Aparte motoren op Marktplaats en zo

Yep, ze vielen toen onder de Tomasso.
Hier de Guzzi 4 cilinder
20211105_134634_copy_2304x1724.jpg



20211105_134727_copy_1724x2304.jpg
 
Of van die KITT/Michael Knight-achtige gokautomaatkoppen met lampjes er in. Voor extra boost enzo.
Kun je er wel lekker mee springen, zoals in jouw avatar :t alhoewel dat met een standaard R100 ook wel lukt al zal landen een grotere uitdaging zijn, maar door Michael Knight werd de populatie Pontiac’s ook aardig uitgedund, dus dan klopt het weer…
 
Ja maar zelfs dat zegt niet alles tenz

Kuip samen met de boorcomputer en abs er af gewaaid dus :+ ,dan rijst de vraag ex schadefiets? 😬
Kan, en sowieso is het onaannemelijk dat een motor van bijna 40 jaar oud nooit schade heeft gehad. Maar die RS- en RT-kuipen werden wel vaker gedemonteerd en vervangen door alleen een koplampje (al of niet met stuurkuipje). En dat deden niet alleen hipsters met een slijptol, maar het gebeurde vaak omdat die kuipen nu eenmaal niet het eeuwige leven hebben: materiaal werd broos en ging barsten of scheuren door trillingen.
 
Kan, en sowieso is het onaannemelijk dat een motor van bijna 40 jaar oud nooit schade heeft gehad. Maar die RS- en RT-kuipen werden wel vaker gedemonteerd en vervangen door alleen een koplampje (al of niet met stuurkuipje). En dat deden niet alleen hipsters met een slijptol, maar het gebeurde vaak omdat die kuipen nu eenmaal niet het eeuwige leven hebben: materiaal werd broos en ging barsten of scheuren door trillingen.
Mijn oud werkgever is vanaf de jaren 80 BMW dealer geweest,en er werd maar zelden schade gereden met BMW,s,zal
wel komen omdat er meestal ervaren motorrijders op die R modellen reden en die ook vaak rustiger reden dan de jeugd op snelle Japanners.
 
Dan ben ik een van die uitzonderingen: ooit een flinke deuk in de kuip van mijn R100RS opgelopen door een fietser die voorrang nam. Dat was in de tijd dat je dat soort schade nog gewoon vergoed kreeg. Nieuw kuipdeel erin en gelijk de gelegenheid te baat genomen om voor red-smoke te gaan. Geluk bij een ongeluk. De fietser is er overigens ook goed vanaf gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan