Aparte slijtage Bridgestone v02 slick op Assen

ChristianV

MF'er
24 mei 2019
55
30
Na een dagje Assen is er op mijn achterband een soort inkeping ontstaan op een kleine 4cm van de rand.
Het lijkt wel of de band wat ingedeukt is over de hele omtrek. Het gaat vooral om de rechterkant van de band; links lijkt de band goed in vorm.
Het gaat om een Bridgestone v02 slick 200/655 medium.
Ik vroeg mij af hoe dit kan ontstaan en of de band dan ook beter vervangen kan worden ?
Ik heb een tekening toegevoegd wat (overdreven) de vorm van de slick nu weergeeft.
Ook wat foto's van de band.
Alvast bedankt !
SlickSlijtage.jpg
 

Bijlagen

  • 2022-05-09 10.15.28.jpg
    2022-05-09 10.15.28.jpg
    387,1 KB · Weergaven: 112
  • 2022-05-09 10.14.46.jpg
    2022-05-09 10.14.46.jpg
    229,6 KB · Weergaven: 113
  • 2022-05-09 10.14.12.jpg
    2022-05-09 10.14.12.jpg
    216,2 KB · Weergaven: 116
Wat voor bandenspanning rij je, en wat voor tijden rij je?
Ik neem even aan dat je met een dikke duizend onderweg bent?
Dan lijkt het me dat je gewoon het drive gedeelte van de band nu ziet slijten, omdat je hard op het gas gaat, en het side grip deel vd band wat minder.
Opzich zie ik niets waar ik mij zorgen om zou maken.🙂
 
Wat voor bandenspanning rij je, en wat voor tijden rij je?
Ik neem even aan dat je met een dikke duizend onderweg bent?
Dan lijkt het me dat je gewoon het drive gedeelte van de band nu ziet slijten, omdat je hard op het gas gaat, en het side grip deel vd band wat minder.
Opzich zie ik niets waar ik mij zorgen om zou maken.🙂
:^
Dit :)
Dit slijtage patroon ziet er in mijn ogen echt prachtig uit :Y
 
:^
Dit :)
Dit slijtage patroon ziet er in mijn ogen echt prachtig uit :Y
Bridgestone slijten van zichzelf al mooier dan bijvoorbeeld Metzellers en Pirelli's is mijn ervaring.

Hieronder 2 voorbeelden, vergelijkbare hoeveelheid rondjes. De ene is een Metzeller, de ander een Bridgestone, jij mag raden welke welke is.
 

Bijlagen

  • 20220424_130833.jpg
    20220424_130833.jpg
    192,4 KB · Weergaven: 161
  • 20210927_121635.jpg
    20210927_121635.jpg
    213,4 KB · Weergaven: 156
Heb na 1 dag assen net zo'n golfje in de band zitten. (Metzeler TD)
 

Bijlagen

  • 20220511_195829.jpg
    20220511_195829.jpg
    292,5 KB · Weergaven: 101
  • 20220511_195941.jpg
    20220511_195941.jpg
    504,2 KB · Weergaven: 100
Om geen nieuwe topic te starten, borduur ik even voort op dit topic met een vraagje.
Ik rij volgende week mijn eerste keer op Assen. Ik heb circuitervaring, maar nog nooit op Assen gereden.
Triumph 765 street triple rs.
Vraag : is het een bandenvretend circuit of valt dat mee door de vloeiende lijnen? Ik rij misschien 2min 15?? Puur geschat.
Ik zit op de zijflanken van mijn pirelli corsa 2 bijna aan de blokjes van straat-slijtage. Wenste nog 1 dag te rijden. band van 2020 na Christus...
 
Om geen nieuwe topic te starten, borduur ik even voort op dit topic met een vraagje.
Ik rij volgende week mijn eerste keer op Assen. Ik heb circuitervaring, maar nog nooit op Assen gereden.
Triumph 765 street triple rs.
Vraag : is het een bandenvretend circuit of valt dat mee door de vloeiende lijnen? Ik rij misschien 2min 15?? Puur geschat.
Ik zit op de zijflanken van mijn pirelli corsa 2 bijna aan de blokjes van straat-slijtage. Wenste nog 1 dag te rijden. band van 2020 na Christus...
Asfalt op Assen is nu best ruw, echter met ronde tijden van 2:15 hoef je je geen zorgen te maken om je bandje, die kan nog makkelijk en ruim een dag mee
 
Bedankt voor uw reactie.
Ze geven max 20 gr en een beetje regenkans. Er is dus een kans dat ik nog met regenbanden moet rijden. (ik neem mijn sv650 op regenbanden mee)
 
Het gaat om een R1 2016 en rondetijden van rond de 1:52.
De bandenspanning is wel een goeie want ik heb afgelopen keer 1.7 bar koud gebruikt en ik zie op de officiële charts dat de "hot pressure" tussen de 1.6 en 1.8 moet zijn dus waarschijnlijk zat ik ook iets te hoog met de bandenspanning.
1.7 koud is echt veel te hard hou 1.6 warm aan met V02
 
Asfalt op Assen is nu best ruw, echter met ronde tijden van 2:15 hoef je je geen zorgen te maken om je bandje, die kan nog makkelijk en ruim een dag mee
Het is prima verlopen op deze eerste kennismakings-dag. Met een instructeur leer je echt veel bij.
Laatste sessie werden we losgelaten. Alweer vele crashes die laatste sessies.
Ik hou hoge 2min09 vast en een uitschieter van 2.09,000sec als snelste tijd. Dan waar ik wat ik me moet inschrijven in het vrij rijden volgende keer.
 
Het is prima verlopen op deze eerste kennismakings-dag. Met een instructeur leer je echt veel bij.
Laatste sessie werden we losgelaten. Alweer vele crashes die laatste sessies.
Ik hou hoge 2min09 vast en een uitschieter van 2.09,000sec als snelste tijd. Dan waar ik wat ik me moet inschrijven in het vrij rijden volgende keer.
Als je voor jezelf nog echt de baan aan het verkennen was, dan kan je gerust volgende keer in groep C inschrijven. Meesten bij ons reden tussen de 2 minuten en 2.10. Was je al aan het pushen voor die 2.09, dan groep D denk ik.
 
Als je voor jezelf nog echt de baan aan het verkennen was, dan kan je gerust volgende keer in groep C inschrijven. Meesten bij ons reden tussen de 2 minuten en 2.10. Was je al aan het pushen voor die 2.09, dan groep D denk ik.
Ik neem aan dat het een volgende keer alleen maar soepeler zal gaan. :]
 
Ik neem aan dat het een volgende keer alleen maar soepeler zal gaan. :]
Na 1 sessie vrij rijden moet er nog veel marge zijn. 2 weken geleden reed ik ook elke sessie steeds sneller rond, er gingen telkens paar seconden af. Totdat de 2 minuten grens in zicht kwam, dan begin je al vlotjes rond te gaan. Helft van de rempunten heb ik nog niet het juiste punt ontdekt, dus daar vallen zeker nog seconden mee te winnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan