Aparte motoren op Marktplaats en zo

en weer zo`n simpele ziel


288220741_5393716747345701_548696184919415629_n.jpg
 
Het CBX project is dan ook gestart omdat ze de kritiek kregen dat ze 8 jaar na de introductie van de CB750 nogal op hun lauweren aan het rusten waren en niks innovatiefs meer hadden uitgebracht... "Hold my beer!" zeiden ze toen in het Japans en haalden de engineer van de legendarische RC166 zescilinder Grand Prix motor erbij om iets bijzonders voor op straat te ontwikkelen. Op het blok na is de CBX1000 eigenlijk ook nog steeds een saai uitziende motorfiets en qua rijwielgedeelte ook niet bijzonders maar dat terzijde. :P
Het rijwiel gedeelte is verre van saai te noemen...
Als je t sportieve aspiraties hebt gedraagt het zich als een wild paard 🤭
 
Volgens mij gaan er nu twee discussies door elkaar lopen.
Het ging in eerste instantie over de cbx750 op de vorige pagina. Dat is een volledig andere soort motor dan de cbx1000.
 
Tja iedere Honda is saai,doen ze omdat dan iedereen er op kan rijden zelfs je schoonmoeder :Y
Overigens is een CBX voor Honda begrippen zo saai niet, als je het gas opentrekt zijn ze best wel snel.
Neuh…. HELLO: RC30, RC45, 1e generatie Fireblade, CBR400RR, zelfs een 6-pitter G-W, of de VTX1.8, zijn niet boring maar allen herkenbaar als Honda.
 
Neuh…. HELLO: RC30, RC45, 1e generatie Fireblade, CBR400RR, zelfs een 6-pitter G-W, of de VTX1.8, zijn niet boring maar allen herkenbaar als Honda.
Toch zijn die allemaal in standaard vorm saai en futloos,vergeleken met motoren van andere merken,
De eerste 2 zijn pure racemotoren,maar pas als je een race kit monteerde werden ze interessant,de eerste Fireblade was wel
leuk,maar bij de latere modellen tot 2003 hebben ze weer hun best gedaan er iets saai,s van te maken.
 
Laatst bewerkt:
Toch zijn die allemaal in standaard vorm saai en futloos,vergeleken met motoren van andere merken,
De eerste 2 zijn pure racemotoren,maar pas als je een race kit monteerde werden ze interessant,de eerste Fireblade was wel
leuk,maar bij de latere modellen tot 2003 hebben ze weer hun best gedaan er iets saai,s van te maken.
Ik lees veel over de saaiheid van de VFR750. Toch was het dit model welke een duistere ‘VF’ periode afsloot maar afrekende met de gevestigde GSX/R, ZXR, en FZ orde. Op alle fronten versloeg dit model in testen bij Das Motorrad, MCN, etc. Dus nee joh, niet met je eens, en neen, wordt niet gesponsord door de nazaten van Soichiro🤪😎 Prettig weekend!
 
  • Eens
Waarderingen: PLR
Ik lees veel over de saaiheid van de VFR750. Toch was het dit model welke een duistere ‘VF’ periode afsloot maar afrekende met de gevestigde GSX/R, ZXR, en FZ orde. Op alle fronten versloeg dit model in testen bij Das Motorrad, MCN, etc. Dus nee joh, niet met je eens, en neen, wordt niet gesponsord door de nazaten van Soichiro🤪😎 Prettig weekend!
Ah vandaar dat ik de VFR750 in grote getale op de baan zie rijden bij de Youngtimers ipv GSX-R's etc. 8)7Ik ken er welgeteld ééntje en die is ver van origineel. comfortabeler, soepeler en zo, ja 100%, leuk geluidje ook best wel. :t
 
Ah vandaar dat ik de VFR750 in grote getale op de baan zie rijden bij de Youngtimers ipv GSX-R's etc. 8)7Ik ken er welgeteld ééntje en die is ver van origineel. comfortabeler, soepeler en zo, ja 100%, leuk geluidje ook best wel. :t
Maaruh de GSX/R750 mk1, met het kleine achterlichtje, de FZ750 met dry-clutch, of de 1ste ZXR/RR’s …. Echt niet te versmaden hoor🤪
 
Ik lees veel over de saaiheid van de VFR750. Toch was het dit model welke een duistere ‘VF’ periode afsloot maar afrekende met de gevestigde GSX/R, ZXR, en FZ orde. Op alle fronten versloeg dit model in testen bij Das Motorrad, MCN, etc. Dus nee joh, niet met je eens, en neen, wordt niet gesponsord door de nazaten van Soichiro🤪😎 Prettig weekend!
Saai wil niet zeggen dat het geen goede motor is,rijd prima,alleen jammer van het koffiemolen geluid,
als ik op zo,n ding zat kreeg ik trek in een lekkere espresso :+:9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan