Aparte motoren op Marktplaats en zo

4


Highland 950
Was er ook als enduro, ruim voordat KTM daar mee kwam.
 
Dat dacht ik ook. Niet compleet, een bonk roest....
Als je met alle geweld zo een ding wil hebben, kun je beter wat meer centjes uitgeven voor een net exemplaar lijkt mij.

Er ligt 1 glimmend onderdeel bij (uitlaat?) en toen hij zag wat dat alleen al kostte ging hij rekenen en dacht....weg ermee.
 
Gilera 202 super
Zie omschrijving

Deze is leuker...voor erbij (N+1)...;)
Deze stond 1 dag te koop in zuid Belgie voor een veeeeeeel lager bedrag. Nu staat ie in Twello.

Interessante manier om de kmtellerkabel te verleggen...
 
Ik geloof best dat er van die bonk roest iets te maken is zoals op de foto. Met veel tijd, kennis, toewijding en geld. Heel veel geld. Tenzij het een klassieker is waarvan er nog maar enkele op de wereld zijn, lijkt het mij dat alles gewoon niet waard.
Is gewoon geld weggooien,zo,n matchless is gewoon in goede staat te koop voor niet veel geld.
 
Is gewoon geld weggooien,zo,n matchless is gewoon in goede staat te koop voor niet veel geld.
Exact, dat bedoel ik.

Mijn Yamaha RD250 kocht ik, zwaar verwaarloosd maar voor 95 % compleet voor 150 euro. Het restaureren tot de huidige staat bracht de totale kosten op ongeveer 4500 euro. Daar had ik destijds, een kleine 15 jaar geleden ook nog wel een heel net rijdend exemplaar voor kunnen kopen, waarschijnlijk wel voor minder ook. Punt is, dat deze RD250 mijn eerste motor was. Niet nét zo een, maar echt de eerste motor die ik kocht toen ik 18 werd. Vandaar de extra waarde. Bijkomend voordeel van de restauratie is de vriendschap die daaruit is ontstaan met Gijs Vijs. Van hem heb ik ook heel veel geleerd over mijn motor, en zo der hem had ik nooit dit resultaat gehaald.

Deze berg roest is dan naar mijn idee alleen interessant voor iemand die hierin iets ziet met emotionele waarde, of iemand die gewoon de uitdaging wil aangaan. Wat de onderdelenpositie van deze motoren is weet ik niet, maar als die slecht te verkrijgen en duur zijn, zou dat voor de eigenaar van een dergelijke motor misschien ook aantrekkelijk zijn.
 
Er zijn genoeg pensionada's die anders alleen maar moeten aankijken hoe snel gras groeit.
Graag even weg uit huis (en onder controle van de vrouw) weg zijn en restaureren voor de liefde van het vak.
Die interesseert het geen hol of het geld naar een weekendje weg met de camper omdat de vrouw zich verveelt gaat...of naar een niet-renderend motorfietsje..
Die maak je wel blij met zo'n bonk roest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan