ANWB vaardigt algeheel motoralarm uit

Idd, het is net cabaret, niet te serieus nemen allemaal en iedere volks/doelgroep wordt daar wel een keer tegen zn schenen aangetrapt :P

In ieder hoenderhok een knuppel is geloof ik de opzet. Ik kom er vaak, lees wat ik interessant vind, ben het niet altijd eens maar dat hoeft ook niet. Rutger is leuk met zijn reportages. :)
 
Ik heb een groter probleem met die halve zolen club van een ANWB.. |(

Commerciele zeik club die maar te pas en te onpas allerlei stomme alarmen uitstuurt en uit naam van leden spreekt.. Het is gewoon een wegenwacht clubje met een enorm spam apparaat erachter.. :r

En ja, ik ben wel lid, B| alleen omdat ze een (redelijk) goedkope internationale pechhulp hebben..

Hier nog zo eentje. Lid vanwege de wegenwacht.
Maar hun "standpunt" mbt de kilometerheffing vergeef ik ze nooit meer. Wat mij betreft mag Guido achter de vuilniswagen, daar is ie beter geschikt voor.
 
Leuk verhaaltje.

Vanmorgen bijna doodgereden. Ik rij op de A1 110. Bij de afslag naar de A9 staat een rijtje langzaamrijdende mensen. Ik rij daar al met de hand op de rem langs, terwijl ik links ingehaald wordt door een snellere auto.

Besluit een pipo met een SUV en een grote gesloten aanhanger uit de rij langzaamrijdende (70 km/h ofzo) mensen mijn baan op te gaan. Dus 30 meter voor me gooit hij zijn knipperlicht uit en smijt zijn auto zonder te kijken mijn baan op.

Ik had de zon in mijn spiegels, dus kon niet zonder levensgevaar van baan verwisselen. Dus vol in de ankers. Kijk ik in mijn spiegels, zie ik een meter achter me nog net een Volvo de linker baan op schieten.

Die had me dus bijna van achter aan gereden...

Ik ben 40+. Heb de hele winter niet gereden. Maar rij wel 20.000 km/jaar op de motor. Tot noch toe geen problemen met aanpassen aan het rijden na de winter. Maar ik merk wel dat sommige automobilisten echt ELKE DAG opnieuw moeten worden gewaarschuwd dat er meer verkeer is op de weg dan alleen zij.
 
Laatst bewerkt:
Faal van de ANWB::')
stumpers! Als er geen wet is die het verbied kan het niet gedoogd worden en is het gewoon toegestaan!

Precies. En elke automobilist weet dit ook wel, want ze doen elke dag dingen die niet bij de wet verboden zijn.

Ze denken alleen dat alleen zij dat doen.

Anyway, nog nooit een discussie verloren met een automobilist die er van overtuigd was dat motorrijders allemaal duivels zijn. Blind voor je eigen fouten zijn is een nare eigenschap van heel veel mensen.

Gelukkig levert het me ook een hoop plezier op om hun gezichten te zien veranderen van 'ego' naar 'sip' als ze geen argumenten meer hebben. :+

En nog leuker is het als je aan hun gezicht ziet dat ze, nadat ze geen argumenten meer hebben, alle motorrijders 'gewoon duivels!' zouden willen noemen, maar dat niet meer in je gezicht durven te zeggen. *D
 
Laatst bewerkt:
Leuk verhaaltje.

Vanmorgen bijna doodgereden. Ik rij op de A1 110. Bij de afslag naar de A9 staat een rijtje langzaamrijdende mensen. Ik rij daar al met de hand op de rem langs, terwijl ik links ingehaald wordt door een snellere auto.

Besluit een pipo met een SUV en een grote gesloten aanhanger uit de rij langzaamrijdende (70 km/h ofzo) mensen mijn baan op te gaan. Dus 30 meter voor me gooit hij zijn knipperlicht uit en smijt zijn auto zonder te kijken mijn baan op.

Ik had de zon in mijn spiegels, dus kon niet zonder levensgevaar van baan verwisselen. Dus vol in de ankers. Kijk ik in mijn spiegels, zie ik een meter achter me nog net een Volvo de linker baan op schieten.

Die had me dus bijna van achter aan gereden...

Ik ben 40+. Heb de hele winter niet gereden. Maar rij wel 20.000 km/jaar op de motor. Tot noch toe geen problemen met aanpassen aan het rijden na de winter. Maar ik merk wel dat sommige automobilisten echt ELKE DAG opnieuw moeten worden gewaarschuwd dat er meer verkeer is op de weg dan alleen zij.

Filmpje or it didn't happen Neanderthaler wannabee ! :+

;)
 
Tja,

Geenstijl is alleen een roeptoeter, en die schreeuwen graag. Maar ik vind het wel goed dat ze op (op welke manier dan ook) aandacht vestigen op de anwb alarmering...

Want daar gaat het over: die ANWB alarmering is gewoon te zot voor woorden.

Ik rij het hele jaar door, en kom het hele jaar automobilisten tegen die mij niet gezien hebben, of aan het bellen zijn of de radio tunen of in ieder geval niet met auto rijden. En gelukkig is mij nooit wat overkomen, maar dat komt voornamelijk doordat ik van te voren 'erger' tot nu toe letterlijk heb kunnen ontwijken.

Ik vind die ANWB alarmering dus te zot voor woorden omdat ik van mening ben dat je als automobilist en als motorrijder het hele jaar door uit je doppen moet kijken en altijd voorzichtig moet rijden door risico's te vermijden.

:^ Kan ik me helemaal in vinden, ook aangezien ik ook doorrijdt zolang het kan :Y
 
Als je zwaaien belangrijk vindt moet je geen scooter kopen.

Ik zwaai naar motorscooters, maar het kan best zijn dat ik per ongeluk een PCX125 oversla.
(zelfs met PCX aankoop-plannen)

Juist wel man, op een motorscooter kun je de hele tijd zwaaien met je linkerhand. Ik overweeg cruisecontrol, dan kan ik met twee handen naar jou zwaaien.
*O*
 
Leuk verhaaltje.

Vanmorgen bijna doodgereden. Ik rij op de A1 110. Bij de afslag naar de A9 staat een rijtje langzaamrijdende mensen. Ik rij daar al met de hand op de rem langs, terwijl ik links ingehaald wordt door een snellere auto.

Besluit een pipo met een SUV en een grote gesloten aanhanger uit de rij langzaamrijdende (70 km/h ofzo) mensen mijn baan op te gaan. Dus 30 meter voor me gooit hij zijn knipperlicht uit en smijt zijn auto zonder te kijken mijn baan op.

Ik had de zon in mijn spiegels, dus kon niet zonder levensgevaar van baan verwisselen. Dus vol in de ankers. Kijk ik in mijn spiegels, zie ik een meter achter me nog net een Volvo de linker baan op schieten.

Die had me dus bijna van achter aan gereden...

Ik ben 40+. Heb de hele winter niet gereden. Maar rij wel 20.000 km/jaar op de motor. Tot noch toe geen problemen met aanpassen aan het rijden na de winter. Maar ik merk wel dat sommige automobilisten echt ELKE DAG opnieuw moeten worden gewaarschuwd dat er meer verkeer is op de weg dan alleen zij.

Ai... toch wel herkenbaar dit. Daarom probeer ik altijd rustig langs zo´n file rijden. Je hebt ze er tussenzitten :N

Maar eerlijk gezegd heb ik zelden problemen met automobilisten. Opvallend veel gaan zelfs voor je aan de kant in de file, merk ik.
Had die SUV in dit geval ook niet de zon in zn spiegel, net als jij? (niet dat dit íets goedmaakt natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
Nou moet ik eerlijk zeggen.
Ik ben vandaag 2 x bijna over het hoofd gezien.

1 x busje van links wilde rechtdoor en ik wilde links af.
Ik heb hem toen maar voor laten gaan omdat hij mij de weg versperde.

1 x op een rotonde waar ik op zat.
Een oudere Pipo was er bijna met 30 op gegaan .

Gelukkig had ik ze beide keren door en kon ik afremmen.
 
Laatst bewerkt:
:$

Ik moet bekennen dat ik vandaag ook wel erg kort voor een andere motorrijder invoegde in de 'tussen de file door polonaise'. Kreeg een toeter en een schuddend hoofd, waarna ik duidelijk (voor zover mogelijk) excuses heb gemaakt in gebaren.

Gevalletje van verkeerd inschatten '( Voel me nog steeds schuldig.

Ik was dus op de motor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan