Aparte motoren op Marktplaats en zo

Ik ken deze motor niet maar is zo te zien aan plaatsing uitlaat en carburateur geen 2T zoals de verkoper schrijft. apart dat de verkoper dit al niet eens weet.



Even google laten zoeken en inderdaad:


 
  • Geweldig
Waarderingen: PLR
Een van de eerste en nog zo goed als origineel zo te zien en een schappelijke vraagprijs:
2023-05-23 11_02_23-≥ Originele Yamaha xs 750 — Motoren _ Yamaha — Marktplaats.png2023-05-23 11_03_38-≥ Originele Yamaha xs 750 — Motoren _ Yamaha — Marktplaats.png
 
Die XS krijg ik nostalgische gevoelens van. Precies zo'n motor was mijn eerste echte motor. Heb er met mijn oefenvergunning nog mee gereden. Ik heb die motor trouwens nog steeds, al 43 jaar in mijn bezit dus, maar heeft inmiddels wel wat meer TLC nodig dan die van marktplaats.

Hier staat mijn XS tijdens een weekend meeting in Didam van de Kawa Triple club. Maat van me had een Kawa driepitter en mijn XS werd "getolereerd".
IMG-20230321-WA0017.jpg
 
😍
 
Een van de eerste en nog zo goed als origineel zo te zien en een schappelijke vraagprijs:
Bekijk bijlage 1882557Bekijk bijlage 1882558

Een van de eerste..?
Dit is een 2D uit '78, toen waren er al duizenden geproduceerd...
Als dit een C/D zou zijn uit '76/'77 met mechanische gelijkrichter en kort kontje, dan had je een punt...
 
Nooit gebruikt betekent toch niet noodzakelijkerwijs in nieuwstaat. Weet jij veel hoe dat ding gestald is.

Klepveren kunnen schijnbaar breken als ze te lang gespannen hebben gestaan. Om naar wat te noemen.
 
Categorie; "maak een mooi verhaal...en vang de hoofdprijs"
Zo raar vind ik het verhaal niet. Geleverd aan het Nigeriaanse leger, maar geweigerd wegens incompleet. Vervolgens naar België verscherpt en daar al die tijd in een opslag gestaan. Daar wordt zo een ding niet beter van. Uiteindelijk door een liefhebber gerestaureerd en waar nodig aanpassingen en verbeteringen aangebracht. Als ik het ding zo bekijk, en lees wat er aan vervangen en gedaan is, lijkt dit mij niet de hoofdprijs.
 
Ik ken deze motor niet maar is zo te zien aan plaatsing uitlaat en carburateur geen 2T zoals de verkoper schrijft. apart dat de verkoper dit al niet eens weet.



Even google laten zoeken en inderdaad:


Uiterlijk lijkt het net een 2takt cilinder ,maar de gelijke stand carb en uitlaat verraad dat het een 4 takt is.
Soort van undercover 4takt:+
 
Ja, maar zeiken is zo leuk. :P
Toch maar ff doorzeiken dan, ik denk dat als er niks aan gedaan was de motor meer waard zou zijn geweest,
nu is bijna alles mooi gemaakt, mooi maar weinig origineel meer. Zo is een stuk geschiedenis uitgewist.
Hier kan je goed zien hoe zo'n motor er uit ziet na zoveel jaar,
 
Laatst bewerkt:
Toch maar ff doorzeiken dan, ik denk dat als er niks aan gedaan was de motor meer waard zou zijn geweest,
nu is bijna alles mooi gemaakt, mooi maar weinig origineel meer. Zo is een stuk geschiedenis uitgewist.
Hier kan je goed zien hoe zo'n motor er uit ziet na zoveel jaar,
Ik denk dat daar pas wat zinnigs over te zeggen is als je het begin had gezien. De tank en uitlaten zijn ook vervangen, dus die zullen wel rot zijn geweest.
 
Er staat beschreven dat de Triumph in 'dry storage' heeft gestaan..
Dan zou een sopje en/ of een vettige lap voldoende geweest moeten zijn om een af-fabriek gespoten frame toonbaar te maken..
Dat alles opnieuw is gepoedercoat geeft mij aan dat óf de storage toch niet zo dry was, óf dat er meer aan de hand is.

IK vind het verhaal twijfelachtig, maar misschien ben ik te wantrouwend door wat me allemaal ooit eens aangeboden is met dezelfde toverwoorden "droog gestald", "nooit gelopen" en "compleet gereviseerd"..
 
Ik heb me vanaf dag 1 hard gestoord aan de gepolijste alu / verchroomde doppen op bv de vork en kroonplaat. Zag er destijds heel cheap uit imo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan