ANWB - Nationale Filevrije Dag 9 oktober

Fuck Het Milieu

MF veteraan
2 jun 2003
14.239
38
Schiedam
Tja, wij motorrijders proberen dit elke dag al.

Maar wat betekend dit nu voor ons?

Dat wij 9 oktober een keer met de auto naar het werk kunnen dan??
A-4 Midden-Delfland komt er dan?

Wie weet er nog meer ludieke acties op dit ANWB-lapmiddel :r

't zou nog ludieker zijn als alle motor-organisaties de ANWB op haar nummer zou zetten door hier met hun middelen (en onze motoren) op in te haken....
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kunnen we dan eindelijk gewoon naar werk rijden op de brommert. Lege snelwegen! Zetten ze dan ook de flitsers uit?
 
Een doordeweekse werkdag.......file-vrij....!!?
Deze valt onder:
"het onmogelijke doen we direct, wonderen duren iets langer en op speciaal verzoek kan worden getoverd"

......het is nu al een paar weken niet echt 'bagger'weer geweest.....
....maar als die week het net treft.....en het komt met bakken naar benéé....
:W

ANWB --> Algemene Nederlandse Weg Blokkade
 
Je kunt elk jaar voor 15 november je lidmaatschap met de ANWB opzeggen... :)
Ze zorgen dit jaar voor veel publiciteit vlak voor november, in de hoop nog enige leden over te houden...
 
Laatst bewerkt:
Zet aan het begin van de file een bordje "parkeerzone" dan. Dan heb je geen file, maar megaparkeerplaats *D
 
Moet ik die dag dan nog meer vechten voor een plek in die dagelijkse boemel B| ?

Misschien pak ik de motor inderdaad wel, is wel weer eens lekker naar het werk :]
 
Je kunt elk jaar voor 15 november je lidmaatschap met de ANWB opzeggen... :)
Ze zorgen dit jaar voor veel publiciteit vlak voor november, in de hoop nog enige leden over te houden...


En van de week nog het TROS programma RADAR gezien, Route Mobiel slaat het plankje helemaal mis.
Maarja, met zo'n stront-gooi-reclame-campagne had ik eigenlijk ook niet anders verwacht.

Maar goed we gaan met de motor dus de file door met stickertjes op de motor:
Filevrije dag? Met de motor altijd!
 
Tja, wij motorrijders proberen dit elke dag al.

Maar wat betekend dit nu voor ons?

Dat wij 9 oktober een keer met de auto naar het werk kunnen dan??
A-4 Midden-Delfland komt er dan?

Wie weet er nog meer ludieke acties op dit ANWB-lapmiddel :r

't zou nog ludieker zijn als alle motor-organisaties de ANWB op haar nummer zou zetten door hier met hun middelen (en onze motoren) op in te haken....

De :r snap ik niet helemaal.


Tuurlijk is het idealistisch en propagandeus® (bestaat dat woord ?? ) maar niemand word erdoor benadeeld en wellicht levert het nieuwe of bruikbare ideeën of inzichten op.

Gewoon doelloos :r vind ik dan een beetje jammer.
 
Beter andersom. 9 oktober nationale filedag en de rest van het jaar zonder oponthoud naar de slavendrijver baas.

Gekkenwerk eigenlijk? Dat je een rottige file trotseert om dan slechts er achter te komen dat je dat slechts hebt gedaan om weer een dag van je leven op te offeren om het extra chromen stripje van de baas z'n jaguar te bekostigen. Of zijn buffellullenlederen pookhoesje op zijn midlifecrisiscruiser *porsche 911 :} dus*
 
Als er straks eenmaal zoveel motoren rondrijden dat er nog maar heel kleine of geen files meer zijn krijg je andere problemen mensen die ontdekken dat het toch wel leuk is om keihard door de bochten te raggen en volgas over de snelweg te knallen en hoe meer van dit soort mensen hoe groter de kans op problemen.
Nu valt dit aantal in het niet bij de grote hoeveelheid autos.
 
Tja, wij motorrijders proberen dit elke dag al.

Maar wat betekend dit nu voor ons?

Dat wij 9 oktober een keer met de auto naar het werk kunnen dan??
A-4 Midden-Delfland komt er dan?

Wie weet er nog meer ludieke acties op dit ANWB-lapmiddel :r

't zou nog ludieker zijn als alle motor-organisaties de ANWB op haar nummer zou zetten door hier met hun middelen (en onze motoren) op in te haken....

Ik snap het ff niet. Wat is er nu precies mis mee en wat heb je tegen de ANWB? :?

Ik heb het doel ff opgezocht op de site. Omschrijving daar is:
"De ANWB organiseert op 9 oktober 2008 de eerste Nationale Filevrije dag. Bedrijven en werknemers doen mee door slimmer te gaan reizen. We gaan de spits mijden door simpele en ludieke oplossingen te bedenken. Zo kunnen we de files voorkomen en maken we Nederland weer bereikbaar."

Op zich toch een redelijk ludiek idee met toch behoorlijk wat slagingskans? Met niets doen los je niets op dus ieder initiatief in die richting is te verwelkomen. Want ook op de motor heb je last van files, dat kan je niet ontkennen. Het is behoorlijk ingespannen rijden en enorm opletten dat je bijv. niet tegen de vlakte of klem wordt gereden. Ik ben bijv. gelukkig nog maar twee keer aangereden maar het hadden er meer kunnen zijn.

Afgezien van het aantal werkelijke deelnemers laat de ANWB in ieder geval zien dat er ook best initiatief en goede ideeën van de filerijders zelf kunnen komen. Ik betwijfel of het bedrijfsleven meedoet, maar dat terzijde.
Ik heb altijd geleerd dat als je kritiek hebt je ook met een alternatief moet komen, anders is de kritiek waardeloos en wordt het zeiken om het zeiken.

Dus waarom die kritiek en wat is je alternatief dan?
 
Lol en omdat het filevrije dag is gaat juist iedereen dr op uit omdat ze denken dat het toch rustig is --> heb je toch weer een hoop file

Sorry maar ik zeg dat dit niet gaat werken :N
 
Ik snap het ff niet. Wat is er nu precies mis mee en wat heb je tegen de ANWB? :?

Ik heb het doel ff opgezocht op de site. Omschrijving daar is:
"De ANWB organiseert op 9 oktober 2008 de eerste Nationale Filevrije dag. Bedrijven en werknemers doen mee door slimmer te gaan reizen. We gaan de spits mijden door simpele en ludieke oplossingen te bedenken. Zo kunnen we de files voorkomen en maken we Nederland weer bereikbaar."

Op zich toch een redelijk ludiek idee met toch behoorlijk wat slagingskans? Met niets doen los je niets op dus ieder initiatief in die richting is te verwelkomen. Want ook op de motor heb je last van files, dat kan je niet ontkennen. Het is behoorlijk ingespannen rijden en enorm opletten dat je bijv. niet tegen de vlakte of klem wordt gereden. Ik ben bijv. gelukkig nog maar twee keer aangereden maar het hadden er meer kunnen zijn.

Afgezien van het aantal werkelijke deelnemers laat de ANWB in ieder geval zien dat er ook best initiatief en goede ideeën van de filerijders zelf kunnen komen. Ik betwijfel of het bedrijfsleven meedoet, maar dat terzijde.
Ik heb altijd geleerd dat als je kritiek hebt je ook met een alternatief moet komen, anders is de kritiek waardeloos en wordt het zeiken om het zeiken.

Dus waarom die kritiek en wat is je alternatief dan?


ik eh... lees de eerste regel eens in mijn openingspost!
Dat maakt jou relaas erg overbodig.

Wat ik bedoel (en ja ik, sukkel ga het weer uitleggen) is wat wil de ANWB nu bewijzen.
Door aan deze actie gevolg te geven graaft iedereen zijn politieke graf.
De politiek zal dan zeggen: zie je wel dat het kan, rekening rijden kan doorgaan, en de prijzen van het openbaar vervoer kunnen omhoog.
Immers moet het openbaar vervoer concureren met het rekeningrijden.......
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al een paar jaren geleden eens een brief gestuurd naar de Kampioen, dat ze meer aandacht moesten besteden aan het woon-werk verkeer per tweewieler ( fiets, scooter, brommer, moto).
Nooit antwoord, niet geplaatst.
Ze doen niets anders dan leuteren over autos, en over recreatief gebruik van tweewielers.
En dat is wat er mis is met de ANWB.
En met een hoop mensen.
Er zijn 4 treinen per uur tussen Heerlen en Maastricht, waarvan 2 stoptreinen die op elk station stoppen. En er zijn 4 bussen per uur die op verschillende routes, verschillende plaatsen langsgaan.
Toch staat de autoweg elke ochtend vol met autoos, waarvan 95 % met maar 1 persoon erin.
En dat is wat er mis is met de mensen!
Al die mensen die recreatief fietsen of motorrijden, als die ook eens naar hun werk gaan met fiets of moto....?
Ik doe regelmatig Valkenburg-Maastricht vv op de fiets, ongeveer 3 kwartier. Ik hoef dan niet meer naar de fitness in het weekend.
De ANWB, en de overheid, besteed hier geen, of verkeerde aandacht aan.
En daarom is zo'n filevrije dag ook onzin: het is maar 1 keer. Mensen nemen dan een roldag, een snipperdag, melden zich ziek of wat ook, en meteen leuke statistieken, en de volgende dag zitten al die klungels (ja, dat zijn ze) weer in de auto. Zelfs sommige van mijn collega's, eentje woont op minder dan 5 km, eentje op minder dan 3 km, komen bijna elke dag met de auto naar het werk....
Wat kan je dan nog verwachten voor Nederland in het totaal?
Groeten,
Eduard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan