APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Maar enfin, misschien verstandiger om het ontopic te houden... :)
 
Maar enfin, misschien verstandiger om het ontopic te houden... :)


Ik vraag mij gewoon af wat jij doet voor werk? En met als reden..kijken of jij geen controle uit voert of kan voeren?
Stel.jij zit in de ICT...dan check je toch ook je geprogrammeerde of geïnstalleerde dingen? Of koper j het erop en peer j hem.
Of stel..je bent timmerman en maakt een stoel..dan ga jij er ook op zitten had er je hem ergens geplaatst hebt. Althans.. dat lijkt mij. Of..je hangt een cv ketel op en test hem.

Beetje...waarom er proef gereden wordt na een onderhoudsbeurt of andere werkzaamheden.

Dus..wees niet bang..en vertel het gewoon:)
Niks bijzonders...
 
Volgens mij denken sommige hier dat monteurs, die dagelijks op alle soorten motorfietsen rijden, nog onder de indruk zijn van hun specifieke fiets, om hem vervolgens bewust te vernachelen?

Een goede monteur, met kennis en liefde voor techniek, zal echt niet met koude motor de toeren begrenzer in jagen.
 
Ik vraag mij gewoon af wat jij doet voor werk? En met als reden..kijken of jij geen controle uit voert of kan voeren?
Stel.jij zit in de ICT...dan check je toch ook je geprogrammeerde of geïnstalleerde dingen? Of koper j het erop en peer j hem.
Of stel..je bent timmerman en maakt een stoel..dan ga jij er ook op zitten had er je hem ergens geplaatst hebt. Althans.. dat lijkt mij. Of..je hangt een cv ketel op en test hem.

Beetje...waarom er proef gereden wordt na een onderhoudsbeurt of andere werkzaamheden.

Dus..wees niet bang..en vertel het gewoon:)
Niks bijzonders...

Ik snap waar je heen wil maar begrijp niet het nut van een proefrit na een wielwissel. Het is geen raketwetenschap en ik heb dit zelf nergens meegemaakt zowel bij serieuze hobbyisten als vaklui niet. Er valt weinig aan een wiel te ontdekken tijdens een ritje wat in stilstand niet mogelijk is draaiend op een bokje.
 
Jammer dat je graag bij je standpunt blijft en niet dorst vrij te geven wat je doet voor de kost. Nee ik zal je niet afkraken erop. Dat doe j zelf al...en zien andere ook inmiddels nu.
Heb je kinderen?? Zo ja..je wilt ook graag weten of ze beter worden als je ze verzorgt omdat ze ziek zijn toch? Of geef je ze een paracetamol en zeg je..tot morgen?
Of doe Je toch aan nazorg ;)
 
Ik snap waar je heen wil maar begrijp niet het nut van een proefrit na een wielwissel. Het is geen raketwetenschap en ik heb dit zelf nergens meegemaakt zowel bij serieuze hobbyisten als vaklui niet. Er valt weinig aan een wiel te ontdekken tijdens een ritje wat in stilstand niet mogelijk is draaiend op een bokje.

Bij een auto kun je bijv per ongeluk iets tegen het ankerplaatje aantikken met een wielenwissel, waardoor deze in een bocht nét de remschijf aanraakt en een naar piepend geluid maakt. a-technische klanten schrikken zich dan kapot.

Ik vind het gewoon een stukje kwaliteit. Je sleutelt aan andermans auto (in mijn geval) en je wilt 100% zeker weten dat de klant, na het betalen van de rekening, zonder piepjes/kraakjes/mankementen weer op pad kan.

Vóóraf gaande aan onderhoud maak ik ook altijd een proefrit. Daar kun je evt mankementen of klachten mee opsporen. Als er bijv een geluidje in zit, waarvan de klant beweert dat dit sinds de onderhoudsbeurt is gekomen (ja, heel veel mensen proberen dit) kun jij aantonen dat dit vooraf gaande ook al was.

Dus ja, vooraf, en achteraf altijd proefrijden.

Proefrijden dus, niet aftrappen, varen, vliegen, duiken of weet ik veel wat mensen hier allemaal denken, gewoon proefrijden. Stukje kwaliteit leveren, waar niemand slechter van word.
 
Volgens mij denken sommige hier dat monteurs, die dagelijks op alle soorten motorfietsen rijden, nog onder de indruk zijn van hun specifieke fiets, om hem vervolgens bewust te vernachelen?

Een goede monteur, met kennis en liefde voor techniek, zal echt niet met koude motor de toeren begrenzer in jagen.

Ik geef amper wat om.motoren en auto's...terwijl het wel mn business is. Zal mij niet uitmaken of ie nou 250 pk heeft of niet....
 
Bij een auto kun je bijv per ongeluk iets tegen het ankerplaatje aantikken met een wielenwissel, waardoor deze in een bocht nét de remschijf aanraakt en een naar piepend geluid maakt. a-technische klanten schrikken zich dan kapot.

Ik vind het gewoon een stukje kwaliteit. Je sleutelt aan andermans auto (in mijn geval) en je wilt 100% zeker weten dat de klant, na het betalen van de rekening, zonder piepjes/kraakjes/mankementen weer op pad kan.

Vóóraf gaande aan onderhoud maak ik ook altijd een proefrit. Daar kun je evt mankementen of klachten mee opsporen. Als er bijv een geluidje in zit, waarvan de klant beweert dat dit sinds de onderhoudsbeurt is gekomen (ja, heel veel mensen proberen dit) kun jij aantonen dat dit vooraf gaande ook al was.

Dus ja, vooraf, en achteraf altijd proefrijden.

Proefrijden dus, niet aftrappen, varen, vliegen, duiken of weet ik veel wat mensen hier allemaal denken, gewoon proefrijden. Stukje kwaliteit leveren, waar niemand slechter van word.

Je hebt het nu over auto's maar ik dacht meer aan motoren.
 
Jammer dat je graag bij je standpunt blijft en niet dorst vrij te geven wat je doet voor de kost. Nee ik zal je niet afkraken erop. Dat doe j zelf al...en zien andere ook inmiddels nu.
Heb je kinderen?? Zo ja..je wilt ook graag weten of ze beter worden als je ze verzorgt omdat ze ziek zijn toch? Of geef je ze een paracetamol en zeg je..tot morgen?
Of doe Je toch aan nazorg ;)

Ik bemerk wederom dat ik je interesse gewekt heb maar sta niet open voor je kruisverhoor.
 
Je hebt het nu over auto's maar ik dacht meer aan motoren.

Ik ben geen motorfiets monteur, dus daar kan ik niet specifiek over oordelen. Maar als monteur zijnde kan ik het wel heel goed begrijpen dat dit bij motorfietsen ook gedaan word.

Sterker nog, als leek zijnde zou ik het juist op prijs stellen als ze een proefrit zouden maken. Dingen die mij als leek niet zouden opvallen, maar een monteur wel.
 
Voor een diagnose begrijp ik een testrit, na een wielwissel, oliewissel, vervangen remblokken/schijven etc absoluut niet. Je monteert de boel en dan zou het goed moeten zijn. Uitgezonderd materiaalfout of niet deugdelijke montage.
 
Voor een diagnose begrijp ik een testrit, na een wielwissel, oliewissel, vervangen remblokken/schijven etc absoluut niet. Je monteert de boel en dan zou het goed moeten zijn. Uitgezonderd materiaalfout of niet deugdelijke montage.

Nouja ik heb mijn argumenten duidelijk aangegeven waarom ik vind dat een proefrit noodzakelijk is.

Ik denk dat het geen zin heeft om deze discussie nog voort te zetten, word toch een welles-nietes verhaal..
 
Nouja ik heb mijn argumenten duidelijk aangegeven waarom ik vind dat een proefrit noodzakelijk is.

Ik denk dat het geen zin heeft om deze discussie nog voort te zetten, word toch een welles-nietes verhaal..
Dat heb je idd meerdere keren gedaan.
Echter zijn er ook mensen die er anders over denken. Dat wilt niet zeggen, dat je hun moet bekeren. 😉
 
Doet ie niet. We hopen alleen dat mensen begrijpen dat nazorg en controle geen wantrouwen is. Ik word graag geholpen in een ziekenhuis waar na controle is na bv een breuk..of stem.. of what ever. Vertrouwen dat een chirurg zn werk goed gedaan heeft en er vanuit gaat dat de breuk goed gezet is....die moet ik nog tegenkomen. En heb er een hoop als klant :)

Iedereen zn eigen keus idd. Kom maar op met die apk :)
 
Doet ie niet. We hopen alleen dat mensen begrijpen dat nazorg en controle geen wantrouwen is. Ik word graag geholpen in een ziekenhuis waar na controle is na bv een breuk..of stem.. of what ever. Vertrouwen dat een chirurg zn werk goed gedaan heeft en er vanuit gaat dat de breuk goed gezet is....die moet ik nog tegenkomen. En heb er een hoop als klant :)

Iedereen zn eigen keus idd. Kom maar op met die apk :)
eerst de motor van @Ivan keuren })

20200201_180412-jpg.1462548
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij denken sommige hier dat monteurs, die dagelijks op alle soorten motorfietsen rijden, nog onder de indruk zijn van hun specifieke fiets, om hem vervolgens bewust te vernachelen?

Een goede monteur, met kennis en liefde voor techniek, zal echt niet met koude motor de toeren begrenzer in jagen.

Als je weet wat voor kutsalarissen monteurs in Nederland krijgen dan denk ik dat bij veel de liefde voor techniek (motivatie) vanzelf de nek om gedraaid is. Zwaar en vies werk voor nog geen 3000 euro per maand bruto bij de meesten. Opslag kunnen ze vergeten want er staan zo tien Polen op de stoep die het werk voor nog minder willen doen. Die hele branche heeft zichzelf verneukt.
 
Geen probleem, jij verkijkt je op het uiterlijk 😇
Nee, ik kijk naar jouw stupiditeit.
Wanneer een monteur proefrijden noodzakelijk vindt is dat een plus punt.
Mensen die 100% zeker van zichzelf zijn, zijn dom (of verkopert). Een goede monteur mag pas zeker zijn na controle, controle en nogmaals controle. Blijf weg bij diegene die dat niet doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan