Snarfman
MF veteraan
Van hun site:
Automobilisten willen meer informatie over de maximumsnelheid. Dit blijkt uit een onderzoek dat werd gehouden onder 750 ANWB-leden.
testroute
De ANWB-leden reden in zes provincies een vooraf uitgestippelde route en moesten daarna eventuele onduidelijkheden aangeven. Van hen wilde 85 procent meer informatie over de geldende maximumsnelheid. Reden voor de onduidelijkheid is volgens de ANWB dat de maximumsnelheden zo snel veranderen. "Op sommige wegen buiten de bebouwde kom mag je nog 80 kilometer per uur, zoals vroeger. Maar er zijn steeds vaker stukken waar je maar 60 mag", aldus de woordvoerder.
Duidelijke belijning
Meer borden langs de weg is geen oplossing, denkt de ANWB. Het is beter om meer nieuwe lijnen op de weg, afhankelijk van de geldende limiet, aan te brengen. "Wegen waar je 100 mag, hebben bijvoorbeeld een groene streep in het midden en waar je 60 mag is geen middenstreep. Dat zou consequent toegepast moeten worden. Bovendien moet de betekenis ervan duidelijk zijn bij automobilisten."
Campagne
Binnenkort start de ANWB een campagne om mensen de betekenis van de lijnen uit te leggen.
===
Leuk hè die ANWB: ... Wegen waar je 100 mag, hebben bijvoorbeeld een groene streep in het midden en waar je 60 mag is geen middenstreep....
De levensvorm die dit heeft voorgesteld rijdt duidelijk zelf geen motor...
Automobilisten willen meer informatie over de maximumsnelheid. Dit blijkt uit een onderzoek dat werd gehouden onder 750 ANWB-leden.
testroute
De ANWB-leden reden in zes provincies een vooraf uitgestippelde route en moesten daarna eventuele onduidelijkheden aangeven. Van hen wilde 85 procent meer informatie over de geldende maximumsnelheid. Reden voor de onduidelijkheid is volgens de ANWB dat de maximumsnelheden zo snel veranderen. "Op sommige wegen buiten de bebouwde kom mag je nog 80 kilometer per uur, zoals vroeger. Maar er zijn steeds vaker stukken waar je maar 60 mag", aldus de woordvoerder.
Duidelijke belijning
Meer borden langs de weg is geen oplossing, denkt de ANWB. Het is beter om meer nieuwe lijnen op de weg, afhankelijk van de geldende limiet, aan te brengen. "Wegen waar je 100 mag, hebben bijvoorbeeld een groene streep in het midden en waar je 60 mag is geen middenstreep. Dat zou consequent toegepast moeten worden. Bovendien moet de betekenis ervan duidelijk zijn bij automobilisten."
Campagne
Binnenkort start de ANWB een campagne om mensen de betekenis van de lijnen uit te leggen.
===
Leuk hè die ANWB: ... Wegen waar je 100 mag, hebben bijvoorbeeld een groene streep in het midden en waar je 60 mag is geen middenstreep....
De levensvorm die dit heeft voorgesteld rijdt duidelijk zelf geen motor...