Aparte motoren op Marktplaats en zo

Ik zie restauraties van XT500 en SR500 voorbij komen waarbij alles vernieuwd wordt en bugs gefixt. Daar gaan duizenden Euro's inzitten. En dat zijn dan nog de mensen die zelf kunnen sleutelen. Maar er is dus ook een markt van mensen die wel een XT/SR willen, maar twee linker handen hebben (en een zak geld)
Klopt helemaal op meerdere gebieden, een maat van me restaureert oude brommers echt vakwerk van voor tot achter. Hij reageert op een Marktplaats vraag; gezocht een bepaald type in een bepaalde kleur etc.
De koper bleek vroeger een zelfde type te hebben gehad en wilde dat type terug hebben
Maat vroeg een hoofdprijs die zonder morren betaald werd. Deze man had twee linker handen en twee rechter handen met geld.
Neemt niet weg dat goed restaureren enorm veel tijd en geld kost.
Misschien is het een tendens dat mensen liever iets kant en klaar kopen en daar geld voor over hebben.
 
Tja dat verschilt per persoon,de 1 wil graag z,n handen vuil maken de ander liever niet,wil je het relatief goedkoop doen
dan zal je zelf aan de slag moeten,maar ik denk dat als het echt goed moet gebeuren sommige mensen de kosten
onderschatten,de meeste mensen zullen toch sommige dingen uit moeten besteden en dan word het alsnog duur.
En je heb soms motoren die te koop staan die al gerestaureerd zijn die als je het zelf moet doen aardig wat meer
zouden kosten dan de vraagprijs,de slimmerik koopt liever zo,n motor,die laatste heb ik er zelf een aantal van gehad,veel goedkoper gekocht
dan de restauratie kosten,zoals m,n ex GT750 die ik kocht voor 4600,-,alleen de vervangen onderdelen kostte al 5000,-,rekeningen kreeg ik er bij.
rg-gamma41.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou, als hij dat er weer op zet, een origineel spatbord en koplamp op de kop tikt en die samen met het achterspatbord monteert, zie ik de kans op verkoop met sprongen toenemen. Hoop dat hij die buizen voor het achterspatbord niet heeft afgezaagd.
De kansen nemen dus niet met sprongen toe....
Maar er hoeft er maar 1 te zijn die het mooi vindt of zelf nog wil aanpassen.


OT

1664879360293.png

Beauty is in the eye of the beholder....
 
Tja,als je ziet wat er aangeboden word,de in mijn ogen meest gruwelijke creaties 🤪 en wat er op geboden word dan
lijkt het dat ik het blijkbaar niet snap🤔,maar ja ik heb dan ook geen knotje🤗,dus is het inderdaad nogal persoonlijk
wat men mooi of leluk vind.:Y
 
Tja,als je ziet wat er aangeboden word,de in mijn ogen meest gruwelijke creaties 🤪 en wat er op geboden word dan
lijkt het dat ik het blijkbaar niet snap🤔,maar ja ik heb dan ook geen knotje🤗,dus is het inderdaad nogal persoonlijk
wat men mooi of leluk vind.:Y
maar vaak klopt het gehele plaatje van een verbouwde motor niet meer , en dat is geen verschil van smaak meer maar een gebrek aan inzicht van degene die hem verkloot heeft :-)
 
Restaureren voor de handel loont bijna niet; veel mensen zien de moeite en het geld dat in een restauratie gaan niet, en willen die ook niet betalen.
Wil je het rendabel maken, dan moet je ook uren gaan rekenen.

Het Saliraatje wat ik onlangs heb gedaan, kostte me €600 in aanschaf en nog eens €1700 aan revisie, restauratie en kentekenen.
Dan reken ik m'n uren niet...
Voor de verkoop zou ik dus €3500 moeten krijgen wil het rendabel worden...dat zijn ze niet waard.

Idem ouwe Hallie; als wrak gekocht voor 4,5k, resto nog eens 16...
Uren niet gerekend...
 
Restaureren voor de handel loont bijna niet; veel mensen zien de moeite en het geld dat in een restauratie gaan niet, en willen die ook niet betalen.
Wil je het rendabel maken, dan moet je ook uren gaan rekenen.

Het Saliraatje wat ik onlangs heb gedaan, kostte me €600 in aanschaf en nog eens €1700 aan revisie, restauratie en kentekenen.
Dan reken ik m'n uren niet...
Voor de verkoop zou ik dus €3500 moeten krijgen wil het rendabel worden...dat zijn ze niet waard.

Idem ouwe Hallie; als wrak gekocht voor 4,5k, resto nog eens 16...
Uren niet gerekend...
Restaureren voor de handel word in het buitenland gedaan,zoals oa in Polen,scheelt behoorlijk wat in arbeidskosten.
 
Laatst bewerkt:
  • Eens
Waarderingen: PLR
Terug
Bovenaan Onderaan