Aparte motoren op Marktplaats en zo

Ik snap sommige verkopers niet,zet je een motor te koop zet je er bij hij loopt goed en vervolgens
zijn ze te beroerd om een accu van nog geen 75,- te monteren,|(
1659461378784.png
 
Ik snap sommige verkopers niet,zet je een motor te koop zet je er bij hij loopt goed en vervolgens
zijn ze te beroerd om een accu van nog geen 75,- te monteren,|(
Bekijk bijlage 1789261
En dan geloof jij dat hij goed loopt,vergeet het maar
 
Kleine moeite, en volgens mij ìs een goed lopende motor ook makkelijker te verkopen dan een niet lopende.


Let vooral op het woordje "goed"
 
Wat alweer een snelle oordelen...
Misschien wel, maar is het jou wel eens opgevallen hoe vaak in advertenties staat dat de motor "alleen nog maar even afgesteld" moet worden?
Deze motor is niet de meest gewilde CB750, maar ziet er best netjes uit. Wat zou dan de reden zijn hem met een kapotte accu te verkopen? Kleine investering, kwartiertje werk en een geïnteresseerde koper kan hem horen lopen en een proefritje maken. Het enige wat ik Jan bedenken is dat je dat liever niet hebt.
 
Misschien wel, maar is het jou wel eens opgevallen hoe vaak in advertenties staat dat de motor "alleen nog maar even afgesteld" moet worden?
Deze motor is niet de meest gewilde CB750, maar ziet er best netjes uit. Wat zou dan de reden zijn hem met een kapotte accu te verkopen? Kleine investering, kwartiertje werk en een geïnteresseerde koper kan hem horen lopen en een proefritje maken. Het enige wat ik Jan bedenken is dat je dat liever niet hebt.
Of gewoon geen interesse om de motor snel te verkopen,ik snap die mensen niet,bij een compleet opknap project ja dan wel,maar soms zijn het volgens de verkopers maar kleine dingetjes zoals de accu of andere vrij snel op te lossen problemen,doe dat dan eerst zo trek
je meer kopers aan. en verkoop je de motor sneller en voor meer,maar meestal zitten er nog meer addertjes onder het gras,je hoeft
maar in het techniek topic te kijken en daar staan genoeg berichten van mensen die zo,n motor gekocht hebben en meer dingen tegenkwamen
dan waarop ze na de mooie woorden van de verkoper dat hij lopend was weggezet en prima liep op gerekend hadden.
Je kan als koper moeilijk voor iedere motor waar je interesse in heb ff een accu gaan aanschaffen om er mee te kunnen rijden.
Voor de verkoper is het een kleine moeite ,de kosten op de verkoopprijs en het werk kan geen reden zijn om het niet ff te regelen,
bij zo,n CB kan je er ook nog eens heel makkelijk bij,dat het ding zonder accu staat doet ook al vermoeden dat de motor al een tijd stil staat.
 
Laatst bewerkt:
Lees het topic over de GT750 "rijstkoker" van Gijs Vijs maar eens. De verkoper nam met tranen in zijn ogen afscheid van de motor die lopend was weg gezet. ....

Achteraf gezien waren het waarschijnlijk vreugdetranen ondat iemand anders er nu mee opgescheept zat.
 
Lees het topic over de GT750 "rijstkoker" van Gijs Vijs maar eens. De verkoper nam met tranen in zijn ogen afscheid van de motor die lopend was weg gezet. ....

Achteraf gezien waren het waarschijnlijk vreugdetranen ondat iemand anders er nu mee opgescheept zat.
Ja dat verhaal heb ik toen gevolgd,wat een ellende was dat,daar heeft Gijs heel wat paddo,s en biefstukken voor moeten eten om
daar weer bovenop te komen ;)
Zelf heb ik honderden oudere motoren bekeken waar ik interesse in had,de meerderheid van de verkopers beschreven de motor
of niet juist of de werkelijkheid was veel slechter dan je aan de hand van de foto,s zou denken,echte pareltjes waren ruim in de minderheid.
Ik heb ook de nodige verhalen gelezen van Erik van Lent,wat die man allemaal tegenkwam en nog steeds komt daar schrik je van,
bij sommige handelaren is hij niet meer welkom,tja als je dat al doet heb je zeker geen vertrouwen in je eigen motoren.
Zelf heb ik vele jaren in de motorhandel gewerkt,ik kan zeggen dat de genoeg zaken gewoon de boel bedonderen,klanten word dingen verteld
waar niks van klopt en dat was niet alleen bij zaken als Jager en HP motoren,marges op gebruikte motoren is klein,daarom word op veel
achterstallig onderhoud bezuinigd,zo word een motor wel nagekeken maar op dingen als remmen,slijtage delen,kleppen stellen word bezuinigd,oh laat maar zitten want het kost te veel,alleen als het echt niet meer kon mocht het vervangen worden,klanten die vroegen is alles gedaan wat afgesproken is werd tegen gelogen,nu zijn niet alle klanten goed van vertrouwen en die gingen alles zelf nalopen dat heeft wel tot verhitte discussies met de verkopers geleid,en dan werd het natuurlijk alsnog gedaan,maar ja de van goed vertrouwen klant deed dat niet.
Het is 1 van de redenen dat ik gestopt ben met het werk,ik had daar geen zin meer in,klanten bedriegen is niet fijn en daar wou ik niet
aan meewerken,als je je werk goed wil doen en je word daar in tegengewerkt dan ben ik er klaar mee,het was vroeger anders maar
een wisseling van eigenaar met een heel andere klantgerichte instelling was de druppel die de emmer deed overlopen.
Kortom vertrouw geen enkele handelaar,laat bij twijfel de motor door oa Erik van Lent controleren.
 
Laatst bewerkt:
Dat gold misschien in een herberg 100 jaar geleden. Als jij echt een ieder op zijn mooie ogen vertrouwd vandaag de dag, zul je van een koude kermis thuiskomen, om er nog maar een gezegde tegenaan te gooien.
Wat voertuigen betreft een waarheid als een koe}:O om ook maar eens een gezegde van stal te halen;)
 
Dat gold misschien in een herberg 100 jaar geleden. Als jij echt een ieder op zijn mooie ogen vertrouwd vandaag de dag, zul je van een koude kermis thuiskomen, om er nog maar een gezegde tegenaan te gooien.
Tegenwoordig.. tegenwoordig..
Dat hoor ik zo vaak. :+
Vraag Julius Caesar of Brutus te vertrouwen was op 15 maart 44 v. Chr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan