ANWB vaardigt algeheel motoralarm uit

Snappie88

MF veteraan
9 apr 2008
9.187
0
Vroem vroem. Nu het weer drie dagen warmer dan 12 graden is kon het niet uitblijven: het motoralarm van de Algemene Nederlandse Wielrijders-Bond. Je kunt er ieder jaar de klok op gelijk zetten. Zodra het lentezonnetje zich laat zien hijsen mannen & vrouwen van circa 40+ zich in het leer om op een killermachine van minimaal 1000cc met hoge snelheid over lommerijke achterafweggetjes te sjezen. Met alle doodklappen, ZOAB-bloed, en traumahelikopters van dien. Sla de statistieken er maar op na. Het eerste zonnige weekend van het jaar en alle hulpdiensten staan Rossi-wannabees uit een boom/vangrail te peuteren. Check deze ubercorrecte waarschuwing dan: "Motorrijders realiseren zich na de winter niet goed meer hoeveel moeite het kost om hun voertuig in bedwang te houden. Ook zijn automobilisten niet meer gewend aan zoveel motorrijders op de weg." Of die 500.000 actieve buikschuivers in hun midlifecrisis dus alstublieft niet met ware doodsverachting links en rechts tussen de normale weggebruikers willen raggen. En of u in uw leaseauto wel op tijd wil remmen wanneer zo'n easy ridert zijn fiets met +250km/h de nog niet gerepareerde vorstschade op het wegdek in stuurt. Anders blijven de organen niet vers. Tot zo ver de eerste preambule van een reeks voorlopige waarschuwingen van de ANWB. Nog 7 maanden en het is weer winter.
Van GeenStijl ;) En het orginele ANWB artikel.

Heel leasebakrijdend 9-tot-5-mentaliteit Nederland weet het nu, dus we kunnen weer lekker de Rossi uithangen *O*
 
Tsjah, typisch een populaire die liever rare dingen schrijft dan serieus nieuws wilt brengen.
Ik zou erg graag willen dat mensen wat meer rekening met mij houden ja, maar heb zo'n vermoeden dat Geenstijl niet echt helpt hierbij :P
 
Grootste bagger-club van dit moment :r
:N
Geenstijl is leuk. Het is één grote sarcastische zooi, maar ze brengen het iedere keer wel erg leuk :Y

Vorig jaar noemden ze de motorrijders "Asfalthorzels" _O- _O-
Gewoon met een flinke berg zout nemen allemaal ;)
 
:N
Geenstijl is leuk. Het is één grote sarcastische zooi, maar ze brengen het iedere keer wel erg leuk :Y

Vorig jaar noemden ze de motorrijders "Asfalthorzels" _O- _O-
Gewoon met een flinke berg zout nemen allemaal ;)
ehhh, met deze temperaturen strooien ze niet meer hoor.. :?
 
Geenstijl is goed.

Goed dat sommigen eens goed tegen de rest aanschoppen.

Het moet eerst vuil zijn voordat het schoon wordt.
 
:N
Geenstijl is leuk. Het is één grote sarcastische zooi, maar ze brengen het iedere keer wel erg leuk :Y

Vorig jaar noemden ze de motorrijders "Asfalthorzels" _O- _O-
Gewoon met een flinke berg zout nemen allemaal ;)

Idd, het is net cabaret, niet te serieus nemen allemaal en iedere volks/doelgroep wordt daar wel een keer tegen zn schenen aangetrapt :P
 
Het schijnt ook nog zo te zijn dat de toename van het aantal ongelukken voornamelijk te maken heeft met de toename van het aantal gereden kms:

"Er is ook gekeken naar een verklaring van de oorzaak van de toename van verkeersdoden onder motorrijders tijdens de eerste zonnige weekenden van het jaar. Op basis van de gegevens in tabel 6 moet worden geconstateerd dat het risico aan het begin van het motorseizoen (maart-april) niet duidelijk hoger is dan in andere maanden. Wel zien we dat het aantal gereden kilometers pas in April echt stijgt. Het lijkt er dus op dat zeker in April het aantal doden wellicht ook wordt verklaard door het hogere aantal kilometers dat door veel meer motorrijders wordt gereden."

Bron: Actieplan verbetering verkeersveiligheid motorrijders, Min. v. infrastructuur en milieu
 
Idd, het is net cabaret, niet te serieus nemen allemaal en iedere volks/doelgroep wordt daar wel een keer tegen zn schenen aangetrapt :P
Zoals GeenStijl opereert is het een grotere belediging als je NIET beledigd wordt.
 
Klopt, maar je hoeft het vuil er niet eerst tegen aan te gooien, dat komt vanzelf wel :+

Ouwe doofpotstoppert :+

Ik vind het juist goed dat geenstijl haar vinger verschijdene open wonden en schandalen poert juist om het etter er uit te laten lopen. Dat dat dan soms een beetje pijnlijk is voor de instantie, groep, of wat dan ook... I guess you had it commin'!

Een berichtje van geenstijl als vandaag...
Ik zie er geen belediging van welke aard dan ook in, ik vind het leuk.

BTW zeg eens dat het niet zo is dat er een hoop idioten is die niet even rustig op bouwen aan het begin van het seizoen, dan weet je van binnen dat je ongelijk hebt.
 
Het artikel is geweldig geschreven. Maar er zitten me wat achterlijke koekblikkers tussen de reaguurders!
 
Ik vond het vanaf eind januari al prima motorweer, maar zal nu extra alert zijn op de motorrijders die hier worden aangesproken. De zwaaibereidheid zal wel weer afnemen.
 
Ik vond het vanaf eind januari al prima motorweer, maar zal nu extra alert zijn op de motorrijders die hier worden aangesproken. De zwaaibereidheid zal wel weer afnemen.

Als je zwaaien belangrijk vindt moet je geen scooter kopen.

Ik zwaai naar motorscooters, maar het kan best zijn dat ik per ongeluk een PCX125 oversla.
(zelfs met PCX aankoop-plannen)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een groter probleem met die halve zolen club van een ANWB.. |(

Commerciele zeik club die maar te pas en te onpas allerlei stomme alarmen uitstuurt en uit naam van leden spreekt.. Het is gewoon een wegenwacht clubje met een enorm spam apparaat erachter.. :r

En ja, ik ben wel lid, B| alleen omdat ze een (redelijk) goedkope internationale pechhulp hebben..
 
Gewoon het hele jaar door tuffen, hoef je ook niet op gang te komen aan het begin van het seizoen. En bouw je ook nog meer ervaring op. Ik zou liever zien dat de koekblikkers seizoenrijders worden, in de lente/zomer géén auto's op de straat :)
 
Geenstijl eigenlijk altijd +1
Ben zelf ook een leasebakrijdert. Nog lang geen midlife crisis ( 24 ) en een motor dus voel me totaal niet aangesproken door GS
Verder moet je GS als satire zien. Neem het niet te serieus. Het bericht van de ANWB is natuurlijk geen nieuws.
 
Terug
Bovenaan Onderaan