Aosta dal , Zwitserland en Frankrijk reisverslag

En na een mooie rit zoek ik vlak na de grensovergang een camping, waar ik net op tijd aankom want er komt de volgende dag een wielerwedstrijd
en dat trekt nogal wat volk.

Google Maps

IMG_20180623_184552 (Aangepast).jpg


Net bij de grens is nog een grote supermarkt waarbij ik me bedenk dat het morgen zondag is dus dat ik lekker en ruim mag inslaan zodat ik niet afhankelijk ben qua eten.
Ik reken bij de kassa af bij de mooiste vrouw van de wereld, wat heel bijzonder lijkt, maar meer een teken is dat het tijd word dat ik weer in de bewoonde wereld terecht kom.
Nu ben ik wel net uit het land van de kaas, koeien en marmotten stront gekomen rechtstreeks Frankrijk in, misschien dat dat ook meespeelt.

Eigenlijk past het allemaal niet zo goed achterop, net wat teveel allemaal, maar het is maar een kleine 4,6 km naar de camping.
dat blijkt net 0,6 km te ver te zijn want net ervoor pleurt bij 80 km/hr de tas met boodschappen eraf.
jammer genoeg is de fles wodka gesneuveld , maar vooral de minuscule splinters die dit achterlaat doet mij besluiten alles heel goed af te nemen met ruim water en papier en alles waar mogelijk glas in kan zitten weg te doen.
Er blijft genoeg over om van te eten, maar ik zie het niet zitten met een maagbloeding of iets dergelijks in gebroken Frans te moeten uitleggen dat ik misschien een stukje glas ergens heb zitten.

Met een lekker maaltijdsalade neem ik plaats aan het meer.

terug bij de tent maak ik nog een praatje met de man die daar al zit die was onderweg naar een bmw bijeenkomst in zwitserland ofzo, zijn engels is wat gebrekkig en hij komt wat eigenaardig over.
Hij heeft vd winter (ook) overwintert in portugal , in dezelfde regio als mij, Tavira en omstreken.
Grappig om dan met een vreemde te praten over een streek alsof je dr beiden bent opgegroeid maar elkaar dr niet hebt gezien.

De volgende ochtend is de wedstrijd al in volle gang en moet ik via een omweg de camping af en via een andere kant van het meer de route terug op pakken.
Leuk om dan die gezichten te zien omdat de weg vd camping afgesloten is, dus alles wat langs komt en niet fietser is, moet wel vd camping komen.

Google Maps


Even een mooi echt Frans plaatje, kan het nog Franser ?
IMG_2073 (Aangepast).JPG


Jawel hoor :

IMG_2074 (Aangepast).JPG


Garcon avec pains :P
 

Bijlagen

  • route vogezen.jpg
    route vogezen.jpg
    554,6 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Vandaag zal dit de route worden :

route-vogezen-jpg.1341032


Helaas kom ik er onderweg achter dat ik wederom niet echt goed heb gepakt :

Bekijk bijlage 1341214

yamaha = olieboot hé ;) , dus deze heb ik ergens voor Aoste al gekocht.

Je zou met doorrijden bijna vergeten hoe mooi de Vogezen zijn ook al is er niet iets specifieks wat je wil vast leggen, dus nog maar wat meer groen .

Bekijk bijlage 1341217

En de daar (vast ook bij jullie bekend zijnde) duivelsboog .

Bekijk bijlage 1341218

Na meer dan een half uur vruchteloos zoeken naar een plek waar de inwendige mens naar buiten gelaten kan worden scheur ik op een gegeven moment maar een verboden in te rijden weg in in de hoop dat ik dan ook de enige ben, dit is idd het geval.

Bekijk bijlage 1341219
Ik zal hier(over) verder niet in detail treden.

Lastig als het zondag is en jan en alleman op pad is om de omgeving te bekijken en heel af en toe een restaurant of iets is wat dan gelijk afgeladen is.
Zo in mijn herinnering was het niet erg ver maar ben wel voornamelijk binnendoor gereden en soms ook gewoon ergens in geslagen als me dat mooier rijden leek.
Maar eind vd middag vind ik het mooi geweest en vind een kleine camping wat niet veel meer dan iemand zn (grote) achtertuin blijkt te zijn.
Ik ben vooral dankbaar dat ik nog wat te eten heb want afgezien van de mac in Remiremont was het weer een saaie gesloten zooi op de grote toeristische restaurants na.
De eigenaresse heeft nog wat biertjes die prima smaken en voor de rest maak ik op wat ik nog bij me heb.

Bekijk bijlage 1341220

Bekijk bijlage 1341221

Wel heel veel schattige details die het een kleine ontdekkingsreis maken om alleen al over de camping te lopen.

Bekijk bijlage 1341222

Ik had niet zo zin in de 'drukte' van La mouche, maar dan is dit wel iets heel anders :P

Tja dan is het wederom de vraag , rijd ik morgen terug of zoek ik nog een plek zodat ik niet de hele 660 km terug moet in 1 dag.
We zullen wel zien ;)
Bekijk bijlage 1341223

Aangezien ik toch eens een keer een Frans fotootje moet schieten dan maar een dorpje met bijbehorende vlag.
ik wil verder rijden en de motor heeft er geen zin in, de dagteller staat op 275, owja dat zou er wel mee te maken kunnen hebben.
Gezien de tank van deze klassieker gecoat is weet ik niet precies hoeveel reserve is en heb ook niet zo zin om dat ergens in een Frans bos precies te weten te komen.
Ik haal de volgende pomp die toch nog 12 km verderop is volgens de navigatie, de hele tijd zit ik midden in de bossen en snap niet hoe daar een pomp kan zijn, maar het zal de plaatselijke posbank zijn, wel erg verlaten.
Gelijk de supermarkt in duiken waar ik ook nog saladekruiden meeneem voor een vriendin, aangezien ik toch geen problemen had alle bagage achterop te krijgen, het surplus ging er vanzelf af, dus geen probleem.
Ergens in Duitsland besluit ik aan het verse brood met ham te beginnen met een lekkere slok melk erbij.
3 sterren berm eten :)


Bekijk bijlage 1341224

Uit melancholie besluit ik in Frankenstein toch nog even een foto te maken.
Tijden terug een keer geweest en aan de hand van 1 bordje een ferienzimmer frei bordje gevolgd.
best een ruime kamer maar helaas een wespen/bijen nest op het balkon en omdat het maar 1 nacht was moest het beddengoed extra betaalt worden ofzo, hoorde ik ook maar achteraf, hield mij daar niet mee bezig.
maar nogal een afgelegen gat maar zelfs de spaghetti in het plaatselijke restaurant uit de magnetron leek te komen.
'Charme' is in dit geval niet het goede woord.

ongeveer 5 uur later is het dan tijd voor avondeten en dan vooral omdat ik op dat moment in Adenau zit :

Google Maps

Bekijk bijlage 1341226

Wederom een bewijs hoe belangrijk witbalans is bij het fotograferen van eten 8)7}:O

Het is nu 17:15 dus het zou een idee zijn om gewoon op 1 vd campings id Eiffel te gaan staan, maar ik vind het wel mooi geweest en rijd over de snelweg terug.
Het zit er weer op .
 
Laatst bewerkt:
yamaha = olieboot hé ;) , dus ....................
Dat geldt niet voor alle Yamaha's!! Ook als ze op leeftijd komen zoals mijn FZ van 33jr.

Het is dat mijn kleppendekselpakking lekte, maar anders had ik zeer wrs geen olie hoeven bijvullen.
Pakking deze week vervangen, dus verwachting olie blijft volgend jaar op normaal peil!
Scheelt ook in vettigheid van het blok en de broekspijp van de motor-jeans die gewoon schoon zal blijven. (hoop ik)
 
Ik denk dat je bedoelt JOUW EIGEN laatste post.

Vwb mijn laatste post klopt het dat er nu geen olieverbruik/ verlies meer is sinds de nieuwe kleppendekselpakking. :t
Nu 15.000km verder, blok is droog, olieverbruik is (vrijwel) nihil. Ook mijn broekspijp is sindsdien vetvrij *D
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslag.
Ik kwam deze nu pas tegen omdat ik zocht naar Aosta (daar gaan wij volgende week heen).
Heb jij dan een suggestie wat ik moet aanklikken in de nieuwe MF software dat ik kan zien of iemand reageert op een door mijn gestart topic? Ik volg er genoeg maar krijg alleen meldingen als ik geciteerd wordt of mijn naam met @ wordt getypt.

Voor het geval het niet in dit topic staat, de 3 doodlopende vallei wegen ten westen van Aosta staan ook op ' dangerous Roads ' en zijn erg mooi.
Als je geen luie kwab zoals mij bendtdt kan je ze allemaal in 1 dag rijden.
 
Voor het geval het niet in dit topic staat, de 3 doodlopende vallei wegen ten westen van Aosta staan ook op ' dangerous Roads ' en zijn erg mooi.
Als je geen luie kwab zoals mij bendtdt kan je ze allemaal in 1 dag rijden.
We rijden hier nu 5 dagen rond, en ik heb het wel een beetje gezien.
Best mooi, meestal goede wegen, maar je komt toch weer steeds op hetzelfde rondje uit, weinig keuzemogelijkheden. En een rondje is hier al snel 300 tot 500km als je de Mon tBlanc-tunnel wil vermijden.
Volgende keer toch weer de Dolomieten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan