagje, net een nieuwe motor aangeschaft *O* en dan nu ook nog maar ff een verzekering, maar welke? ze lijken allemaal heel erg op elkaar natuurlijk.

maar nu de vraag wie van jullie heeft er ervaring met de anwb motorverzekering?
en hoe is de service/eventuele schade afhandeling?

groeten snakedokter

Ik heb ANWB motorverzekering en bevalt me prima, WA+ en nog geen schade-afhandeling gehad en dat hopen we nog even te houden zo :)
 
ik geef de voorkeur aan een assurantie-kantoor, dan kan je je al verzekeringen daar afsluiten en zo korting opbouwen over al je verzekeringen(WA/huis/auto/motor/ziektekosten/boot/etc). je geeft aan het kantoor aan welke eisen je aan de polis stelt en zij zoeken de beste/goedkoopste partij erbij

Je bedoelt de verzekering waar zij de meeste provisie van krijgen. Plus dat ze over het algemeen erg goed zijn in het aansmeren van verzekeringen die je helemaal niet nodig hebt. Oplichters zijn het.
 
dat was voor mij juist de enige reden dat ik anwb koos...simpelweg een art4slot eraan en je bent verzekerd tegen diefstal, geen clausule dat ie snachts in de garage moet of ander gezeik :P

en ik kreeg korting op me anwb service...for what it's worth.

Wat voor korting heb je? Ik heb naast mijn motorverzekering bij de ANWB ook pechhulp europa, zou ik daar dan korting op kunnen krijgen?
 
Ben bij de ANWB all risk verzekerd en heb 1x een ongeluk gehad (niet mijn schuld) en dat is echt zeer netjes opgelost. Had binnen 2 wkn mijn geld, contact met hen verliep ook vlot en netjes.

Ik geloof niet dat ze de goedkoopste zullen zijn maar voor mij is service en kwaliteit van afhandeling ook belangrijk.

Succes
 
mijn motor moet ook in de wa+volledig casco en wat me bij de anwb wel aanstaat is de 3 jaar nieuwwaarde dat hebben ze lang niet allemaal!
 
En let heel goed op de kleine letters ingeval van diefstal bv moet een art goedgekeurd slot zijn en ergens aan verankerd.. alarm bij sommige goedkopere maatschappijen en hou je eigen risico inde gaten goedkoopen hebben vaker een hoog eigen risico dus mijn advies div offertes opvragen en GOED LEZEN ik doe de meeste via een tussen persoon bevalt mij het beste legt in duidelijk nederlands hoe en wat maar dan lees ik alles zelf een keer goed door en ik bevestig alles per fax/email
heb mijn motor bij delta loyd verzekerd moest alarm op en 150 euro eigen risico
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt de verzekering waar zij de meeste provisie van krijgen. Plus dat ze over het algemeen erg goed zijn in het aansmeren van verzekeringen die je helemaal niet nodig hebt. Oplichters zijn het.

het totaal-pakket van meerdere verzekeringen(korting) en dat zijn mijn zaak behartigen als dat nodig is, vind ik die paar euro extra per jaar waard

het aansmeren van producten die je niet nodig hebt, is iets wat elke verzekeringsagent zal proberen, het blijven tenslotte verkopers. zelf opletten is dus altijd nodig

als de dienstverlening/prijs veel slechter is had ik het niet gedaan... maar uiteindelijk moet iedereen kiezen waar hij/zij gelukkig van wordt :)
 
ik rijdt pas sinds september en zit ook bij de ANWB, kreeg een fijne dreigbrief van de RDW dat mijn motor als niet verzekerd te boek stond bij hun.......
 
Heb een motorverzekering bij de anwb (nog wel) kreeg een brief dat mijn premie verhoogd werd, moet nu het dubbele betalen. Na een telefoontje kreeg ik te horen dat ze mijn schadevrije jaren niet meer konden vinden. Paar dagen later kreeg ik bericht dat ik korting krijg ivm. een combipolis, beetje raar aangezien ik maar 1 motor heb.
 
Yep, ook Early heeft auto en motor verzekering lopen bij deze club.
Kwam er dit jaar nog een autootje bij. Was alleen jammer dat ik ze zelf moest vragen voor een goedkopere oplossing qua pakketvorm. Werd vriendelijk te woord gestaan en ze moesten het even uitzoeken. Na een kwartiertje was ik dus € 200,= goedkoper uit op jaarbasis. En dan kwam pakketkorting er ook nog bij.
Al met al vindt het dit nog steeds geen verkeerde of dure verzekering. Al heb ik wel 2x 80% no-claim korting.
 
het totaal-pakket van meerdere verzekeringen(korting) en dat zijn mijn zaak behartigen als dat nodig is, vind ik die paar euro extra per jaar waard

het aansmeren van producten die je niet nodig hebt, is iets wat elke verzekeringsagent zal proberen, het blijven tenslotte verkopers. zelf opletten is dus altijd nodig

als de dienstverlening/prijs veel slechter is had ik het niet gedaan... maar uiteindelijk moet iedereen kiezen waar hij/zij gelukkig van wordt :)

Het probleem bij veel verzekeringstussenpersonen is dat ze van alles beweren over wat een verzekering dekt maar als puntje bij paaltje komt is dat niets waard en blijkt de dekking toch anders te zijn. En verhaal halen kun je dan nergens, je hebt uiteindelijk een overeenkomst gesloten met de verzekeraar en niet met de tussenpersoon. Natuurlijk, er zullen ook goeden tussenzitten, maar hoe kun je die als klant van de kwaden scheiden? Alleen door hun werk in detail te dubbelchecken en als je dat doet, wat heeft hun "service" dan nog voor zin? Los van het feit dat er voorbeelden zat zijn waarbij er zinloze verzekeringen worden aangesmeerd.

Zeker als mensen zeggen dat ze blij zijn met hun tussenpersoon omdat hij de moeilijke polisvoorwaarden zo lekker begrijpelijk vertaald gaan bij mij alarmbellen rinkelen. Die voorwaarden zul je toch echt zelf geheel moeten doorspitten want alleen jij kunt beoordelen welke nuances voor jou van belang zijn.
 
ik rijdt pas sinds september en zit ook bij de ANWB, kreeg een fijne dreigbrief van de RDW dat mijn motor als niet verzekerd te boek stond bij hun.......

Dat probleem kun je bij elke verzekeraar hebben. Het probleem is dat het RDW hun database periodiek synchroniseert met die van de verzekeraars en dat die periode langer is (ik dacht 6 weken) dan de termijn waarna ze de dreigbrieven gaan sturen (een maand). M.a.w. het gebeurt regelmatig dat de verzekeraar jouw polis al lang heeft aangemeld maar dat die data nog niet verwerkt is door het RDW.
 
Het probleem bij veel verzekeringstussenpersonen is dat ze van alles beweren over wat een verzekering dekt maar als puntje bij paaltje komt is dat niets waard en blijkt de dekking toch anders te zijn. En verhaal halen kun je dan nergens, je hebt uiteindelijk een overeenkomst gesloten met de verzekeraar en niet met de tussenpersoon.


ok, nu vertel je een veel duidelijker verhaal :) iets met onderbouwing ;)
wat je zegt zou heel goed kunnen kloppen, mijn ervaring met de tussenpersoon is door de jaren heen goed. ze hebben mij altijd heel goed bijgestaan en in een geval ook zo advies gegeven dat ik toch gecompenseerd werd terwijl ik hier mi. niet echt recht op had(het was gewoon mijn fout).

misschien maakt het ook uit hoe je ergens bij iemand binnenkomt, via mn moeder heb ik deze tussenpersoon en zij hebben al meer dan 30 jaar haar zaken behartigd naar tevredenheid. misschien ben ik tov mijn tussenpersoon dan "iets" gekleurd in mijn mening ;) ik ben er dan ook van overtuigt dat ze me goed zullen helpen als dat nodig is... krijg ik van hun de deksel op mn neus in een situatie zoals jij die schetst, dan zal ik (met dit topic in ogenschouw) de zaken herevalueren.

Natuurlijk, er zullen ook goeden tussenzitten, maar hoe kun je die als klant van de kwaden scheiden? Alleen door hun werk in detail te dubbelchecken en als je dat doet, wat heeft hun "service" dan nog voor zin? Los van het feit dat er voorbeelden zat zijn waarbij er zinloze verzekeringen worden aangesmeerd.

Zeker als mensen zeggen dat ze blij zijn met hun tussenpersoon omdat hij de moeilijke polisvoorwaarden zo lekker begrijpelijk vertaald gaan bij mij alarmbellen rinkelen. Die voorwaarden zul je toch echt zelf geheel moeten doorspitten want alleen jij kunt beoordelen welke nuances voor jou van belang zijn.

juist het werk wat erin gaat zitten als het misgaat(en je gedekt bent), vind ik wat waard, dan hoef ik op mn werk niet heel veel tijd eraan te besteden. ik bel hun, vertel wat er is gebeurd en zij handelen het af en komen met het resultaat terug.

het doorspitten van de polis zal altijd moeten, direct of via een tussenpersoon, in die zin zit er dus geen verschil tussen.
aansmeren... je bent er zelf bij en je besluit zelf, dat de agent(welke ook rechtstreeks voor de maatschappij kan werken) niet goed voorlicht kan overal voorkomen( DSB anyone?)
mijn onafhankelijke postbank-hypotheek-adviseur was destijd ook gewoon een ingehuurde kracht, die absoluut niet zonder belangen was(kwam ik bij de notaris pas achter :X)... wel direct een marktpartij gebeld en geen tussen persoon...

vooralsnog krijgen zij van mij die paar euro extra per jaar :)
~[edit]
bedenk me net trouwens wel dat ik op een goedkope motor rijd en nog geen 80 euro per jaar kwijt ben aan de verzekering, indien dit bedrag veel hoger zou zijn(all-risk), zou ik hier misschien ook wel kritischer over worden, want in mijn geval gaat het om een broodje kroket op jaarbasis meer of minder
 
Laatst bewerkt:
ik zit al jaren goed bij Unigarant.
Andere verzekeraars eisten dat ik een klasse III alarm in de V-Max liet bouwen.
Ik vroeg me af, waar ik dat kastje nog moest wegwerken en wilde ook eigenlijk niet in de originele bekabeling laten klooien.

Daarom is het unigarant geworden, omdat zij alleen twee ART4 sloten eisen. (en een grondbeugel op de eigen stallingsplaats)
 
ik zat al dertig jaar bij londen , en na aanleiding van berichten hier op het forum...
over de knmv en anwb dacht ik laat ik eens kijken of dat scheelt :Y
niet dus :( ik was een aardige smak meer kwijt bij beide :?
blijft dus gewoon bij londen :Y nu dus al 32 jaar... :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan