APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Aanstelleritus is wel oververtegenwoordigd hier..

Ik denk dat er ergere dingen zijn dan een keer per jaar een simpele keuring van een paar tientjes..
 
Aanstelleritus is wel oververtegenwoordigd hier..

Ik denk dat er ergere dingen zijn dan een keer per jaar een simpele keuring van een paar tientjes..
Zeker. Er zijn ergere dingen. Zit er middenin. :X

En ik zou me wel aanpassen. Ga gewoon de oldtimers eruit doen, net als ik dat met de oldtimer auto ook heb gedaan om deze reden.
Gewoon braaf zoals het hoort één jonge motorfiets met ABS en jaarlijkse beurt. Dikke prima.
 
Dus 1x per jaar een keuring is voor jou de reden om een oldtimer te verkopen?

Wauw
 
Dus 1x per jaar een keuring is voor jou de reden om een oldtimer te verkopen?

Wauw
Ik hou bij hobby's heel erg van dingen in mijn eigen tempo doen en op mijn eigen manier. Heb dus geregeld als er een mankement is dat ik er pas na een hele tijd aan begin te prutsen, als het mij uit komt.
Dan kan sleutelen best therapeutisch zijn.
Is ook meteen de reden dat ik er meerdere heb.

En als ik zes datums op de agenda heb dat ik op tijd een afspraak moet maken, eventueel onderdelen moet regelen en eventueel moet sleutelen en brengen en ophalen, dan vind ik het allang niet meer lollig. :N
 
Voor jouw wellicht, voor mij met meerdere motoren meerdere vrije dagen wat als zelfstandige een veelvoud daarvan kost
Dan is de vraag: heb je uberhaupt wel tijd voor onderhoud ervan?
-zelf doen, kost je de nodige tijd. En geld, want zelfstandig ondernemer.
-weg brengen kost ook al tijd. En geld, want zelfstandig ondernemer.

En die zelfstandige ondernemer, die ben je dus het hele jaar door. Naar mijn idee dus een argument van niets eigenlijk.
 
Als je geen tijd hebt om hem weg te brengen naar een keuring, 1 x per jaar...

Heb je dan überhaupt wel tijd om motor te rijden?
 
Dan is de vraag: heb je uberhaupt wel tijd voor onderhoud ervan?
-zelf doen, kost je de nodige tijd. En geld, want zelfstandig ondernemer.
-weg brengen kost ook al tijd. En geld, want zelfstandig ondernemer.

En die zelfstandige ondernemer, die ben je dus het hele jaar door. Naar mijn idee dus een argument van niets eigenlijk.

Volgens mij heb jij moeite met begrijpend lezen. Ik reageer op de uitspraak dat het om 2 tientjes per jaar gaat. Dit gaat dus niet voor iedereen op.
 
Hangt er vanaf... Hoe vaak rijd je motor onder werktijd??

Ik werk van 8 tot 5, dus heb ik geen last van.

Maar er beweert hier iemand, zelfstandig ondernemer, dat hij geen tijd heeft om een motor voor de keuring weg te brengen, en tijd is geld?

Je kan bij heel veel bedrijven ook voor werktijd, na werktijd, of in het weekend de motor neer zetten.

Als dit al te veel tijd/moeite/geld kost kun je de motor beter verkopen.
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd van de tegenstanders hier, wat een keurmeester aan defecten aan de motor van de persoon zou vinden.. ;)
Aan twee oldtimers lekke voorpoot keerring. Aan derde oldtimer oude banden, met ondergrens profiel. Eentje ervan heeft geen toeter. Andere heeft te luide aftermarket uitlaat.
De twee andere zijn helemaal tiptop.

En ik ben geen tegenstander. Vind het enigszins jammer als het komt. (Vast wel)
Maar ik pas me aan en heb zat te doen.
 
Nog 1 die niet leest

Nog 1 met een plaat voor de kop...

Je hebt meerdere motoren, ja en? Dan ga je toch een paar keer per jaar naar de garage? Of je doet ze allemaal gelijktijdig.

Man man man waar maken we een probleem van zeg.
 
Aan twee oldtimers lekke voorpoot keerring. Aan derde oldtimer oude banden, met ondergrens profiel. Eentje ervan heeft geen toeter. Andere heeft te luide aftermarket uitlaat.
De twee andere zijn helemaal tiptop.

En ik ben geen tegenstander. Vind het enigszins jammer als het komt. (Vast wel)
Maar ik pas me aan en heb zat te doen.

De motoren die technisch niet in orde zijn rijd je toch niet mee neem ik aan? Dan schors je ze toch? Kost haast niks. Geen apk plicht, geen (evt) belasting en geen verzekeringsplicht.

Als je ze klaar hebt, uit de schorsing, apk erop en klaaaar.
 
Nog 1 met een plaat voor de kop...

Je hebt meerdere motoren, ja en? Dan ga je toch een paar keer per jaar naar de garage? Of je doet ze allemaal gelijktijdig.

Man man man waar maken we een probleem van zeg.

Ja lul maar een end weg en haal der van alles bij, je legt me woorden in de mond die nergens terug te vinden zijn, jammer dan 🤣
 
Lekker met z’n alle weer geld over de schutting gooien, zijn we goed in in Nl. Dus kom maar op met die apk.
8)7
het brengt niks extra veiligheid en
waarom zou je er dan voor willen betalen?

kom maar hier, kijk ik ff naar je lampjes, ketting, uitlaat, remblokken/schijven.
Schop eens 2x tegen de bandjes.
Die €25 mag je bij voorkeur kontant afrekenen :P
Kun je alvast wennen...
 
Volgens mij heb jij moeite met begrijpend lezen. Ik reageer op de uitspraak dat het om 2 tientjes per jaar gaat. Dit gaat dus niet voor iedereen op.

Volgens mij heb ook jij gewoon prive-tijd. Jij gooit het echt gelijk op 'zelfstandige', waardoor je insinueert dat die keuring jouw een veelvoud gaat kosten, omdat je -mijn interpretatie- naast de 20 euro voor de keuring ook een aantal uren niet kan werken a raison van jouw uurtarief en dat ook als kosten ziet. En ik denk dat dat een beetje onzin is, want ook jij hebt vrije tijd. Net als niet-zelfstandigen ook dr vrije tijd daarvoor inschakelen.

Maar, misschien heb je toch een beetje gelijk en kun jij de BTW erop terug vragen. Dan kost het jouw slechts 17 euro ofzo :D Moet die motor wel op naam van de zaak staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan