APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Toch hoop ik dat het bij die dikke honderd euro per jaar aan motorrijtuigenbelasting blijft. Maar ik vrees met je mee.

Al kan ik best wat argumenten bedenken om het voor motoren wel bij een vast bedrag te laten. Kans dat dat nog meer oplevert ook. Er zijn in verhouding tot auto's wel behoorlijk veel motoren die nauwelijks kilometers maken.
Ik las ergens dat de gemiddelde motorrijder iets van 3000 km per jaar rijdt. Daar voldoe ik ongeveer aan. Verdeeld over 4 motoren = 750 km per jaar. Elk jaar een onderhoudsbeurt voor elke motor. Dat klinkt overdreven, maar 2 neem ik mee naar het circuit, die zijn dus in perfecte staat van onderhoud. Dat doe ik dus ook met de andere 2. Als je toch bezig bent...
 
Heb ooit zitten zoeken naar die cijfers op de website van het CBS en dergelijke. Ik weet niet meer waar ik het vond.
Ik heb het hier al eens eerder neergezet. Als er een (heftig) ongeval gebeurd, waarbij de Voa (verkeers ongevallen analyse) komt. Onderzoeken ze ze het voertuig ook op gebreken. Deze cijfers zullen niet publiekelijk worden gemaakt. Het feit dat je dit ergens op een site leest, kun je dus totaal geen conclusie op trekken.
 
Ik heb het hier al eens eerder neergezet. Als er een (heftig) ongeval gebeurd, waarbij de Voa (verkeers ongevallen analyse) komt. Onderzoeken ze ze het voertuig ook op gebreken. Deze cijfers zullen niet publiekelijk worden gemaakt. Het feit dat je dit ergens op een site leest, kun je dus totaal geen conclusie op trekken.
Onzin.
Ik had eerder cijfers over verkeersdoden gevonden, geen enkele ten gevolge van technische problemen. Die kan ik zo snel niet terugvinden. Wat ik nu wel kon vinden:

Een technisch probleem aan de motor is zelden een oorzaak van een ongeval [24].

Link volgen:

Link volgen:
Pagina 4:
Technische problemen met het voertuig is vrijwel nooit de primaire ongevalsfactor.
 
Onzin.
Ik had eerder cijfers over verkeersdoden gevonden, geen enkele ten gevolge van technische problemen. Die kan ik zo snel niet terugvinden. Wat ik nu wel kon vinden:

Een technisch probleem aan de motor is zelden een oorzaak van een ongeval [24].

Link volgen:

Link volgen:
Pagina 4:
Technische problemen met het voertuig is vrijwel nooit de primaire ongevalsfactor.

Met de koekblik apk was dat ook geen issue
 
Ik heb het hier al eens eerder neergezet. Als er een (heftig) ongeval gebeurd, waarbij de Voa (verkeers ongevallen analyse) komt. Onderzoeken ze ze het voertuig ook op gebreken. Deze cijfers zullen niet publiekelijk worden gemaakt. Het feit dat je dit ergens op een site leest, kun je dus totaal geen conclusie op trekken.
Waarom zouden ze deze cijfers achter de hand houden?
 
Waarom zouden ze deze cijfers achter de hand houden?
Volgens mij houden ze dat niet eens bij. Volgens mij is het enige waar bevindingen van de VOA openbaar te beluisteren zijn de rechtszaal (en eea kan dan natuurlijk weer gepubliceerd worden op oa rechtspraak.nl etc etc.)
 
Ik las ergens dat de gemiddelde motorrijder iets van 3000 km per jaar rijdt.
Jeetje... Dat is weinig...
Sinds ik mijn tweede motor heb gekocht (3 weken geleden) zit ik al op een derde daarvan...

Wel verdeeld over 2 motoren...
Ik verzeker wel allebei voor 6.000 tot 8.000 km per jaar...

Maar goed, afhankelijk van de week rijd ik 2 à 4 dagen naar mijn werk op de motor, dat is al bijna 100 km op een dag, dat dat gaat wel snel.
 
gisteren is in frankrijk een wet ondertekend dat in frankrijk motoren niet naar een APK hoeven ,
nederland staat niet alleen in zijn positie van geen apk voor motoren
Hier hoeven auto's niet eens naar de APK, ik heb officieel schrijven dat, om een lang verhaal kort te maken, zo lang mijn motor niet meer dan 100dB produceert ik kan doen wat ik wil!

Daar in tegen zijn de straffen voor overtredingen wel over the top
 
In dat artikel staat dat er diverse maatregelen al worden genomen en dat daardoor geen apk nodig zou zijn.
"

Het gaat onder meer om​

  • ombouwpremie voor de aankoop van een elektrische motor
  • invoering van ‘geluidsflitspalen’
  • sancties voor ongeoorloofde of gemanipuleerde uitlaatsystemen
  • betere voorlichting over de veiligheid van tweewielers (ook wat de uitrusting betreft)
  • betere voorlichting over veiligheid, milieuvriendelijk rijden en het vermijden van lawaai tijdens de motorrij- en theorielessen

Maar WTF heeft dit met een apk gericht op betere technische veiligheid te maken _O- _O-

Dan is de reden toch milieu en klimaat en die onzin :? die hele EU deugt gewoon niet, van geen kant als ze die nou eens opdoeken hebben we hier ook geen gezeik B|
 
de europese richtlijn waar alle apk discussies toe leiden houdt in dat lidstaten zich actief bezig houden met de verkeersveiligheid.
en verbeteren van het verkeer in het algemeen.
een aantal landen interpreteren dit als er moet een motor apk komen , maar die hele apk komt in de richtlijn niet voor.
in frankrijk nemen ze andere maatregelen en voldoen ze ook aan de richtlijn.

die eu deugt best , ieder land heeft de keus , zolang ze aannemelijk maken iets te doen.
als jouw land kiest voor een motorfiets apk om aan de richtlijn te voldoen ( en daarmee miljarden subsidie binnen te harken) heb je bij de vorige verkiezingen op de verkeerde partij gekozen.
daar kan je de EU niet de schuld van geven.
 
Laatst bewerkt:
ieder land heeft de keus
Dit is dus niet waar want zodra een land zich niet aan een uitkomst van de (ongekozen) europese commisie houdt, volgt dwang. Klinkklare onzin dus dat ieder land een eigen keus heeft.
en daarmee miljarden subsidie binnen te harken
Sigaar uit eigen doos, wij zijn netto betaler in de EU, we schieten er zelfs ruim bij in_O- zuid europa harkt onze miljarden binnen bedoel je.
heb je bij de vorige verkiezingen op de verkeerde partij gekozen.
daar kan je de EU niet de schuld van geven.
Net zoals dat 60% in 1999 überhaupt ooit heeft gestemd geen financiële unie te willen, dat vergeten we voor het gemak maar weer even.
Tuurlijk is de EU hier schuldig, die bepaald immers wat voor beleid we hier mogen voeren 8)7
 
de europese richtlijn waar alle apk discussies toe leiden houdt in dat lidstaten zich actief bezig houden met de verkeersveiligheid.
en verbeteren van het verkeer in het algemeen.
een aantal landen interpreteren dit als er moet een motor apk komen , maar die hele apk komt in de richtlijn niet voor.
in frankrijk nemen ze andere maatregelen en voldoen ze ook aan de richtlijn.

die eu deugt best , ieder land heeft de keus , zolang ze aannemelijk maken iets te doen.
als jouw land kiest voor een motorfiets apk om aan de richtlijn te voldoen ( en daarmee miljarden subsidie binnen te harken) heb je bij de vorige verkiezingen op de verkeerde partij gekozen.
daar kan je de EU niet de schuld van geven.
Op de verkeerde partij gestemd…in België mag je stemmen op wie je wil,
de politiek doet gewoon hun goesting..bij de vorige verkiezingen gingen er volgens mij al geruchten rond dat alles al was samengesteld voordat iemand nog maar een stem had uitgebracht….
 
Terug
Bovenaan Onderaan