Aparte kleding voor in de zomer?

devver

MF'er
26 sep 2014
93
41
Hoi allemaal.

Afgelopen winter begonnen met rijden en een Rukka (realer) pak gekocht. Was voor de koude temperaturen helemaal prima maar nu met 25 graden toch aan de warme kant met lagere snelheden.

Altijd voldoende rij wind heb ik helaas niet omdat ik veel tussen de files door ga en er een (niet zo’n) mooie schuifpui voorop de motor staat.

Hebben jullie er iets naast voor de warme dagen?

Hoor het graag :)
 
Ja,naast de motor draag je toch ook niet heel het jaar hetzelfde?
Stilaan je collectie uitbreiden volgens behoefte,vooral geperforeerd leer voor handschoenen en pak in mijn geval.
Soms ook kevlar jeans,maar liever leer.
Ik ben geen fan van die goedkope nylon doorwaai troep die gewoon open scheurt bij de minste schuiver.
 
Ik rij bijna altijd met dezelfde leren jas.
Die is nauwsluitend en zonder ventilatie ritsen.
Mijn broek is afhankelijk van het weer en de rit.
Woon werk boven de 10 graden met kevlar broek als het droog is.
Anders m’n leren broek, die ik ook gebruik bij langere ritten.
Krijg het alleen warm als ik stil sta, anders hou ik het prima uit.
Het ruikt niet altijd naar bloemetjes, maar ja, een beetje motorrijder ruikt naar benzine, (angst)zweet, leer en rubber :+
 
Ik zie er 's zomers genoeg in korte broek, T-shirt en flipflops rijden...:X8)7
Vind ik tegenwoordig niks mis mee, als je al ziet welke snelheden je kan behalen op de openbare weg door drukte en snelheidslimieten.

Eigenlijk is er ook gewoon reet aan in Nederland rijden. Gisteren ook weer, veel te druk! En dan motorrijders voor je die 50 km per uur rijden, waar je op een dijkje 60 mag. Heerlijk in zn textielen pak en givi topkoffer met 24°C rondneuzend. 😖

Ik rij niet in een korte broek en tshirt, maar overweeg het zeker wel. Voor het buitenland hou ik mn lederen pak wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: hean
ik rij met een 2-delig lederen pak en ik vind het de dag van vandaag al veel te warm. ik ga mijn collectie ook uitbreiden met hetgeen jij zegt :Y
Het zal wellicht niet bij iedereen hetzelfde zijn maar wanneer de temperatuur zo hoog is dat ik mijn doorwaaijas aantrek dan wil ik doorgaans geen motorjeans meer aan, maar pak ik een doorwaaibroek. Ik heb eerder last van de warmte aan mijn benen dan aan mijn bovenlichaam. Met de temperatuur van vandaag vind ik een doorwaaijas overigens nog net te fris en draag ik een jas van gedeeltelijk geperforeerd leer met een motorjeans eronder.
 
Het zal wellicht niet bij iedereen hetzelfde zijn maar wanneer de temperatuur zo hoog is dat ik mijn doorwaaijas aantrek dan wil ik doorgaans geen motorjeans meer aan, maar pak ik een doorwaaibroek. Ik heb eerder last van de warmte aan mijn benen dan aan mijn bovenlichaam. Met de temperatuur van vandaag vind ik een doorwaaijas overigens nog net te fris en draag ik een jas van gedeeltelijk geperforeerd leer met een motorjeans eronder.
Windstopper eronder voor de kille ochtenden
 
Windstopper eronder voor de kille ochtenden
Slim..dat kan ook nog idd! Dank voor de tip:t
Mijn windstopper heb ik gekocht voor onder mijn leren jas voor kille ochtenden op kille dagen.:P Maar als ik hem onder mijn doorwaaijas ga dragen kan ik die jas veel vaker aan dan ik nu doe. Het zit toch altijd wel heerlijk zo'n lichte doorwaaijas.;)
 
voor de koude tijd een rukka armas pak al dan niet met elektrische verwarming er onder en voor als het weer beter wordt rukka lancelot pak (leer met goretex) want je weet nooit wat het weer op de terugweg doet, en als die me zelfs te warm wordt een doorwaaijas gecombineerd met een koelvest en een verwijderde schuifpui. Dat gecombineerd met winterhandschoenen & zomerhandschoenen is er altijd wel een optie om de goede combienatie te vinden om het comfortabel te hebben behalve als je stil staat bij meer als 30 graden want dan heb ik het zelfs in mijn zwembroek al te warm.
 
Een koukleum als ik haalt bij de temperaturen van vandaag net de wintervoering uit zijn textielen pak. Doorwaaijas is voor mij horror en ik krijg al de bibbers als ik eraan denk. Leren handschoenen komen pas als het 's nachts ook niet meer zo koud is (12+°C).

Moraal van dit verhaal: Het ligt er volledig aan of je het snel warm danwel koud hebt of je kleding voor warm weer moet hebben.
 
Zelfs als mooi en midweer rijder heb ik meerdere outfits.
Leren jackie met in het voor en najaar de voering erin en voor als het echt warm is een doorwaaijas. Zeker zo'n doorwaaijas is onmisbaar in je collectie. Krijg het zelfs fris in die van mij als het onder de 21 graden is.
Heb wel altijd dezelfde (half)leren broek aan.
 
Ik heb al jaren hetzelfde leren pak, zomer en winter. Als het 10 graden of meer vriest doe ik er de wintervoering in, maar dat is het dan wel.
Handschoenen heb ik wel in verschillende diktes.
Ik kan vrij goed tegen de warmte.
 
Netjes!

Hier is het een REV'IT Ignition 3 geworden met motorjeans en motorsneakers. Afgelopen donderdag al even geprobeerd zonder binnen voering maar was met 19-20 graden toch nog iets te fris 8)7
 
Netjes!

Hier is het een REV'IT Ignition 3 geworden met motorjeans en motorsneakers. Afgelopen donderdag al even geprobeerd zonder binnen voering maar was met 19-20 graden toch nog iets te fris 8)7
Daarom een windstopper eronder, dan is het prima uit te houden…ik heb wel een ‘gekuipte’ motor.
 
Je doet je nick wel eer aan :) Maar is prima zo, laat de natte T shirts maar aan de dames over. Beter zo!

Wat betreft speciale kleding voor de zomer; wat in de winter goed isoleert, dat isoleert ook goed in de zomer (zo lang je maar niet teveel stil staat). Ik heb meestal gewoon mijn 4 seizoenen spul aan maar ik ben dan ook zelf erg slecht geïsoleerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan