Aparte motoren op Marktplaats en zo

1677183854462.png

;)
 
Dat ze zo hard optrekken, is door de dragster wielbasis. Maar laat je niet misleiden door de looks. Die vork is echt niet loodzwaar en ze gingen hard door de bocht.
 
Aus der Zeit:

FEEL THE POWER

The Boxer Cup is dead; long live the Motorrad Power Cup. It's not the catchiest title around, but it is a great piece of evolution because, where the Boxer Cup saw a horde of overweight, underpowered bikes being made to do things gravity really shouldn't have allowed, the Power Cup will do more of the same but with a far more capable bike forming the basis of the assault.

Upgrades are minimal, but they make the most of what the standard K1200R has. An end can and new mapping lifts power to 175bhp at the crank, while new linkage arms and rearsets give the bike more ground clearance. Shock and fork internals are the same dimensions as standard and still provided by WP, although they are more adjustable than the stockers. Braided hoses and a quickshifter and lap timer complete the picture, while carbon bodywork makes this BMW's trickest-looking bike to date and also gives teams essential sponsor sticker space.

Riding the racer is a proper shock to the system, and if someone had told me that one day I'd be thrapping a BMW around a track and whooping in my lid at the same time I'd have thought they'd lost their marbles, but this is exactly what happened on the Power Cup bike.

It barks, it grunts, it turns far more quickly than anything this long should, and in all is a complete ball to ride. Frankly, I didn't want to give it back. 25 of these in the hands of a gang of professional idiots charging into the same corner is going to make for some very entertaining racing indeed.
 
Voorvork misschien wel , maar het hele ding weegt 243kg, niet echt een lichtgewicht. ;)
Op papier met de genoemde 2,8 Second een tiende sneller van 0-100 km/u dan een standaard S1000RR.
Die laatste doet echter 0-299 km/u binnen de 16.5 seconden lees ik net.
Mijn eigen versie is wat aangepast, circa 192 kilo rijklaar (geen cat en wel carbon wielen) met 205 a h.w. pk.
 
Laatst bewerkt:
Op papier met de genoemde 2,8 Second een tiende sneller van 0-100 km/u dan een standaard S1000RR.
Die laatste doet echter 0-299 km/u binnen de 16.5 seconden lees ik net.
Mijn eigen versie is wat aangepast, circa 192 kilo rijklaar (geen cat en wel carbon wielen) met 205 a h.w. pk.
Die 2,8 sec is natuurlijk ook omdat een 1200 door zijn wielbasis/gewicht minder last heeft van Wheely neigingen en zijn vermogen in voorwaartse snelheid kan omzetten
 
Klopt allemaal.
Mijn k12 is niet helemaal standaard meer en levert 188pk. Ruud van Tovami is echt heel goed.
Acceleratie naar 300 is niet relevant want dat haalt hij niet. Dat wil je ook echt niet op een kale fiets trouwens, de mijne loopt 285 op de teller, 274 gps maar dat is echt heel erg hard hoor.
0 tot 200 gaat trouwens wel nog knetter hard.8,5 sec.
 
Klopt allemaal.
Mijn k12 is niet helemaal standaard meer en levert 188pk. Ruud van Tovami is echt heel goed.
Acceleratie naar 300 is niet relevant want dat haalt hij niet. Dat wil je ook echt niet op een kale fiets trouwens, de mijne loopt 285 op de teller, 274 gps maar dat is echt heel erg hard hoor.
0 tot 200 gaat trouwens wel nog knetter hard.8,5 sec.
Alleen overdrijft die bank bij Ruud een beetje veel, maakt op zich niks uit voor het testen.
Dus geen wonder dat de motor geen 300 haalt. ;) 274 op de GPS haalde mijn ''antieke'' FZR1000 ook al, en
die gaf 138pk, overigens ook bij Ruud.
 
Maar genoeg hierover, terug on-topic.

Wat een leuk fietsje voor een zondagmiddag rondje:


Motobecane d45a 1945​



  • Motobecane d45a 1945
 
Die nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
En ik zou echt niet weten waarom ik harder dan 274 op een kale fiets zou willen.
 
Ik vind 240 op een kale fiets tering hard ,je waait er letterlijk bijna vanaf,ook ik met mijn 116 kilo
Ik heb dan altijd het gevoel dat de motor voor wel heel ligt wordt
 
Terug
Bovenaan Onderaan