apart soort boutje gezocht

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
A

Anoniempje313

Guest
Ik moet het even uitleggen, want ik heb geen plaatje of foto.

Achterop mijn spatbord zit wat gemonteerd (sissibar). Daarvoor zitten er aan beide zijden twee bouten van buitenaf door de sissibar en het spatbord heen. Aan de binnenzijde van het spatbord zitten de bouten nu vast met een normale moer.

Mijn probleem zit in de ruimte tussen die moeren en de achterband, of eigenlijk het gebrek aan ruimte. Die is namelijk heel erg klein. De moeren steken uiteraard een beetje uit aan de binnenzijde (namelijk de dikte van de moer), en hangen net boven het dikste deel van de achterband.

Bij het inveren tijdens het rijden, krassen die moeren tegen de achterband aan, en dat is niet de bedoeling.

Ik ben nu op zoek naar moeren in een busvorm, met een flens aan het uiteinde. Deze kan ik dan van binnenuit in het boutgat schuiven, en daar de bout indraaien en vastzetten.

Maar waar moet ik deze bouten zoeken?
 
Je hebt er geen dure tang voor nodig, je kunt ze er gewoon inzetten met een bout+moer. Werkt niet zo snel, maar als je het maar 1 keer hoeft te doen...

Moer op de bout draaien, bout een flink eind in de blindklinkmoer draaien. Dan de boutkop vasthouden en de moer tegen de blindklinkmoer aan draaien. Als je de moer nu verder aandraait trek je de blindklinkmoer vast.

Zat ik ook al aan te denken: gewoon zelf strak trekken met een bout.

Maar dat kan dus, mooi.
 
Dat kan heel goed. Maar wel een hardstalen bout nemen die gewoon ruim door de draadbus heensteekt, anders verpoer je de draad.

Snap alleen niet, je homepage geeft een motorzaak weer, beetje bedrijf heeft zo'n ding

Wij met ons hobbyclubje hebben wel 2

klik

Niet iedere zaak heeft het dus.

Ik heb er ook een paar gebeld, die vandaag open waren; nope (niet in M8, of ze zeggen van niet).
Wel gaaf dat je hobbyclub wel dat gereedschap heeft :Y

Maar dat geeft niks, want ik ga eerst voor een andere versie. Die wordt niet geperst.

~[edit]

En ik zou wel willen hoor, maar ja, mijn grote sponsor is vanochtend failliet gegeaan :')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gecondoleerd met het verliezen van baan (want daar komt dat vaak toch op neer, en bij velen tegenwoordig, en er volgen er nog veel meer)

Als het niet lukt, Tilburg, over paar maand zit ik een maand in Margraten en Ransdaal, dat is nog een keer te rijden, tang kan ik zo meenemen. (we houden daar n.l. ook van gratis eet en sleuteldagen)
 
Gecondoleerd met het verliezen van baan (want daar komt dat vaak toch op neer, en bij velen tegenwoordig, en er volgen er nog veel meer)

Als het niet lukt, Tilburg, over paar maand zit ik een maand in Margraten en Ransdaal, dat is nog een keer te rijden, tang kan ik zo meenemen. (we houden daar n.l. ook van gratis eet en sleuteldagen)

Nou, met sponsor bedoelde ik lenen.nl, was meer een grapje (toch bedankt voor het meeleven).

Sterker nog: een faillissement levert mijn kantoorbaan extra werk op (UWV). In het weekend en vakanties draai ik mijn garage (samen met een partner), vandaar dat we niet alles hebben of kunnen.

Bedankt voor je aanbod, voorlopig ga ik voor de simpelste oplossing:
images


Wel leuk dat je van die sleuteldagen hebt. Vind ik altijd interessant. Het meeste wat ik nu nog kan leren, komt van mensen met ervaring. Ik heb een opleiding 2e motortechnicus gehad, en merk dat ik gewoon niet alles heb. Ik kan dus ook niet alle klussen met mijn garage (wat op zich niet erg is, als ik het maar blijf beseffen en eerlijk blijf tegen klanten).

Het beste traject is toch eerst de opleiding doen met stages, en dan gaan werken bij een zaak waar al volleerde monteurs werken. Alleen zo kom je zelf echt verder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Martell,

Ik begrijp dat je een leergierige monteur in opleiding bent :)

Volgende keer als je gaat doehetzelfweleffe goed controleren en inschatten of er niets kan aanlopen hè, zo’n actie kan anders behoorlijk in de papieren lopen, Gekkerd :+
 
Martell,

Ik begrijp dat je een leergierige monteur in opleiding bent :)

Volgende keer als je gaat doehetzelfweleffe goed controleren en inschatten of er niets kan aanlopen hè, zo’n actie kan anders behoorlijk in de papieren lopen, Gekkerd :+

Ghe ghe, iedereen is een leven lang in opleiding ;)

En ik heb het ook gesjeckt, heel uitgebreid. Van hier naar de Eiffel, de Moesel en weer terug... O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan