Apehanger bedrading

Bazz81

Die hard MF'er
21 feb 2006
448
2
Terneuzen
Ben bezig met stuur ombouw naar een apehanger waarbij de kabels verlengd moeten worden. Wat kan ik het beste doen; solderen of krimpen?
 
Ik doe een soldeerhuls bij dit soort werk. en in ongelijke, verspringende lengtes, om een dikke knot in het kabelboompje te voorkomen.
 
Ik zou ze solderen en dan een krimkous er over zetten, en net als de andere antwoorden ergens onder de tank of zo en niet bij elkaar dan krijg je geen grote bundel die nergens meer onder past.
Bij voorkeur een stuk snoer wat niet beweegt in de kabelboom en wat je vast kan zetten!
Aan het stuur of waar in het zicht zou ik proberen te vermijden, daar gewoon zo slank mogelijk zonder onderbreking werken.
 
connectors onder de tank en nieuwe kabels tot aan je controls op het stuur, solderen alleen doen op plekken waar de draad "vast ligt" anders heb je kans dat je verbinding breekt.

Connectors zou inderdaad super zijn, maar waar haal je een beetje compacte stekkers, ene kant 8 andere kant 14 draden. Dus stekkertjes met 2 of 3 is geen optie, alles bij elkaar neemt het te veel ruimte in beslag.
Was ook al bij een sloop geweest maar veel connectors met veel draden had hij geen mannetje-vrouwtje dus ging ook niet
 
Heb net op die site zitten kijken, en inderdaad heel veel keus ook van connectoren. Maar welke specifieke producten zou je van z'n site bij mijn toepassing adviseren?
Ik heb zelf een aantal keren de mate-n-lock coonectors gebruikt. Bedenk wel dat je de juiste krimptang gebruikt, Donkers levert die ook. Hij heeft een goedkope van ruim 7 euro waar hij zelf niet heel enthousiast over is maar ik heb iets dergelijks en als je een beetje zorgvuldig werkt gaat het prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan