Aparte motoren op Marktplaats en zo

1660850961972.png


Leuk ding
 
Nee, dat is een 'klassieker' volgens de wet

Dat dus.
Een Bloor-Triumph is een prima ding met een gekochte naam.
Net als een Polaris-Indian, en weet-ik-veel-wie-tegenwoordig-de-naamsrechten-heeft-van-Norton...
Tja die gedachte heb ik bij Indian en Norton wel en bij Triumph niet, komt misschien omdat ze alweer zo lang goed bezig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Een Bloor-Triumph is een prima ding met een gekochte naam.
Toevallig heb ik zo'n Hinckly ding gehad, en durf te stellen dat het niet waar is. Ik heb zelden zoveel domme constructies bij elkaar gezien. Ik heb hem na vier maanden weer weggedaan. Als je overweegt zo'n ding te kopen, vermijdt het ruggegraatframe en carburateurs. Dan heb je een fiets van Italiaanse kwaliteit. De Meriden Triumph zat slimmer in elkaar. Maar die had een beetje kwaliteitsproblemen.
Mijn dochter heeft een Thaise 675, dat is wel een heel goed ding. Hoewel die zo compact is dat je er niet aan wil sleutelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PLR
Een ouwe is ook wel betrouwbaar, zolang je hem gebruikt waarvoor hij bedoeld en gemaakt is.
Het is geen Fireblade...
Toen hij uitkwam waren er nog geen snelheidslimieten. En de Britten waren er razend trots op dat hij sneller was als de CB750 en beter stuurde.
Dus ja, het was de Fireblade van zijn tijd. Je moest er hard mee rijden en dat kon ook.
Helaas was hij ietsjes minder betrouwbaar dan de Honda.

En dat gesukkel op klassiekers tegenwoordig, daar worden ze ook niet beter van. Het stelt alleen het moment van kapot gaan uit. Gas op die lollie!
 
Je bedoelt de 180 graden 3E/3L/Jota's..?

Ik ken een mede-Hengeloër die er een paar heeft, en een koppeltje SFC's..èchte.
Vooral de Jota’s, ik vind het zulke bruut mooie machines. Om het even welk type, men heeft in het begin van de ‘80,s (81/82) de arbeidscycles van deze 3’s aangepast naar 120graden. SFC’s ken ik alleen van de 360graden paralleltwin. Begon als S, was het bekende copy-verhaal van Honda’s C-dream: C70 (305, nog voor het CB tijdperk. De eerste triples (1000) zijn weer gebaseerd op de twins (750) met ‘n cylinder extra, maar een ander kop-layout (dOHC) en grondig herzien ( proto’s hielden geen stand)
 
Toen hij uitkwam waren er nog geen snelheidslimieten. En de Britten waren er razend trots op dat hij sneller was als de CB750 en beter stuurde.
Dus ja, het was de Fireblade van zijn tijd. Je moest er hard mee rijden en dat kon ook.
Helaas was hij ietsjes minder betrouwbaar dan de Honda.

De Britten bouwden hun producten met hun land in het achterhoofd, oftewel korte stukjes gas erop en dan het gas los omdat je weer in een dorp terecht komt.
Bochtige wegen, af en toe volgas...daar ligt het speelveld van een ouwe Brit.
Niet de eindeloos lange en rechte highways van de US of A...daar raakten de Britten oververhit en/ of gingen in selfdestruct-modus.

Dus geen Fireblade, die net als een mitrailleur moeiteloos lang kan daveren op hoge snelheid, maar meer een kanon dat na elk schot even moet herladen..
 
De Britten bouwden hun producten met hun land in het achterhoofd, oftewel korte stukjes gas erop en dan het gas los omdat je weer in een dorp terecht komt.
Bochtige wegen, af en toe volgas...daar ligt het speelveld van een ouwe Brit.
Niet de eindeloos lange en rechte highways van de US of A...daar raakten de Britten oververhit en/ of gingen in selfdestruct-modus.

Dus geen Fireblade, die net als een mitrailleur moeiteloos lang kan daveren op hoge snelheid, maar meer een kanon dat na elk schot even moet herladen..
Ultieme beproeving is denk ik Das Autobahn. Er is een youtube filmpje van een gast met een VFR800fiw die ‘gewoon’ bijna anderhalf uur zn viffer-gas-tegen-de stuit rijdt, dan is weliswaar zn tank leeg😱 maar t zegt iets over zn brommer. In de US is 60 de limiet, in mph en daar houdt men zich aardig aan. Heb alleen wel begrepen dat Amerikanen iets minder nauwlettend maintenance uitoefenen dan wij in de EU
 
Terug
Bovenaan Onderaan