Aparte motoren op Marktplaats en zo

Goh,80 jaar is er alleen gereden met carburateurs op motoren, dikwijls ook zomer en winter,uch kilometers...
En een partij stilgestaan met stukken, dat we met zijn allen hebben🥴
 
Ja toch kwamen er genoeg met problemen bij ons voor reparatie,niet zozeer de injectoren maar meer anderen
dingen.
Ja, het zou best vreemd zijn om bij een monteur aan te komen:” heej, hallo! Ik heb weer niets hoor…. 14 jaar lang”. Ik heb 10 jaar bij Ford- en5 jaar bij BMW, en ja… dan ga je er in ‘geloven’ wat zijn deze dingen toch ‘minder’ als je steeds dezelfde reparaties voor handen krijgt, maar op de grote aantallen die er rijden, valt het weer mee. Mijn K75 baksteen, 2.5ton en op een krukaskeering en koppelingsplaat na: zero uitval/kaputt, zelfs wiellagers of geen balhoofdlagers. Stuurde wel als een natte krant, maar och… boeien! Hij was safe en veilig.
 
Injectie is zelfs in de basis vaak simpeler als een carburateur.
Ik betwijfel hoeveel mensen echt precies weten hoe een carburateur werkt en waar elk kanaaltje voor dient.

Injectie is vaak niks meer als pomp - slangetje - injector.
Hoe simpel wil je het hebben.
 
Injectie is zelfs in de basis vaak simpeler als een carburateur.
Ik betwijfel hoeveel mensen echt precies weten hoe een carburateur werkt en waar elk kanaaltje voor dient.

Injectie is vaak niks meer als pomp - slangetje - injector.
Hoe simpel wil je het hebben.
En een injector is makkelijk te vervangen en dan weer als nieuw
 
Ik heb nu een weigerend relais (27002-1007) specifiek voor de injectie van mijn Kawa uit 1984, niet meer te krijgen :X

Misschien eens op Marktplaats kijken O-)
 
Ik heb nu een weigerend relais (27002-1007) specifiek voor de injectie van mijn Kawa uit 1984, niet meer te krijgen :X

Misschien eens op Marktplaats kijken O-)
Dat is niet handig.
Anders lospeuteren dat ding, en kijken wat deze schakeld. Wellicht kan je met 2 hella (of ander merk) relaisen de boel weer werkend krijgen.
 
Drie jaar geleden een '91 Vif gekocht met 14k miles..

 
Injectie is zelfs in de basis vaak simpeler als een carburateur.
Ik betwijfel hoeveel mensen echt precies weten hoe een carburateur werkt en waar elk kanaaltje voor dient.

Injectie is vaak niks meer als pomp - slangetje - injector.
Hoe simpel wil je het hebben.
Grapjas je vergeet daarbij ff al de elektronica die nodig is om een injectie systeem
te laten werken,een carburateur is veel simpeler.
 
En hoevaak gaat de electronica kapot?
Gewoon zomaar? Zonder dat er aan verscrambled of verstreetfighterd is?
Juist, bijna nooit.
Carbs zijn onderhouds intensiever en slijtage gevoeliger.
 
En hoevaak gaat de electronica kapot?
Gewoon zomaar? Zonder dat er aan verscrambled of verstreetfighterd is?
Juist, bijna nooit.
Carbs zijn onderhouds intensiever en slijtage gevoeliger.
Enige verschil is alleen wel, als carburateurs gaan, dan gaan ze vaak eerst voor de helft, heb je tijd om voor te bereiden zegmaar. Injectie en computers kunnen ineens besluiten dat het mooi is geweest en er dan in z'n geheel mee ophouden.
 
Enige verschil is alleen wel, als carburateurs gaan, dan gaan ze vaak eerst voor de helft, heb je tijd om voor te bereiden zegmaar. Injectie en computers kunnen ineens besluiten dat het mooi is geweest en er dan in z'n geheel mee ophouden.
Jaren lang aankloten met de helft of nooit helemaal optimaal. :+
 
En hoevaak gaat de electronica kapot?
Gewoon zomaar? Zonder dat er aan verscrambled of verstreetfighterd is?
Juist, bijna nooit.
Carbs zijn onderhouds intensiever en slijtage gevoeliger.
Ja,inderdaad niet vaak,maar als het gaat ben je aan de beurt,revisie setje van carbs is dan veel goedkoper,
overigens zijn carburateurs normaal gesproken ook probleemloos,de problemen ontstaan door lange stilstand,
dat is niet de schuld van de carbs maar van de eigenaar,overigens kan een injector ook vast gaan zitten als de
motor maar lang genoeg stilstaat,ik heb dat ook wel meegemaakt met winkeldochters die lang stil hadden gestaan .
Heb ook eens staan praten met Hoegee,monteurs van het race team hadden 2 ECU,s opgeblazen door ze te
verwisselen met de accu nog aangesloten,toen kwamen ze er achter dat het niet zo slim was dat te doen,schadepostje
van 2x 1600,-😬
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan