APE nokkenaskettingspanner voor versch. Honda CBR modellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ejayt

MF veteraan
30 sep 2005
3.651
14
Eindhoven
Een APE nokkenaskettingspanner is een handmatige spanner ter vervanging van de originele automatische/hydraulische spanner. Deze kan aan vervanging toe zijn als je de nokkenasketting hoort klapperen bij een bepaald toerental en/of van het gas af gaat bij wat hogere toerentallen.

Ik heb er twee besteld en moeten nog uit Amerika hierheen komen, omdat ze daar veel goedkoper zijn dan hier. Om de verzendkosten te drukken hou ik er 1 voor mezelf en de andere verkoop ik hier. Ze zijn geschikt voor vrijwel alle CBR600 en CBR900 modellen, alsook de CBR1100 Blackbird.

Nieuw kosten ze in Nederland zo'n 66 euro.

Die van mij mag weg, ook nieuw dus, voor 40 euro, exclusief verzenden.
Eventueel op te halen in regio Eindhoven.

Voorbeeldplaatje:
MANUAL%20CAM%20CHAIN%20TENSIONER-2T.jpg
 
Laatst bewerkt:
*Kick* Vandaag op de post gegaan in Amerika; hopelijk eind deze week, begin volgende week binnen.
 
Tis wachten tot iemands spanner de geest geeft.. Slimme CBR-bezitters kopen hem uit voorzorg.. :P
 
Haha, nee. Jij hebt een inwendige, de nieuwere CBRren hebben een uitwendige. Maar het hydraulische principe is hetzelfde. In jouw geval: het hefboompje dat tegen de nokkenaskettinggeleider drukt zit vast aan een plunjer (een soort zuiger in een cilinder) met daaronder (of eromheen) een veer. De ruimte onder de plunjer (de cilinder dus) wordt gevuld met olie zodat hij niet terug kan veren.

Het lijkt een erg doordacht systeem.. maar waarom ze toch kapot gaan.. geen idee..
 
Laatst bewerkt:
oh das zeer simpel, dingen zijn super afgewerkt en van hoogwaardige kwaliteit. Alleen het veertje niet. Op cbrforum.com is er een rus die bij bovenstaande spanner een extra veer ingebouwd heeft: probleem opgelost. De olievulling zorgt er voor dat wanneer je je gas open trekt en dan weer los laat dat de ketting los gaat hangen, dat doen ze prima, de andere kant op wordt door een slap goedkoop veertje gedaan.. waardoor ze dus "kapot" gaan, het veertje wordt gewoon erg snel moe..
 
Mnou.. die ketting moet juist niet los gaan hangen, en daar zorgt die olievulling idd voor bij gas los als er extra tegendruk op het veertje komt te staan.
 
klopt, dat bedoel ik, alleen om hm dan bij lagere toeren weer strakker te krijgen (meer toeren = meer rek) moet het veertje hm weer naar "boven" duwen, wat erg snel niet meer gaat..

Ik heb een spanner open gehaalt en er een extra veer in gezet, geen enkele ratel meer :)
 
Hij is binnen! *D

sl730382mn7.jpg

sl730383cg7.jpg

sl730384cm7.jpg


En geschikt voor vrijwel alle CBR600 en CBR900 modellen, en voor de CBR1100 Blackbird.
 
Zou je mij een plezier willen doen? Zou je voor mij de hartmaat van de bevestiging op willen meten, en de diameter van het ronde deel dat in de cilinderbank valt.

Heb de spanner van mijn '90er 600 er uit gehaald omdat hij nu wel erg aan het ratelen is...

Bjorn
 
Hart-hartafstand is 34 mm., diameter ronde deel van originele spanner die in m'n Blade zat is 23,5 mm., diameter van APE is iets minder dan 22 mm.

Mocht je hem willen hebben: ik kan hem pas dinsdag versturen, omdat ik vanaf morgen t/m maandag in Zeeland bivakkeer.
 
Laatst bewerkt:
Hart-hartafstand is 34 mm., diameter ronde deel van originele spanner die in m'n Blade zat is 23,5 mm., diameter van APE is iets minder dan 22 mm.

Mocht je hem willen hebben: ik kan hem pas dinsdag versturen, omdat ik vanaf morgen t/m maandag in Zeeland bivakkeer.
Helaas, moet zelf aan de slag -O-
 
Als je hem nog steeds hebt, dan koop ik hem voor € 43,- inclusief verzendkosten. Betaal jij de andere helft van de verzendkosten :)

Stuur maar bericht naar v o z * pl an et . nl om verdere details te bespreken...
 
Laatst bewerkt:
Als vóór maandagavond niemand meer biedt dan 43 euro, mag jij hem hebben en zal ik je die avond mailen om het af te wikkelen. Om dat nu nog te gaan doen heeft weinig zin, want ik ben dus vanaf morgen 5 dagen pleite :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan