Aparte motoren op Marktplaats en zo

DKW250S
Bieden

Jupiter planeta 350cc
€ 1.350,00


Is deze al voorbij gekomen..?
Te koop Guzzi Cardellino 73 cc
€ 2.650,00

Starflite GT50 (Oldtimer)
€ 4.950,00

Motorscooter 1958
€ 3.200,00

te koop ducati 900ss injectie
€ 2.800,00
 
Laatst bewerkt:
Dan ben je waarschijnlijk iets ouder dan ik, want in mijn tijd was het vreselijk hot om op een 4-takt Honda te rijden...
Ze waren aanzienlijk duurder dan een Dappie of afgetrapte Kreidler...
Honda stopte ermee eind '70-er jaren, daarna kwam half '80 de opleving (mede door HVN).
Een Cub of Novio, waren niet ‘hot’ integendeel, maar had je een SS50, dan had je exoot! Er reed er 1 op t dorp, maar die jongen had geld. Niet om m aan te schaffen naar om er een 72cc op te laten zetten en iemand wist hoe je de begrenzer vast zette. Wijzelf gingen vrijdagavond naar Hamaparts in Vlaardingen met het pontje over, snelle spulletjes erbij halen (carb/expansie…) beetje vijlen, en wie zaterdagochtend dan als eerste de polder in spoot, was de man! Met een 4t was dat iets gecompliceerder.
 
een tomos brommer , hij is uniek zegt hij , nou , gelukkig wel ja 😆
278460970_7403947022980824_2668259698231597754_n.jpg
 
Een Cub of Novio, waren niet ‘hot’ integendeel, maar had je een SS50, dan had je exoot! Er reed er 1 op t dorp, maar die jongen had geld. Niet om m aan te schaffen naar om er een 72cc op te laten zetten en iemand wist hoe je de begrenzer vast zette. Wijzelf gingen vrijdagavond naar Hamaparts in Vlaardingen met het pontje over, snelle spulletjes erbij halen (carb/expansie…) beetje vijlen, en wie zaterdagochtend dan als eerste de polder in spoot, was de man! Met een 4t was dat iets gecompliceerder.
Ik had een grotere carb,begrenzer werkte niet meer en een hoge uitlaat,met een stevig windje mee liep hij 80.
HAMA kwam ik vroeger ook,opvoer spullen halen en een tijdje later weer voor een nieuw setje omdat
de vorige op het politie bureau lag;),met de Honda had je daar weinig last van omdat het aan de buitenkant
niet opviel dat hij opgevoerd was en het geluid heel wat beschaafder was dan een 2 takt.
 
Ik had een grotere carb,begrenzer werkte niet meer en een hoge uitlaat,met een stevig windje mee liep hij 80.
HAMA kwam ik vroeger ook,opvoer spullen halen en een tijdje later weer voor een nieuw setje omdat
de vorige op het politie bureau lag;),met de Honda had je daar weinig last van omdat het aan de buitenkant
niet opviel dat hij opgevoerd was en het geluid heel wat beschaafder was dan een 2 takt.
Nou…. N opgefokte SS50 en beschaafd??? Als ie in toeren klom vond ik het toch wel angstaanjagend hoor: niet of maar wanneer de zuiger de klepjes gingen raken, de krukas een eigen leven ging leiden/lijden😥: mini-bommenwerper die het verdomd lang uithield.

Moet je dit zien:
Honda ss50

 
Nou…. N opgefokte SS50 en beschaafd??? Als ie in toeren klom vond ik het toch wel angstaanjagend hoor: niet of maar wanneer de zuiger de klepjes gingen raken, de krukas een eigen leven ging leiden/lijden😥: mini-bommenwerper die het verdomd lang uithield.

Moet je dit zien:
Honda ss50

Kreeg die van mij niet kapot hoe goed ik m,n best ook deed,agenten waren afgericht op 2takt herrie,
een opgevoerde Kreidler of Dapp maakt veel meer herrie dan een 4takt.
 

Details​

Schitterende vondst Zo uut de Schuure, blok los, startmotor gaat rond met Starthulp, kickstart vast. Maar 39.000 km op de klok. Oude Kentekenplaat er nog op en oud deel 3, ding is 20 jaar geleden in de schuur gezet. Dus voor de Sleutelaar-restaurateur-flattracker-bobber-caferacer.......etc etc. De Prijs is €1050,- Ophalen in de omgeving Arnhem/Nijmegen in Holland Liefst even bellen voor een snelle afhandeling of vragen 00310623374210
1653003734074.png
 
Een Cub of Novio, waren niet ‘hot’ integendeel, maar had je een SS50, dan had je exoot!
Och...een Amigo/ Novio met vastgezet vliegwiel en 16mm was een geduchte Puch/ MT/ MB vreter...
Helaas had de eerste generatie stoterstangers geen oliepomp, dus langdurig volgas ging niet lang goed...
 
Och...een Amigo/ Novio met vastgezet vliegwiel en 16mm was een geduchte Puch/ MT/ MB vreter...
Helaas had de eerste generatie stoterstangers geen oliepomp, dus langdurig volgas ging niet lang goed...
Never! Beide gehad en ja mijn Novio had een oliepomp maar was zeker(!) geen Maxi-killer. Met mijn Maxi, een 50cc zespoort/17mmBing, verzwaarde koppeling/veren en vliegwielloze batterijontsteking liep dit dingetje 85 echte Km’s in het uur.
 
Bekijk bijlage 1762709
Die is te koop bij Anne de Leeuw, ben vorig jaar eens bij hem geweest om een bijna complete GT750 in onderdelen op te halen. Die heeft echt mooi spul staan. Heeft een eigen museum(pje) en verkoopt regelmatig interessante motoren die altijd snel weer verkocht zijn.
 
Die is te koop bij Anne de Leeuw, ben vorig jaar eens bij hem geweest om een bijna complete GT750 in onderdelen op te halen. Die heeft echt mooi spul staan. Heeft een eigen museum(pje) en verkoopt regelmatig interessante motoren die altijd snel weer verkocht zijn.
Moto guzzi Galletto scooter te koop aangeboden!
€ 1.450
Geplaatst 4 dag geleden in Oosterwijk, Utrecht

Chatbericht sturen







Details​

Aparte moto Guzzi Galletto van circa 1960 te koop aangeboden. Ideaal voor restauratie of decoratie😀. Leuk detail is dat het plaatwerk tussen de benen nog aanwezig is, deze kan namelijk weggehaald worden om er een damesversie van te maken. Ook de voorvork heeft een aparte constructie. Mooi voor decoratie in een kroeg, modezaak, mancave etc. Voor meer informatie even bellen: 0️⃣6️⃣5️⃣7️⃣1️⃣9️⃣0️⃣2️⃣7️⃣2️⃣
Deze Guzzi is ook wel een apart motortje,dit moet wel 1 van de eerste motoren zijn met achter enkelzijdige wielophanging achter,ook de
voorvering is apart,voor wie geen Facebook heeft nog een paar foto,s,
1653036936461.png

1653036960648.png

1653036996686.png

1653037029112.png

1653037075155.png
 
Laatst bewerkt:
Moto guzzi Galletto scooter te koop aangeboden!
€ 1.450
Geplaatst 4 dag geleden in Oosterwijk, Utrecht

Chatbericht sturen







Details​

Aparte moto Guzzi Galletto van circa 1960 te koop aangeboden. Ideaal voor restauratie of decoratie😀. Leuk detail is dat het plaatwerk tussen de benen nog aanwezig is, deze kan namelijk weggehaald worden om er een damesversie van te maken. Ook de voorvork heeft een aparte constructie. Mooi voor decoratie in een kroeg, modezaak, mancave etc. Voor meer informatie even bellen: 0️⃣6️⃣5️⃣7️⃣1️⃣9️⃣0️⃣2️⃣7️⃣2️⃣
Deze Guzzi is ook wel een apart motortje,dit moet wel 1 van de eerste motoren zijn met achter enkelzijdige wielophanging achter,ook de
voorvering is apart,voor wie geen Facebook heeft nog een paar foto,s,
Bekijk bijlage 1762775
Bekijk bijlage 1762776
Bekijk bijlage 1762777
Bekijk bijlage 1762778
Bekijk bijlage 1762779
Honda had aan het ELF avontuur een hoop patenten overgehouden , onder andere het patent voor de enkelzijdige achtervork.
Ducati kwam met de 916 op de markt, met .... een enkelzijdige achtervork.
Toen Honda verhaal kwam halen bij ducati dat ze het honda patent schonden werden ze uitgenodigd op het hoofdkantoor van ducati
Daar hadden ze achteloos een galetto voor de deur geparkeerd , om de japanners er op attent te maken dat ze een volstrekt waardeloos patent in handen hadden 8-)

Als er al een patent zou zijn , had het op naam moeten staan van carlo guzzi.
 
Honda had aan het ELF avontuur een hoop patenten overgehouden , onder andere het patent voor de enkelzijdige achtervork.
Ducati kwam met de 916 op de markt, met .... een enkelzijdige achtervork.
Toen Honda verhaal kwam halen bij ducati dat ze het honda patent schonden werden ze uitgenodigd op het hoofdkantoor van ducati
Daar hadden ze achteloos een galetto voor de deur geparkeerd , om de japanners er op attent te maken dat ze een volstrekt waardeloos patent in handen hadden 8-)

Als er al een patent zou zijn , had het op naam moeten staan van carlo guzzi.
Ja de Jappen doen zich maar wat graag voor als uitvinders van bepaalde zogenaamde technische innovaties ,de meeste
van de door hun als zogenaamd nieuw toegepaste techniek is al vele jaren daarvoor al een keer uitgevonden.
 
Zo goed als alle oude scooters zijn met enkelzijdige achterophanging uitgevoerd.
( ja `en ook de nieuwe )
 
Terug
Bovenaan Onderaan