APK keuring??

Ik vond het al raar een apk keuring, maar in theorieboek van motorrijden staat dat een algemen periodieke keuring (APK) verplicht is. Denk dan een foutje van het theorieboek! HA HA
 
nee, pas vanaf de volgende kabinetsplannen, maar tot op heden niet, eerst gaan de grijze kentekens eraan, pc projecten, zeiktekostenpremie's (zeikerds daaro rijden zelf nooit ouder dan 6 maand zodoende zijn ze nog niet op het idee gekomen, maar wat int vat zit verzuurd niet) Nee dus
 
ze zijn er al wel mee bezig maar de MAG is het al jaren gelukt dit tegen te houden.
zelfs agenten snappen het niet altijd... zo ben ik ooit in Nijmegen staande gehouden door een broekie.. of ik mijn papieren enzo bij me had... ja hoor altijd... maar hij kon mijn APK papieren niet vinden... hij over de porto hoeveel de bekeuring was voor geen APK op de motor.. kon het niet vinden in zijn boekje... Ach ja, op het HB in Den Bosch hebben ze ook weer gelachen.

maarja, ECHTE motorrijders zijn over het algemeen slim genoeg om te weten wanneer hun fiets onderhoud nodig heeft en velen doen het ook gewoon zelf.
 
Zou mooi rot zijn, zo'n APK voor motoren. Je auto kun je altijd even bij de garage op de hoek brengen. Niet iedereen heeft een goede motorservice man op de hoek zitten... Dat gaat veul tijd kosten.
 
Wacht maar ff en met een paar jaar is er Apk voor motoren.
De RDW wil namelijk alle voertuigen op straat met een kenteken gaan keuren.
Hoofdprioriteit hebben nu de aanhangers en landbouwvoertuigen maar daarna beginnen ze hoogstwaarschijnlijk met broemfietsen en motoren.
Krijg regelmatig een blad van t rdw omdat ik zelf apk keurmeester ben voor auto's en hierin heeft al een heel stuk ingestaan over wat ze van plan zijn.
 
Ik heb m'n zwager ook ff gevraagd. Die is automonteur. Ze zijn inderdaad bij de RDW en overheid wel bezig met het misschien doorvoeren van een APK-keuring.

Ik had nog wel ff een andere vraag:
MAG JE MET EEN MOTOR OOK PARKEREN OP EEN VOETPAD? OF MOET JE HEM DAN PARKEREN IN PARKEERVAK VOOR AUTO'S?


groeten femko de jong
 
apk-keurmeester... zo heet dat blad... sinds 1986 uitgegeven door de bovag en geconfisceerd ergens in '91 door de RDW.

het begon met de nieuwe kentekens auto's, toen de nieuwe kentekens voor motoren, daarna voor aanhangers van 350kg>, daarna voor brommers, daarna voor nieuwe auto's (nieuwe combinaties), daarna nieuwe grijs kentekenplaten, als het niet van de voren wordt afgeschaft en daarna de invoering van de apk voor motoren.

grappig was wel dat zelfs de RDW niet controlleert volgens de JUISTE methoden, dus met een sensor op de motor voor de RPM's in samenwerking met de dBa's. achja.. zolang die maar goedgekeurd wordt.

(voor motoren met type-goedkeuring met dB-vermelding in het register is afgesproken bij welk toerental gemeten moet worden, de meeste geven een dot gas toch max-rpm en kijken dan op de dba-meter naar de db-max waarde.. compleet fout dus.

ps, parkeren motorvoertuigen mag niet op de stoep (ook al laat je 80cm vrij) enz. maar dat geeft niet, zelfs agenten en rijschoolhouders weten het niet B|
 
Laatst bewerkt:
Ik heb m'n zwager ook ff gevraagd. Die is automonteur. Ze zijn inderdaad bij de RDW en overheid wel bezig met het misschien doorvoeren van een APK-keuring.

Ik had nog wel ff een andere vraag:
MAG JE MET EEN MOTOR OOK PARKEREN OP EEN VOETPAD? OF MOET JE HEM DAN PARKEREN IN PARKEERVAK VOOR AUTO'S?


groeten femko de jong


tja wat is openbare weg. er zijn borden die aangeven dat je alleen in de parkeervlakken moet parkeren, en dan ook nog eens een kaartje moet kopen. Ik parkeer hem eigenlijk nooit op een parkeervlak. ik zet hem altijd op de stoep ofzo. als je hem wel in een parkeervlak neerzet. moet je wel een kaartje kopen.
 
APK voor de motor is niet vreemd voor mij, want hier hebben ze wel APK voor motoren :(
de inspectie kost 5 dollar, en duurt ongeveer 10 minuten.

10 minuten???? Voor een Goldwing??????
Da's dus 5 minuten om de kuipdelen los te schroeven en 5 minuten om ze weer vast te schroeven.

Keuringsrapport: Het motorblok is nog aanwezig.

Zonde van je 5 dollar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan