APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Het is een regel die voorkomt dat je je motorvoertuig schorst en er dan mee rond kunt blijven rijden.

Pakkans is waar de discussie dan over zou moeten gaan nu.

Ik snap je.

Waar ik op doel is als ik een testrit maak over de rondweg hier,( nadat ik een wiel gewisseld heb bv ;) ) en het geschorste ding weer in de schuur zet, dan ontvang ik niet automatisch een belastingaanslag ondanks het voertuig op de openbare weg is geweest :)
 
Wel als je geflitst bent. Of zo'n nummerplaat herkeningscamera bent tegengekomen. Of een ijverige diender die jou niet kon bijhouden in z'n dienstwagen.
 
Of je motor uit de schorsing halen en een dag later verzekeren .Dan is het ook klaar is Kees Jan Piet of weet ik veel
 
Ik snap je.

Waar ik op doel is als ik een testrit maak over de rondweg hier,( nadat ik een wiel gewisseld heb bv ;) ) en het geschorste ding weer in de schuur zet, dan ontvang ik niet automatisch een belastingaanslag ondanks het voertuig op de openbare weg is geweest :)

Als je niet gesnapt word, word je ook niet bestraft.


Maar dat wisten we als klein kind toch al ? ;)




Wel als je geflitst bent. Of zo'n nummerplaat herkeningscamera bent tegengekomen. Of een ijverige diender die jou niet kon bijhouden in z'n dienstwagen.

of als die ijverige diender je wel bij kon houden natuurlijk :+
 
Of je motor uit de schorsing halen en een dag later verzekeren .Dan is het ook klaar is Kees Jan Piet of weet ik veel

Ik zou m dezelfde dag terug aanmelden voor de verzekering.

Als je kenteken, na het opheffen van de schorsing, die middag of avond door de computer gecheckt word levert t anders een boete op voor niet verzekerd zijn.
 
Hoe haal je een motor uit de schorsing dan? Ik nam aan door te verzekeren, tenminste zo deed ik dat en ontving later een briefje voor belasting
 
Hoe haal je een motor uit de schorsing dan? Ik nam aan door te verzekeren, tenminste zo deed ik dat en ontving later een briefje voor belasting


Nee, je verzekering heeft niets van doen met de schorsing, het enige is dat je tijdens de schorsing niet verplicht bent om die verzekering in stand te houden.

Als j je motor weer verzekerd dan begint de maatschappij met geld innen, maar verder bemoeien zij zich nergens mee.

Hoe je een motor uit de schorsing haalt, staat al hier APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Of doordat de vervaldatum afloopt, omdat je zelf meld dat je de schorsing wil beëindigen of door ermee op de weg te gaan rijden.
Alleen in dat laatste geval is het handig om zelf de schorsing op te heffen aangezien je anders dus kans loopt een naheffing te krijgen.

Er is ook geen verbod op rijden tijdens de schorsing, de politie kan daar geen bekeuring voor schrijven, het zijn al die andere dingen die erbij komen kijken die dan vaak ook niet in orde zijn die bekeurd worden
 
Nee, je verzekering heeft niets van doen met de schorsing, het enige is dat je tijdens de schorsing niet verplicht bent om die verzekering in stand te houden.

Als j je motor weer verzekerd dan begint de maatschappij met geld innen, maar verder bemoeien zij zich nergens mee.

Hoe je een motor uit de schorsing haalt, staat al hier APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Of doordat de vervaldatum afloopt, omdat je zelf meld dat je de schorsing wil beëindigen of door ermee op de weg te gaan rijden.
Alleen in dat laatste geval is het handig om zelf de schorsing op te heffen aangezien je anders dus kans loopt een naheffing te krijgen.

Er is ook geen verbod op rijden tijdens de schorsing, de politie kan daar geen bekeuring voor schrijven, het zijn al die andere dingen die erbij komen kijken die dan vaak ook niet in orde zijn die bekeurd worden

verhip

omdat mij niet duidelijk was even op google gekeken;

https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/tijdelijk-niet-gebruiken/schorsing-online-beeindigen
zal wel mazzel gehad hebben, ik dacht dat het samenhing met de verzekering dat dan bij de belasting een belletje ging rinkelen en ze mij een rekening stuurden :)
 
Dan zal ik die 400 euro bekeuring wel voor niks hebben gehad Het is toch duidelijk dat systemen gekoppeld zijn en haal je hem uit de schorsing en je bent niet verzekerd is het kassa ze zien alles
 
@daddyphilipsen
Op het moment dat jij met je geschorste motorvoertuig op de openbare weg komt, vervalt je schorsing.



Als je het er niet mee eens bent of het niet geloofd, dan vraag je toch gewoon om uitleg.
Dan verwijs ik je naar de Wegenverkeerswet 1994, artikel 68.1 onder d.


Wat nou... jammer joh.... ?




Artikel 68

  • 1 De schorsing eindigt:
    • a. door opheffing als bedoeld in artikel 69,
    • b. door verloop van een bij ministeriële regeling bepaalde termijn vanaf het tijdstip waarop de schorsing is verleend, welke termijn per bij ministeriële regeling aan te wijzen categorieën van voertuigen kan verschillen,
    • c. door het verval van de tenaamstelling in het kentekenregister, of
    • d. zodra met het voertuig gebruik van de weg wordt gemaakt.

  • 2 Bij algemene maatregel van bestuur kan onder daarbij te stellen voorwaarden worden bepaald dat in bepaalde uitzonderingsgevallen tijdelijk kan worden afgeweken van het eerste lid, aanhef en onderdeel d.


Extra service van MBM: Art 68 wvwv, onder 2 staat dat op grond van een AMVB, je tijdens de schorsing naar de APK mag rijden. Dat is een wettelijk geregelde uitzondering op de regel dat je schorsing verval. Maar de standaard is dus: Op de weg --> Schorsing vervalt !


Ga ik je toch maar wijzer maken als dat je denkt te zijn.
Alhoewel ik eigenlijk nooit in discussie ga met agenten omdat ik daar het benodigde intelligentie niveau en inlevingsvermogen voor mis.
Zoek maar eens op de evenementen regeling. Ga ik niet voor je doen want jij hoort dat van beroepswege uit eigenlijk te weten.

Op forum.infopolitie.nl staat anders dat er volgens een rechter terecht door de politie een boete van 240 euro is gegeven voor het rijden met een geschorst motorvoertuig.
Ships ga ik toch in discussie
 
Laatst bewerkt:
Ga ik je toch maar wijzer maken als dat je denkt te zijn.
Alhoewel ik eigenlijk nooit in discussie ga met agenten omdat ik daar het benodigde intelligentie niveau en inlevingsvermogen voor mis.

wat een nare communicatie, gadverdamme. Wat ben je wijs zeg...

Weet je wel wat je als hulpverlener voor je kiezen krijgt, in een publieke taak? Reanimaties, maatschappelijk leed, geweld. Geloof het of niet, zelfs op een hobby forum is verbale agressie soms je deel door bepaalde idioten!!

addendum: na goed na te lezen zeg je: IK mis het benodigde intelligentie niveau en inlevingsvermogen . Je zegt het dus goed en ik reageerde te snel, mijn excuses.
 
Laatst bewerkt:
wat een nare communicatie, gadverdamme. Wat ben je wijs zeg...

Weet je wel wat je als hulpverlener voor je kiezen krijgt, in een publieke taak? Reanimaties, maatschappelijk leed, geweld. Geloof het of niet, zelfs op een hobby forum is verbale agressie soms je deel door bepaalde idioten!!

addendum: na goed na te lezen zeg je: IK mis het benodigde intelligentie niveau en inlevingsvermogen . Je zegt het dus goed en ik reageerde te snel, mijn excuses.
Hij is zo wijs, dat ie jou van de wijs heeft gebracht _O-
 
Hij is zo wijs, dat ie jou van de wijs heeft gebracht _O-

Ja geweldig he?
Een topic van 27 pagina's gevuld met onzin, immers de apk voor motoren is er nu nog niet en komt de aankomende jaren ook niet, met zo'n knaller afsluiten. _O- *O*

@Sergio je kent het begrip sarcasme vast niet anders had je geen addendum geschreven :X 8-)
 
Ja geweldig he?
Een topic van 27 pagina's gevuld met onzin, immers de apk voor motoren is er nu nog niet en komt de aankomende jaren ook niet, met zo'n knaller afsluiten. _O- *O*

@Sergio je kent het begrip sarcasme vast niet anders had je geen addendum geschreven :X 8-)
@Sergio doet hoogafgeleid. Scannend lezen. Wat er echt staat lezen de meeste hoogafgeleiden niet.

omdat ik daar het benodigde intelligentie niveau en inlevingsvermogen voor mis.
Dat benodigde intelligentie niveau en inlevingsvermogen hoeft niet hoger te zijn namelijk. Om dat te zien moet je laagafgeleid zijn en kunnen lezen.
 
Ja geweldig he?
Een topic van 27 pagina's gevuld met onzin, immers de apk voor motoren is er nu nog niet en komt de aankomende jaren ook niet, met zo'n knaller afsluiten. _O- *O*

@Sergio je kent het begrip sarcasme vast niet anders had je geen addendum geschreven :X 8-)
En of ik sarcasme ken, het is een destructieve communicatievorm, die meestal niets brengt, en al helemaal niet op een hobbyforum. En het nare trekje blijft. Gezien je smiley‘s ben je er nogal content mee. Fijn voor je.
 
En of ik sarcasme ken, het is een destructieve communicatievorm, die meestal niets brengt, en al helemaal niet op een hobbyforum. En het nare trekje blijft. Gezien je smiley‘s ben je er nogal content mee. Fijn voor je.
Gamma
 
Ga ik je toch maar wijzer maken als dat je denkt te zijn.
Alhoewel ik eigenlijk nooit in discussie ga met agenten omdat ik daar het benodigde intelligentie niveau en inlevingsvermogen voor mis.
Zoek maar eens op de evenementen regeling. Ga ik niet voor je doen want jij hoort dat van beroepswege uit eigenlijk te weten.

Op forum.infopolitie.nl staat anders dat er volgens een rechter terecht door de politie een boete van 240 euro is gegeven voor het rijden met een geschorst motorvoertuig.
Ships ga ik toch in discussie

Er was al een discussie.
We hadden een verschil van inzicht over het per direct vervallen van de schorsing als je met het motorvoertuig op de openbare weg zou komen.
Om mijn mening te onderbouwen heb ik de betreffend wetsartikelen erbij gezocht en erbij gezet. Volgens mij heb ik mijn antwoord dan uitvoerig beargumenteerd en toegelicht.

Ik heb geen idee wat je met je antwoordreply wilt zeggen.
Je gaat mij wijzer maken. Je gaat normaal niet in discussie en er staat ergens op een ander forum iets.


Ik ben om, je argumenten zijn geweldig, ik kan er niet om heen, je hebt gelijk !

Als je wat te zeggen hebt, zeg het dan ipv een ander raadseltjes voor te schotelen.

Desondanks zal ik reageren op je raadsel, je vraag was waarschijnlijk hoe de evenementenregeling dan doorgang kan vinden ?
Antwoord was al gegeven namelijk, laatste vier regels van APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.
Oftewel WVW 1994, artikel 68.2



De laatste regels van je reply, ik wist niet dat we daar een discussie over hadden, dat komt nu vanuit het niets plots boven ?
Maar goed, kom maar op. Als er ergens iets staat waar je mij wil confronteren, doe dat dan ook. Ik ga niet zelf op zoek naar jouw argumenten om met mij een discussie aan te gaan.
 
Ga ik je toch maar wijzer maken als dat je denkt te zijn.
Alhoewel ik eigenlijk nooit in discussie ga met agenten omdat ik daar het benodigde intelligentie niveau en inlevingsvermogen voor mis.
Zoek maar eens op de evenementen regeling. Ga ik niet voor je doen want jij hoort dat van beroepswege uit eigenlijk te weten.

Op forum.infopolitie.nl staat anders dat er volgens een rechter terecht door de politie een boete van 240 euro is gegeven voor het rijden met een geschorst motorvoertuig.
Ships ga ik toch in discussie


Uit nieuwsgierigheid s gaan zoeken op dat andere forum dat je aanhaalt.

Als ik ernaast zou zitten, dan zou dat tenslotte een leermomentje voor mij zijn en ik leer graag wat bij.
Ook als dat is om iemand die zichzelf eigenlijk te slim vind om met mij te discussiëren ;)


Het enige wat ik kan vinden zijn topics waarin uiteindelijk dezelfde antwoorden gegeven worden als dat ik hier geef.


Forum Infopolitie
is het enige waar ik zo snel iets zie over een rechtbank die zich ermee bemoeid heeft. Belastingrecht !!
En idd in die tekst staat een stukje waaruit je zou kunnen opmaken dat de politie geschreven zou hebben voor het rijden met een geschorst kenteken.
Lees vooral het hele topic even, dan zie je ook de reacties die erna komen :)

Deze zaak ging ook niet over de boete voor rijden met een geschorst kenteken zoals bedoeld in het WVW, maar over de naheffingsaanslag en de boetebeschikking opgelegd door de belastingen.
De constatering dat het motorvoertuig op de openbare weg reed is gedaan door de politie die ook zelfstandig 2 bekeuringen hebben opgelegd.

De rechter, geschoold in belastingrecht, heeft een van die bekeuringen schijnbaar verwoord met een bekeuring tz het rijden met een geschorst kenteken.
Die rechter kan noemen wat hij wil, dat stukje is niet waar deze rechtszaak over ging, die ging over de naheffingsaanslag en de boetebeschikking opgelegd door de belastingen.
Hij heeft daar een vrije vertaling gegeven aan iets wat verder voor hem helemaal niet belangrijk is in de door hem te behandelen casus. De rechter heeft daar dus gewoon 'spreektaal' gebruikt en dat is prima aangezien dat deel niet deel uitmaakt van waar die casus om ging. Dat jij daar je gelijk uit wil gaan halen is niet zo handig, dat lees je ook in het topic daar, neem ik aan ?


Ik veronderstel dat ik zo genoeg moeite heb gedaan om de vraag, waar jij niet eens de moeite voor nam om m fatsoenlijk te stellen, beantwoord heb ?

Volgende keer weer een inhoudelijke discussie zonder geniepige speldenprikken aub ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan