ANWB routes

jr777

MF veteraan
3 feb 2008
3.776
1
Steenwijk
Hoi hoi,

Geregeld kom ik ANWB bordjes tegen van routes. Best handig als je eens een leuke route wilt rijden. Zeker ergens waar je minder bekend bent.

Volgens mij zijn de routes (afstand, omschrijving, startpunten) niet meer ergens te vinden op internet. Daarom wil ik in dit topic de routes met afstand en globale route / startpunten) zetten zodat je ze makkelijk kunt rijden.

Ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat op prijs stellen.

Ik heb in ieder geval gezien:

Salland route
Noordwesthoek route (Blokzijl, Oldemarkt)
Beek en donk route
Meren Friesland??? route (Langweer)

Ik ga er binnenkort wel een paar rijden en dan volgt meer informatie als afstand en 'startpunten'.

Mochten jullie ook info hebben dan hoor ik het graag.

Groeten,

JR
 
Zijn die routes niet eigenlijk voor fietsers bedoelt?

Niet dat je ze niet zou kunnen volgen, maar je hebt grote kans dat de route een fietspad op gaat. Daar kan je dan dus niet meer legaal langs.

edit: verder vond ik via google (goh) deze site
Beleef Overijssel - Elke dag wat leuks in Overijssel

daar staan er ook aardig wat, maar het is de bedoeling dat je dan dus zo'n kaart koopt.
Het is iig een aardig overzicht met wat er zoal is uitgezet.
 
Laatst bewerkt:
Voor iets van 11 euro kun je bij de VVV het boekje " ANWB / VVV Toeristische Autoroutes " kopen, daar staan ze allemaal in. Geen echte routebeschrijving dus, maar wel een soort overzichtskaart, dus als je een bordje mist, kun je de route ook weer terug vinden ;-)
Je kunt natuurlijk ook zelf de route in mapsource zetten en narijden. Naar mijn idee hebben sommige dat al gedaan, aangezien de "mergellandroute" ook al op www.gpstracks.nl staat.
In het boekje staan ook nog wandelroutes en leuke tips en bezienswaardigheden.
De wandelroutes heb ik nog nooit gelopen, dus dat moet je zelf nog ff ondervinden ;-)


* 43 autoroutes
* 14 stadswandelingen
* 6 natuurwandelingen

Ik persoonlijk vond het boekje de 11 euro zeker waard !!!
 
hé bedankt voor de tips. ik had al eens gegoogled (maar niet goed genoeg blijkbaar).
ik rij overigens nog zonder tomtom dus daarom zijn deze routes ook zo handig ivm de bordjes
en het zijn zeker geen fietstochten. maar van vroegeruit autoroutes!

nogmaals thx. en dat boekje ga ik ook nog wel eens zoeken.

JR
 
de salland route rijd ik vaak al1 is ie iets te kort..
zeker handig als je geen garmin of tomtom hebt :Y en de routes zijn vooraf gewoon duidelijk aangegeven met overzichtelijke borden :]
 
Hier heb je ook nog de Kempenroute, is ook wel een leuke route.
Verder ken ik in Utrecht nog de Utrechtse Heuvelrugroute, is ook best wel leuk rijden.
 
Zijn die routes niet eigenlijk voor fietsers bedoelt?

Niet dat je ze niet zou kunnen volgen, maar je hebt grote kans dat de route een fietspad op gaat. Daar kan je dan dus niet meer legaal langs.

edit: verder vond ik via google (goh) deze site
Beleef Overijssel - Elke dag wat leuks in Overijssel

daar staan er ook aardig wat, maar het is de bedoeling dat je dan dus zo'n kaart koopt.
Het is iig een aardig overzicht met wat er zoal is uitgezet.

Sommige van de ANWB routes zijn gesplitst voor fiets en gemotoriseerd verkeer. De gemotoriseerde variant hebben dan iets grotere bruine borden en de fietsvariant groene kleinere bordjes.
 
Afgelopen zondag nog de Hondsrugroute gereden.
We pakken regelmatig een route, Noordenveld, Zuidenveld, Middendrenthe, Terpen, Friese wouden, 11 steden, noem maar op route's
Was laatst op 1 of andere site, 50 route's gratis te downloaden.

Pino
 
Heb het nog even nageken, op de site van ANWB is een link naar promotor.nl
En daar kun je ze downloaden, veel plezier.

Pino
 
die anwb link bevat wel de routes die ik bedoelde idd maar volgens mij niet allemaal?
de routes van promotor zullen vast mooi zijn maar dat zijn niet de routes van die anwb bordjes langs de weg.

JR
 
die anwb link bevat wel de routes die ik bedoelde idd maar volgens mij niet allemaal?
de routes van promotor zullen vast mooi zijn maar dat zijn niet de routes van die anwb bordjes langs de weg.

JR

Koop dat boekje maar wat ik al eerder vernoemde, heb je meer aan, dan al die links hier ;-)
Zeker als je zonder navigatie wil rijden....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan