Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er zijn 2 kampen, voor en tegen. Dat botst. Dan worden er allerlei futiliteiten bijgehaald om gelijk te halen. Dat geeft discussie. Dat is een forum.
Dit is niet de afdeling tech
stfuZou eerder verplichten rijden met gekeurde kleding
Dat verzinnen jullie er bij.Ik kom al 20 jaar bij een zeer gerenomeerd bedrijf voor kleinonderhoud als bandjes, remmetjes, beurtjes e.d. wordt nooit gereden en is altijd goed. De must van een testrit na een oliewissel, remblok vervanging of bandenwissel vind ik dus de grootste onzin die ik ooit vernomen heb
en zo kan ik elke week een update geven van mensen die nergens naar kijken en dat ding als een auto berijden. De motorrijder die hier regelmatig post is veel bewuster met zijn motor bezig, dan de gemiddelde motor bezitter.
Heb je er wel eens bij stil gestaan dat je niet alleen aan het wiel werkt?Ik snap waar je heen wil maar begrijp niet het nut van een proefrit na een wielwissel. Het is geen raketwetenschap en ik heb dit zelf nergens meegemaakt zowel bij serieuze hobbyisten als vaklui niet. Er valt weinig aan een wiel te ontdekken tijdens een ritje wat in stilstand niet mogelijk is draaiend op een bokje.
beide waren woonwerk rijdersDe problemen die jij beschrijft hebben volgens mij meer te maken met motoren die maar heel zelden worden gebruikt, daardoor niet hun reguliere onderhoud krijgen en dan opeens na jaren worden weggebracht voor een beurt want "ze doen zo raar...".
beide waren woonwerk rijders
maakt het iets uit voor deze discussie?Als dat elke dag 30km is zijn het ook woonwerkrijders, maar het zet qua totaalafstand geen zoden aan de dijk.
Lijkt mij ook dat als je van je leven geniet je zeker bij een motor zorgt dat alles klopt
Zou eerder verplichten rijden met gekeurde kleding
Heb je er wel eens bij stil gestaan dat je niet alleen aan het wiel werkt?
De remmen moeten er af (en liefst er ook weer op), en je dient de sporing van de motor ook te controleren nadat je de wielen teruggeplaatst hebt.
EDIT: sorry, ik zie nu pas de modbreak over on-topic blijven.......
Geen probleem, jij verkijkt je op het uiterlijk Bekijk bijlage 1466113
Wil je niet teleurstellen maar al je motoren worden dan sowieso afgekeurd op scherpe uitstekende delen mocht er een apk komen voor motoren.
En het ontbreken van het verplichte rode reflectortje achter.
Denkelijk ook op knipperlichten achter die te dicht op elkaar zitten.
Dat vind jij, en nog een aantal anderen, maar bij mijn motor zal je geen gebreken vinden.Een proefrit maken is altijd goed,want wie weet komen er buiten de reparatie nog andere dingen aan het licht.
Overigens heb ik niet 1 motor van een klant helemaal uitgewrongen tijdens een proefrit,is niet nodig en stel je voor dat je hem verschroot,
dan krijg je eerst de chef op je dak en dan de baas en een boze klant,daar zit niet 1 monteur op te wachten.
Er wordt in dit topic niet over reparatie gesproken, maar over een keuring. Bij een goede keuring hoort een proefrit voor o.a. remwerking, rechtdoor blijven rijden etc.O.a. hierdoor ben ik ook geen voorstander van een monteur die ff een proefrit gaat maken op mijn fiets. (Serieuze reparatie uiteraard wel, maar voor kleine dingen juist niet (lees olie verversen, banden vervangen e.d.)
Ik denk dat dat nog best mee valt.Wil je niet teleurstellen maar al je motoren worden dan sowieso afgekeurd op scherpe uitstekende delen mocht er een apk komen voor motoren.
En het ontbreken van het verplichte rode reflectortje achter.
Denkelijk ook op knipperlichten achter die te dicht op elkaar zitten.
dat er geen rode reflector op zit