ANWB of KNMV bij pech

ANWB of KNMV

  • ANWB

    Stemmen: 40 78,4%
  • KNMV

    Stemmen: 10 19,6%
  • iets anders

    Stemmen: 1 2,0%

  • Totaal aantal stemmers
    51

BoyB

MF veteraan
26 jun 2006
10.484
14
Nou daar stond ik dan. Met de motor gepoetst en wel, voor het eerst weer buiten na een paar weken in de garage te hebben gestaan. Klaar voor de start, beetje choke erop, koppeling in, en starten maar...

Normaal gesproken zou ie zo lopen, maar nu bleef ie maar doorstarten. Choke dicht, anders verzuipt ie. Nog even doorstarten. Kut... Rook ook al veel benzine. Dat kan niet goed zijn. Fuck, wat kan dat zijn :? Verstopte leiding of carburateurs... geen idee. Maar even kijken. Máár de motor stond niet thuis, maar bij familie in de garage. En natuurlijk geen gereedschap te vinden. En natuurlijk niemand thuis om even te wijzen waar dat dan wel ligt... :/

Wat nu? Ik had gisteren al de pech dat ik de ANWB heb moeten bellen nadat m'n koekblik ermee ophield op de snelweg. Wat blijkt, distributieriem naar de tandjes. Zuigers en kleppen staan tegen elkaar, en er komt (of kwam eigenlijk) een heel raar metaal op metaal gepingel uit het blok. :W koekblik... ;(
Dus maar met de trein naar het werk. €10,- (dus stukken duurder dan koekblik of motor!)voor een enkele reis, mét overstappen en bijna verdubbeling van de reistijd. Gelukkig hoefde ik gisteren niet, zoals normaal, vroeg te beginnen, want dan kan ik niet eens op tijd komen...

Maar om nu daags erna wéér de ANWB te moeten bellen... Tsja, en toen kreeg ik een ingeving! Ik ben ook nog lid van de KNMV en heb daar ook recht op de pechdienst. Even bellen maar. Situatie uitgelegd en een 30-40 min. later wordt ik gebeld. Hulp staat voor de deur. *O*
Ik loop naar buiten, en zie een bergings voertuig. Ik kon alleen maar: :? uitbrengen
Ik vraag, in mijn aller onschuld, aan hem:"Geen gereedschap?"
"Nee," zegt ie "ik kom je allen wegslepen ivm je lege accu."
"Lege accu? Ik heb geen lege accu, maar ergens zit iets verstopt, en daarom start ie niet." "Nou," zegt ie "ik ben geen monteur, dus kan ik hier niks voor je doen, maar ik kan je wel ergens afzetten met de motor."
Nou zo gezegd zo gedaan dan maar, want ja anders sta ik daar over een uur nog zonder gereedschap en met 'n niet startende motor. Dus motor maar bij de dealer gezet, bij gebrek aan ruimte om te sleutelen thuis. Helaas was het al aan het einde van de middag, dus niet meer vandaag klaar.

Dus bel je de KNMV pechservice. Bij de alarmcentrale duidelijk verteld wat er aan de hand was. Dan verwacht ja op z'n minst een tot aan de tanden volgepakte FJR of PanEuropean met een monteur erop die afgestudderd is met álle Haynes manuals in zijn kop gestampt, nee dan komt er een bergingsvoertuig om je op te halen... |(
Volgende keer toch maar weer de ANWB. Eerst kijken of het gefixt kan worden, en dan kan je altijd nog gesleept, of vervoerd, worden.

Al met al een lekker begin van het weekend dus. -O-
 
Laatst bewerkt:
Je vergeet die route makelaar, immobiliari, of zo. :+

Maar de :} Wegenwacht :} probeert idd. eerst altijd, slepen is tweede optie pas.

Evengoed pure pech, zo'n pechgeval.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al eens ergens gelezen dat de KNMV pechdienst met dezelfde bedrijven samenwerkt als Route Mobiel. Die hebben inderdaad als hoofdtaak gewoon afslepen, en je bij een garage zetten die je verder helpt... Gelukkig heb ik ook allebei de pasjes in mijn portemonnee!
 
Als je de KNMV belt kun je iedereen krijgen dacht ik. Kan Route mobiel zijn, de ANWB wegenwacht of direct de berger. Ik heb één keer een bergingsbedrijf gehad en één keer route mobiel (en daarna het bergingsbedrijf) Alle keren in ieder geval naar behoren geholpen vond ik zelf. Motor en motorscooter stond bij de dealer die ik wilde.
 
Als je de KNMV belt kun je iedereen krijgen dacht ik. Kan Route mobiel zijn, de ANWB wegenwacht of direct de berger. Ik heb één keer een bergingsbedrijf gehad en één keer route mobiel (en daarna het bergingsbedrijf) Alle keren in ieder geval naar behoren geholpen vond ik zelf. Motor en motorscooter stond bij de dealer die ik wilde.

Ja ok, maar dan ging het er dus om dat je de motor bij de dealer wilde hebben. Ik wilde, of verwachtte eigenlijk, iemand met een zooi gereedschap om me weer op weg te helpen...

Dat je bij de KNMV dus van alles kan krijgen dat als eerste beschikbaar is, heb ik nu dus ook aan den lijve ondervonden...
 
IK ben gewoon lid van de ANWB en ik heb ze 3x gebeld (stomme, stomme dingen in de eerste weken dat ik motor reed) binnen een uur alle 3 de keren waren ze er.
niks meer dan lof :)
 
Laten we zeggen dat ik in geen van de partijen onderweg voldoende vertrouwen heb dat ze een motor kunnen repareren of laten we eerlijk zijn, dat ik dat zou willen.
Ik zien een wegenwacht met zijn training op autogebied nog niet alle kuipdelen verwijderen en dan de tank om bij de carbs te komen.
Laten ze dat maar in de garage doen of ik doe het zelf wel thuis.
 
maar als de anwb het niet terpleke oplost kunnen hun jou motor volgens mij naar een door jou gekozen locatie laten brengen..
 
maar als de anwb het niet terpleke oplost kunnen hun jou motor volgens mij naar een door jou gekozen locatie laten brengen..
Klopt, en omdat ik alleen rijbewijs A heb kreeg ik ook twee keer een leenmotor mee :)

Volgens mij is de anwb ook een van de weinige die op de snelweg mogen helpen bij pech?

@ Stekman: sommige bij de anwb zijn gespecialiseerd in motoren.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon de anwb bellen, jaar of 4 geleden bij de moerdijkbrug viel na veel horten
mijn motor stil.
Anwb gebeld na een behoorlijke tijd wachten (wisseling van dienst) kwam er een
anwb'r die zei lachend o die maak ik wel voor je, heeft welliswaar halfuur naar de oorzaak lopen zoeken maar heeft het probleem opgelost nogmaals een pluim :Y
 
Klopt, en omdat ik alleen rijbewijs A heb kreeg ik ook twee keer een leenmotor mee :)

Volgens mij is de anwb ook een van de weinige die op de snelweg mogen helpen bij pech?

@ Stekman: sommige bij de anwb zijn gespecialiseerd in motoren.

Wat ik dus uit eigen ervaring, helaas, heb meegemaakt van de week. Stond ik dus op de vluchtstrook met m'n koekblik. Dan komt er eerst een berging (van de ANWB zelf) om je daar weg te halen. En dan op de eerstvolgende veilige plek (parkeerplaats, tankstation oid) staat of komt de wegenwacht om te helpen. Helemaal goed.
 
Ik ben zelf zowel lid van de ANWB (pech service = zeer goed) en de KNMV (gratis jaar lidmaatschap gekregen bij afsluiten verzekering). Welke het beste is weet ik niet, en ik hoop dat ik dat niet te weten hoef te komen! (Dat mijn motor maar vele jaren goed mag rijden *D )
 
Hele goede ervaringen met de anwb, was nog geen lid maar kon [tegen meerprijs] meteen lid worden. Er werd eerst gezorgd dat ik weer kon rijden en daarna pas de forumuliertjes.

KNMV kende deze optie niet en kon me alleen maar vertellen dat ik er eerder aan had moeten denken om lid te worden......

Anwb :}
 
De ANWB wegenwacht zijn over het algemeen liefhebbers van techniek die het liefst iedere klant weer in zo kort mogelijke tijd weer weg zien rijden. Alleen als het echt niet gaat lukken laten ze een sleep komen en word je iig met je voertuig daarheen gebracht waar je heen wil.

Al die andere prutsers doen niets anders dan een sleepbedrijf bellen en je weg laten slepen.
Daar heb je geen lidmaatschap voor nodig, iedereen, dus ook jijzelf als je met pech staat, kan een sleepbedrijf bellen en een opdracht verstekken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze allebei, maar nog nooit nodig gehad. Maar ANWB blijft eerste keuze; KNMV heb ik erbij omdat ik toch daarbij verzekerd/lid ben.
 
Een vriend van me reed een keer met ze nieuwe 2e handse motor mee... brak ze gaskabel. Ik had gelukkig KNMV en ANWB alleen moest ik de ANWB pas betalen als ik ze voro de eerste keer gebruikte, dus dat wou ik uitstellen. Dus de KNMV gebeld en inderdaad meteen bergingswagen :| .
Wij van die neemt wel een universele binnenkabel mee ofziets... uiteindelijk met de schroevendraaien van die vent en boordgereedschap gewoon de retourkabel omgewisseld met de andere die nog wel goed is en zo naar huis gereden.
 
Sterker, alle wegenwachten zijn óók getraind in het verhelpen van storingen aan motorfietsen. En er zitten nogal wat motorrijders onder de wegenwachters.



:^ ...... heb ze zelf 2x nodig gehad (motor) en beide keren ter plekke probleem verholpen en weer weg kunnen rijden.


ANWB dus voor mij ... ;)
 
Laatst bewerkt:
Misschien niet helemaal het juiste topic, toch maar even proberen.

Ik zoek een pechservice/verzekering, die in het buitenland/vakantie bij evt. niet rijdbare schade, een vervangende 'motor' ter beschikking stelt.

iemand ervaringen mee ?
 
:^ ...... heb ze zelf 2x nodig gehad (motor) en beide keren ter plekke probleem verholpen en weer weg kunnen rijden.


ANWB dus voor mij ... ;)

Jahjajaja..
maar jij stond dan natuurlijk ook zo

deaa24339b3351fa21ba0ae3316c7861


naast je motor.. :? :P
 
Ik denk dat zonder meer de ANWB de beste hulp levert. Hun aanpak is je van de pechplek te krijgen met een noodreparatie en niet met een afsleper. Dat heeft als grote voordeel dat er een kundige monteur ter plekke verschijnt die er lol in heeft de reparatie zo goed mogelijk te doen, met als gevolg dat de noodreparatie vaak geen noodreparatie is, maar een echte reparatie.

Toch heb ik voor de KNMV gestemd. Ik heb mijn ANWB WW abonnement opgezegd toen ik KNMV lid werd. Een bewuste overweging omdat de ene pechservice dus feitelijk gratis is en de andere niet. Of beter gezegd, ben je van beide organisaties lid, dan krijg je bij KNMV gratis pechhulp en bij ANWB niet. Ik weet dat ik bij een onverhoopt pechgeval bij de KNMV waarschijnlijk meer ongemak heb dan bij de ANWB. Hoewel ik twee jaar terug met een lekke band op de Transalp binnen een half uur bij mijn dealer voor de deur was afgezet en ik dat ook een prima service vond.

En de prijs is meteen het nadeel van de ANWB, door hun perfecte service zijn er calculerende burgers die op garagerekening besparen door de ANWB de problemen te laten oplossen. Dan krijg je dus dat ze of mindere service moeten leveren, of de prijzen verhogen. Ze proberen volgens mij allebei.

Daarnaast, voor mijn GS heb ik natuurlijk ook nog de BMW Service Pas maar die heb ik in de praktijk nog nooit gebruikt, maar wel goede verhalen over gehoord.

Met andere woorden, ik heb bewust de minste service omdat die me niks extra kost, wetend dat ik zo in een pechsituatie in ieder geval niet van hulp verstoken ben maar niet de beste hulp krijg.

Zou ik voor de deur een probleem met mijn motor hebben dan zou ik uberhaupt geen pechservice inschakelen maar gewoon mijn eigen reparateur. Dat is in feite natuurlijk ook weer die door de Wegenwacht gecreëerde verwachting; dat er een gratis reparateur komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan