Aparte motoren op Marktplaats en zo

Ben gewoon wat moe van posts van wat mensen niet mooi vinden en dan lopen afkraken. Post het dan niet denk ik dan.

Lijkt soms wel een ‘concours de bang voor wat anders’ hier.
Onzin. Motorfietsen van +/- 20 jaar oud en ouder zijn naar mijn mening vaak het mooist origineel. Maar dat komt ook omdat ze door de jaren heen zoveel verbouwd en beschadigd zijn dat de mooie originele of goed gerestaureerde exemplaren schaars zijn. En daarom is het weer leuk als je ziet dat er nog knappe exemplaren zijn van motorfietsen uit de tijd dat ik nog het weekblad Motor uit mijn hoofd kende na iedere week.
Maar af en toe komt er ook best een heel fraai verbouwde motor voorbij, en dat kan ik ook best waarderen.
Maar er komen hier af en toe gedrochten voorbij...... Dat mag toch best benoemd worden?
 
Onzin. Motorfietsen van +/- 20 jaar oud en ouder zijn naar mijn mening vaak het mooist origineel. Maar dat komt ook omdat ze door de jaren heen zoveel verbouwd en beschadigd zijn dat de mooie originele of goed gerestaureerde exemplaren schaars zijn. En daarom is het weer leuk als je ziet dat er nog knappe exemplaren zijn van motorfietsen uit de tijd dat ik nog het weekblad Motor uit mijn hoofd kende na iedere week.
Maar af en toe komt er ook best een heel fraai verbouwde motor voorbij, en dat kan ik ook best waarderen.
Maar er komen hier af en toe gedrochten voorbij...... Dat mag toch best benoemd worden?
Dusss.. die nette originele zijn mooier juist omdat er bij zijn die je niet zo mooi vindt? You're not making any sense mate!

Elke manier van het beoefenen van de hobby kan bekritiseerd worden. Is dat werkelijk wat we normaal zouden moeten vinden?
 
Dusss.. die nette originele zijn mooier juist omdat er bij zijn die je niet zo mooi vindt? You're not making any sense mate!

Elke manier van het beoefenen van de hobby kan bekritiseerd worden. Is dat werkelijk wat we normaal zouden moeten vinden?
Ja, waarom niet?
Laten we eerlijk zijn, de meeste van die verbouwde dingen (kosten noch moeite gespaard, hier is er maar één van) lijken op elkaar. Clip-ons bij de vooras, afgezaagd achterframe met een plank met bruin nep leer, verband om de uitlaten en noppenbanden. Ik kan een mooi verbouwde motor best waarderen, maar helaas zijn er daar maar weinig van.
 
Er zit nog een nadeel aan! })
Sinds het klaarblijkelijk mode is om een halve plank met een diarreekleurig dekje erop te monteren, ben ik mn strijkplank kwijt.:(
:+
 
Kijk, dit is een voorbeeld van een motor die met gevoel voor esthetiek is verbouwd tot café racer.
full.jpeg
 
En dit is een café racer volgens de Marktplaats knotjes.
asmund-gimre-NrJA1TPi0P8-unsplash-1-640x470.jpg



De ene zou ik graag in mijn schuur hebben staan, daar zou ik op zondagmiddag een mooi stuk mee gaan rijden en er onder het genot van een kop koffie met appeltaart naar kijken.

De andere, daar zou ik niet dood naast gevonden willen worden.
 
Ze moesten toen zeker van hun voorraad tandwieltjes af :+
Leg eens uit?
En dit is een café racer volgens de Marktplaats knotjes.
Bekijk bijlage 1859466


De ene zou ik graag in mijn schuur hebben staan, daar zou ik op zondagmiddag een mooi stuk mee gaan rijden en er onder het genot van een kop koffie met appeltaart naar kijken.

De andere, daar zou ik niet dood naast gevonden willen worden.
Of een bmw gewoon al niet lelijk genoeg is
 
Kijk, dit is een voorbeeld van een motor die met gevoel voor esthetiek is verbouwd tot café racer.Bekijk bijlage 1859464
met megaton uitlaten ! die had ik in 1985 onder de norton commando, daarmee kwam de norton ruim over 100 DB.
en nog veel meer als de achterste aluminium conus er afvloog , war vroeg of laat gebeurde.
leuk gemaakt , maar in het huidige verkeer af te raden.
 
Tja dat snap ik als jij niet goed Nederlands kan lezen.
Zo'n reactie had ik niet van je verwacht eigenlijk. Wordt er eerlijk gezegd niet veel wijzer van?
Ja, waarom niet?
Laten we eerlijk zijn, de meeste van die verbouwde dingen (kosten noch moeite gespaard, hier is er maar één van) lijken op elkaar. Clip-ons bij de vooras, afgezaagd achterframe met een plank met bruin nep leer, verband om de uitlaten en noppenbanden. Ik kan een mooi verbouwde motor best waarderen, maar helaas zijn er daar maar weinig van.
Waarom niet?

De één vind bepaalde motoren lelijk. Ik vind hoe bepaalde mensen hier reageren lelijk.

Post je zelf wel eens motoren in dit topic?
 
Zo'n reactie had ik niet van je verwacht eigenlijk. Wordt er eerlijk gezegd niet veel wijzer van?

Waarom niet?

De één vind bepaalde motoren lelijk. Ik vind hoe bepaalde mensen hier reageren lelijk.

Post je zelf wel eens motoren in dit topic?
Ik heb vrij duidelijk geschreven hoe ik het zie. nl ik ben erg kritisch richting verbouwde motorfietsen, maar er zijn er best die ik mooi gedaan vindt.
Maar als jij dan schrijft dat ik weinig "sense" maak. Denk ik eerder dat je het niet wil snappen.

Dit is een topic waar bijzondere motorfietsen die te koop staan, gedeeld worden. En dat levert commentaar op. Maar commentaar is iets anders dan een verbod. Iedereen gaat zijn gang maar met zijn eigen motorfiets, maar daar mag je toch wel een duidelijke mening over hebben?
Er zitten hier genoeg liefhebbers en mensen die wel geduld en kennis hebben van restaureren, en ja die zijn kritisch. En ik ben het daar vaak roerend mee eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan