Aparte motoren op Marktplaats en zo

Ducati Monster S4 Foggy nummer 94 van 300

440383978_10233242861798553_370100715625821981_n.jpg


 
dan hebben ze eerst 2 brieven van de RDW genegeerd , en daarna een bon van 350 euro gekregen.
als je daarvan failliet gaat is er iets mis met je financiele positie.
Dan is dat aangepast.
Ik kreeg in ca. 2005 direct een boete van €350 omdat ik een los frame gekocht had en in mijn onnozelheid niet verzekerd had.
Is geen waarschuwingsbrief aan vooraf gegaan.
Gelukkig geen failiesement aan hoeven vragen 😅
 
Dan is dat aangepast.
Ik kreeg in ca. 2005 direct een boete van €350 omdat ik een los frame gekocht had en in mijn onnozelheid niet verzekerd had.
Is geen waarschuwingsbrief aan vooraf gegaan.
Gelukkig geen failiesement aan hoeven vragen 😅
een paar weken terug een waarschuwing gekregen dat ik binnen 5 dagen een fiets moest gaan schorsen , omdat het niet verzekerd was.
de brief met aankondiging dat de einddatum in zicht was was bij de buren in de bus gegaan.
 
een paar weken terug een waarschuwing gekregen dat ik binnen 5 dagen een fiets moest gaan schorsen , omdat het niet verzekerd was.
de brief met aankondiging dat de einddatum in zicht was was bij de buren in de bus gegaan.
Ja dat hebben ze in de loop van de tijd dus veranderd. Nu krijg je die brief, twintig jaar geleden niet.
 
Ja dat hebben ze in de loop van de tijd dus veranderd. Nu krijg je die brief, twintig jaar geleden niet.

dat is ook een vorm van betutteling.
Vroeger wist iedereen kennelijk dat dit moest, net als APK. Daar krijg ik ook een brief van sinds enkele jaren.
Voor mij niet nodig, ik kan dit prima zelf bijhouden.
 
Ik had een rollend chassis verkocht rond 2006.
De nieuwe eigenaar mocht met overschrijven best nog even wachten, de motor was nog een half jaar geschorst.
Enkele jaren later een brief van het RDW of ik de motor nog had en eventueel gesloopt wilde verklaren.
Dus dat laatste aangegeven via de retour envelop.
€0,00.
 
dat is ook een vorm van betutteling.
Vroeger wist iedereen kennelijk dat dit moest, net als APK. Daar krijg ik ook een brief van sinds enkele jaren.
Voor mij niet nodig, ik kan dit prima zelf bijhouden.
Die regel is er gekomen om onverzekerd rijden te ontmoedigen, iets wat je sowieso niet kunt doen met je losse frame 🤓
Nu ben je verplicht om te schorsen, wat je ook als betuttelend zou kunnen zien.
 
Die regel is er gekomen om onverzekerd rijden te ontmoedigen, iets wat je sowieso niet kunt doen met je losse frame 🤓
Nu ben je verplicht om te schorsen, wat je ook als betuttelend zou kunnen zien.

20 jaar geleden moest je ook al verzekeren (of schorsen) maar de brief kreeg je niet.
De brief is de betutteling, niet de boete. (Mijn mening)
Ik weet niet vanaf wanneer je moest schorsen, jaren '80?
 
De boete is crimineel. Het is allemaal zoiets van: grijp de knakers. Jan Splinter moet je hebben. De toffs betalen geen belasting en het moet er toch komen.
 
20 jaar geleden moest je ook al verzekeren (of schorsen) maar de brief kreeg je niet.
De brief is de betutteling, niet de boete. (Mijn mening)
Ik weet niet vanaf wanneer je moest schorsen, jaren '80?
Ik zeg niks over de tijd wanneer dat is ingevoerd. Het gaat erom dat je vroeger dus alleen een boete kreeg wanneer je op heterdaad betrapt werd met onverzekerd rijden. Toen dat automatisch gecontroleerd ging worden kon je dus een boete krijgen wanneer je een kenteken op naam hebt zonder verzekering of schorsing. Is makkelijk voor de overheid ja, maar schiet mijn inziens z’n doel een beetje voorbij. Namelijk je moet je frame schorsen of verzekeren.

Maar dat is het laatste wat ik erover zeg, terug naar de knotjes hokken op marktplaats.
 
Terug
Bovenaan Onderaan