APK voor motoren ?

Chopperbiker, meen je alle je toppics echt of ben je lekker aan het stangen??

Als je het meent, kun je dan je motor inleveren en bij een groepje moraalridders uithuilen? Dit is overigens wel erg netjes gevraagt.
Omdat je zelf een zeikend watje bent met te veel verantwoordelijkheidsgevoel (goed scrabble woord) wilt niet zeggen dat alle motorrijders van die jankers zijn of moeten worden.
Vrije wil zonder dwang!! Eigen verantwoordelijkheid!! Ik betaal mijn eigen prenten!! (en doktorsrekening)

Boven de 200 wordt het pas leuk, maar je hebt gelijk, niet op een HarleyD, die heeft geen aangepaste remmen.
APK voor motoren, is een onderzoek naar geweest, is niet nodig!!!!! Zoek maar eens bij de MAG.
Als je niet wilt zwaaien, dan doe je dat niet. (en koop dan meteen een auto)
Helm af bij het tanken? No way

PS. Jij geniet van je pleures herrie (vast een open uitlaat?), ik van snelheid... Zo heeft ieder zijn ding, laat mensen in die waarde.

helemaal mee eens, op de helm na, die zet ik wel af bij het tanken ;)
 
Ik weet niet of jullie het snappen.
er zijn er bij die een beetje zitten af tegeven op de apk voor motoren :S
hebben jullie eenig idee hoeveel kneuzen er rond rijden ??
als je motor in goede staat is hoef je er toch geen zorgen over temaken ?
en ff over die uitlaat :? die hoeft er niet af hoor.
dat doen ze met de auto's toch ook niet.
ik vind het goed dat er een apk komt voor motoren
 
Wel jaa nog meer $@#$@#$@ #regeltjes... APK keuring voor motoren.. .verplichte kleding voorschriften voor op de motor.. misschien ook verplicht stellen om 2 handen aan het stuur te houden :r


Erg leuk zo apk keuring als je een streetfighter oid hebt.. nee meneer die kleine spiegeltjes mogen echt niet.. nee meneer de knipperlichten zitten 2 centimeter te dicht bijelkaar :r , nee meneer die uitlaat maakt teveel herrie, nee meneer er mogen geen 2 koplampen tegelijker tijd branden |( Laten we met ze allen pleiten voor nog meer regels! |( |( :r

Hulde aan de TS met ze tering HD :r




Totaal zinloos en geldklopperij.


Als je motorrijd neem ik aan dat je je zaakjes goed op orde hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of jullie het snappen.
er zijn er bij die een beetje zitten af tegeven op de apk voor motoren :S
hebben jullie eenig idee hoeveel kneuzen er rond rijden ??
als je motor in goede staat is hoef je er toch geen zorgen over temaken ?
en ff over die uitlaat :? die hoeft er niet af hoor.
dat doen ze met de auto's toch ook niet.
ik vind het goed dat er een apk komt voor motoren

Heb je je hier nou voor aangemeld of wat? Topic van een half jaar oud om hoog schoppen B| maar goed....

Er is geen motorrijder die op een onveilige fiets gaat rijden. Derhalve is een apk zinloos. Ja, zoals Redline al zegt, regeltjes zieken... :r
 
Ik weet niet of jullie het snappen.
er zijn er bij die een beetje zitten af tegeven op de apk voor motoren :S
hebben jullie eenig idee hoeveel kneuzen er rond rijden ??
als je motor in goede staat is hoef je er toch geen zorgen over temaken ?
en ff over die uitlaat :? die hoeft er niet af hoor.
dat doen ze met de auto's toch ook niet.
ik vind het goed dat er een apk komt voor motoren

Wat een lief omaatje is het toch, niet??

Maar goed, volgens mij werk jij voor de overheid, afdelings staatskasbeheer :( . Als je een beetje goed de rest van de topics (en de andere verwijzingen ernaar) hebt gelezen, dan kan je merken dat heel veel mensen een beetje misselijk worden van alle regels dit er in dit land zijn. Er komen er steeds meer bij, een ik zit zeker niet te wachten op een APK voor motoren. Waarom niet, omdat het ons (lees Jan modaal) gewoon weer geld gaat kosten. En trouwens, de APK is gewoon een moment opname. Als ik met een goedgekeurde motor, lekker een dagje circuit gaat rijden, dan weet je dat je banden en eventueel je remblokken op zijn. Maar wie controleerd dat dan??? Juist, NIEMAND!!! En ik ken geen 1 motorrijder die dan zal denken van, "ach, hij moet toch pas volgend jaar weer gekeurd worden, dus ik blijf zo maar doorijden". En waarom niet, omdat je een gevaar bent voor je eigen veiligheid.

Motorrijden is een gevoel, een passie. Ook zijn het liefhebbers, die veel meer aandacht geven aan hun motor dan een automobilist aan hun auto (uitzonderingen heb je altijd natuurlijk)

Maar laten we het beetje vrijheid wat we als motorrijder nog hebben, gewoon proberen te houden!!!!!!!

Groetjes,

Willi

PS: Welkom op dit forum trouwens!!!
 
Ik weet niet of jullie het snappen.
er zijn er bij die een beetje zitten af tegeven op de apk voor motoren :S
hebben jullie eenig idee hoeveel kneuzen er rond rijden ??
als je motor in goede staat is hoef je er toch geen zorgen over temaken ?
en ff over die uitlaat :? die hoeft er niet af hoor.
dat doen ze met de auto's toch ook niet.
ik vind het goed dat er een apk komt voor motoren
Zelf al wel eens op een motor gereden? Enig idee hoe het rijdt op een motorfiets die je niet vertrouwt? Wel es de ongevalsstatistieken erop na geslagen hoeveel % van de ongevallen wordt veroorzaakt door technisch falen (bandenspanning even buiten beschouwing gelaten, maar daar helpt APK toch niet voor)?

Ik durf te stellen dat het percentage motorfietsen op de weg dat vanwege een technische oorzaak onveilig is nihil is.

Ik geloof dus niet dat een APK voor motoren nu echt effect zal sorteren.

Waar het wel voor zorgt is dat er nóg meer regeltjes bijkomen. Hoop gedoe omdat je hoogstwaarschijnlijk voor iedere APK je motor weer origineel moet maken (zaken als demper, knipperlichtjes, kuipruitje, kentekenplaathouder, etc.). Het brengt een hoop kosten met zich mee voor de motorbezitter.

Kortom: alsjeblieft niet, zeg. B|
 
Ik kom haast nooit onveilige motoren tegen. Zoals eerder gezegd is de motorrijder nog meer dan een automobilist zelf verantwoordelijk voor z'n veiligheid. Uitzonderingen zul je natuurlijk altijd houden.

APK is gewoon pure geldklopperij! Er rijden volgens mij nauwelijks minder ongevaarlijke auto's rond als voor de invoering van de APK. Moderne auto's rotten echt niet meer. En het aantal gevaarlijke remmen, banden etc. zal volgens mij net zo hoog zijn als vroeger. Een APK is slechts een momentopname. Als een auto aan die eisen voldoet, kan het een maand later inene heel anders zijn.

Nog iets waarom APK me helemaal niks zegt.. als ik bij een bepaald adres wat gebak meeneem dan wordt de auto gelijk afgemeld. Steekproef? Mwah... mijn auto is gewoon altijd in orde op de vitale punten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan