APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Ik kan je garanderen dat als ik mijn oldtimer koekblik schors terwijl deze wel verzekerd is. Apk goedgekeurd is en ik er geen mrb voor hoef te betalen, dus verder aan alle voertuig verplichtingen voldoe en ik er vervolgens geschorst mee rijden, dat ik met de huidige scanapparatuur in de popo wagens binnen de kortste keren staande gehouden wordt (om de juiste terminologie te gebruiken) en vervolgens een bekeuring krijg omdat je niet met een geschorst motorvoertuig op de openbare weg mag komen.
Je MOET hem eerst ontschorsen. Dat is daarom ook gratis.
Er zijn zelfs mensen geweest die daar een bekeuring voor hebben gehad terwijl het motorvoertuig op een autoambulance of autotransporter stond.
Er wordt tegenwoordig niet voor niets geadviseerd om dan de kentekenplaten af te dekken of er af te halen.

Doe ik het weer |(

O en vragen stellen hier over doe ik zeker niet.
Geloof mij maar dat ik op dit soort gebied alle mazen in de wet ken. 8-)
 
Ik kan je garanderen dat als ik mijn oldtimer koekblik schors terwijl deze wel verzekerd is. Apk goedgekeurd is en ik er geen mrb voor hoef te betalen, dus verder aan alle voertuig verplichtingen voldoe en ik er vervolgens geschorst mee rijden, dat ik met de huidige scanapparatuur in de popo wagens binnen de kortste keren staande gehouden wordt (om de juiste terminologie te gebruiken) en vervolgens een bekeuring krijg omdat je niet met een geschorst motorvoertuig op de openbare weg mag komen.
Je MOET hem eerst ontschorsen. Dat is daarom ook gratis.
Er zijn zelfs mensen geweest die daar een bekeuring voor hebben gehad terwijl het motorvoertuig op een autoambulance of autotransporter stond.
Er wordt tegenwoordig niet voor niets geadviseerd om dan de kentekenplaten af te dekken of er af te halen.

Doe ik het weer |(


Ik heb de moeite genomen om hier APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen. en hier APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen. zeer uitgebreid te reageren op je opmerkingen.

Daar reageer je gewoon lekker niet op en gaat nog weer eens stampvoetend roepen dat jij gelijk hebt.


Argumenten. Wetteksten. Jurisprudentie. Besprekingen.
Kom maar op, bewijs eens iets, of maak het op zijn minst aannemelijk, in plaats van alleen maar roeptoeteren.



Geloof mij maar dat ik op dit soort gebied alle mazen in de wet ken. 8-)

Niet erg geloofwaardig, deze opmerking.
 
K026a.


Dat is je reactie op 2 lange reply's waarin ik in ga op jouw beweringen. En ze weerleg.



Maar je had ook K030b of K060e neer kunnen zetten, die feitnummers hebben geen van allen iets te maken met de schorsing van een motorvoertuig. Echt, niets 0, niks, nada en K026a is dan ook absoluut niet van toepassing in deze casus.


K 026 a - een motorrijtuig, niet zijnde een bromfiets; een motorrijtuig of een aanhangwagen laten staan of daarmee rijden, terwijl voor dat voertuig geen kenteken is opgegeven, geen kentekenbewijs is afgegeven of het kentekenbewijs zijn geldigheid heeft verloren

K026a is dus van toepassing op een auto die kentekenplichtig is, maar waar men zonder kenteken mee rondrijdt, of waarvan het kenteken ongeldig is, dat soort dingen. Ik vraag me af hoe je het kenteken zou willen schorsen als het kenteken niets eens geldig is :? :+ Wedden dat je dat niet gaat lukken ?

Een geschorst kenteken is niet ongeldig, een geschorst kenteken is geschorst.

En als je tijdens de schorsing met t motorrijtuig op de openbare weg komt, is vanaf dat moment de schorsing opgeheven.
( behoudens de uitzonderingen, genoemd in 68.2 WVW _O- , zoals naar een APK station rijden of gebruik maken van de evenementenregeling )


Zoals je ook op dat andere forum talloze malen gelezen zult hebben, maar wat je blijft negeren: De politie kan niet schrijven voor het rijden met een geschorst kenteken.

Rij je met een geschorst kenteken dan controleerd de politie of je wel verzekerd bent en APK gekeurd. Daar schrijft men voor, als je dat ook had stop gezet.
Daarna stellen ze de belastingdienst in kennis die je netjes een naheffing opleggen.





Geloof mij maar dat ik op dit soort gebied alle mazen in de wet ken. 8-)

Steeds onwaarschijnlijker.
 
Ten eerste vervallen de tenaamstelling gegevens bij een schorsing.
Een kenteken wat niet tenaam gesteld is mag niet op de openbare weg tenzij het een voertuig uit een handelsvoorraad is en voorzien is van handelaars kenteken.
Ten 2e vervalt zo gauw je een kenteken schorst meteen het wa gedeelte van de verzekering.ook al heb je een motorvoertuig gewoon verzekerd. Dus alleen daarvoor kun je al bekeuren.

Drm als ik een motorvoertuig koop dat al geschorst is laat ik die op mijn naam zetten en schors hem vervolgens niet meteen , ook al heeft hij geen apk oid, en meld hem netjes aan voor 1 dag bij de verzekering. Rij vervolgens naar huis en schors hem dan vervolgens meteen online.
Het leuke aan dat hele schors systeem is dat het van hele dag op hele dag werkt dus in alle systemen blijft dan het motorvoertuig geregistreerd staan als zijnde geschorst en hoef je geen mrb te betalen, niet bang te zijn voor een eventuele boete voor geen apk en ook niet voor onverzekerd zijn.
Loop al wat langer op deze aardkloot rond.

o en wedden dat je als je met een geschorst motorvoertuig op de openbare weg betrapt wordt en de schorsing zogenaamd dan meteen vervallen is je vervolgens het kenteken niet meteen weer kan schorsen omdat het in de systemen nog als geschorst staat.
Als je toch een wedstrijdje ver piesen wilt houden:+
 
Ten eerste vervallen de tenaamstelling gegevens bij een schorsing.
Een kenteken wat niet tenaam gesteld is mag niet op de openbare weg tenzij het een voertuig uit een handelsvoorraad is en voorzien is van handelaars kenteken.
Ten 2e vervalt zo gauw je een kenteken schorst meteen het wa gedeelte van de verzekering.ook al heb je een motorvoertuig gewoon verzekerd. Dus alleen daarvoor kun je al bekeuren.

Drm als ik een motorvoertuig koop dat al geschorst is laat ik die op mijn naam zetten en schors hem vervolgens niet meteen , ook al heeft hij geen apk oid, en meld hem netjes aan voor 1 dag bij de verzekering. Rij vervolgens naar huis en schors hem dan vervolgens meteen online.
Het leuke aan dat hele schors systeem is dat het van hele dag op hele dag werkt dus in alle systemen blijft dan het motorvoertuig geregistreerd staan als zijnde geschorst en hoef je geen mrb te betalen, niet bang te zijn voor een eventuele boete voor geen apk en ook niet voor onverzekerd zijn.
Loop al wat langer op deze aardkloot rond.

o en wedden dat je als je met een geschorst motorvoertuig op de openbare weg betrapt wordt en de schorsing zogenaamd dan meteen vervallen is je vervolgens het kenteken niet meteen weer kan schorsen omdat het in de systemen nog als geschorst staat.
Als je toch een wedstrijdje ver piesen wilt houden:+

Dat zou raar zijn.... dan zou ik tijdens mijn werk een auto zien staan...en als ik het kenteken bevraag zou er geen tenaamstelling uit komen ?
De keren dat ik een auto bevroeg die geschorst was, kreeg ik net als anders de informatie, met de vermelding dat het kenteken geschorst was.
Uiteraard vervalt de tenaamstelling dus NIET bij de schorsing.
Dit is het enige dat er bij de gegevens tijdens de kentekenbevraging word toegevoegd:
Signaleringschorsing, WVW 94, art 67.1 (A54)
Verder is er geen verschil met een motorvoertuig dat niet geschorst is.




De rest van je reply kan ik echt even totaal geen wijs uit worden.
Je sleept er steeds meer bij waar het helemaal niet over gaat en eigenlijk heb ik geen idee wat je nu nog probeert duidelijk te maken.






Waar het om ging:

Jammer joh maar de schorsing vervalt niet meteen zodra je op de openbare weg komt. Je mag namelijk met een geschorste auto, vrachtwagen of bus naar en van de apk rijden en ook naar speciale aangemelde evenementen.
Moet het voertuig wel verzekerd zijn maar daar wringt de schoen. Veel verzekeringsmaatschappijen vinden dat niet wat

Ik mag aannemen dat je inmiddels ook snapt dat ( en waarom) je schorsing wel degelijk vervalt als je ermee op de openbare weg komt ?
En dat het rijden naar de APK of tijdens evenementen netjes geregeld is in 68.2 WVW ?


Je laat je trouwens aardig kennen met die flauwe uitspraken en speldeprikjes.
Ik ben er klaar mee. Je opmerkingen zijn echt kinderachtig en inhoudelijk reageer je niet.



Geloof mij maar dat ik op dit soort gebied alle mazen in de wet ken. 8-)

En weer nog onwaarschijnlijker.
 
En dit is dus precies de reden wrm ik niet in discussie wil met welke blauwpet dan ook.
Als ik 30 seconden google kom ik al die kreten en termen die ik gebruik in meerdere artikelen tegen en vervolgens is dat voor jullie te moeilijk?
Sorry hoor lekker zo houden. Scheelt mij weer een bekeuring als ik wel geschorst rond rij. Ga jij dan mee naar de rechtbank?
:W
 
En dit is dus precies de reden wrm ik niet in discussie wil met welke blauwpet dan ook.
Als ik 30 seconden google kom ik al die kreten en termen die ik gebruik in meerdere artikelen tegen en vervolgens is dat voor jullie te moeilijk?
Sorry hoor lekker zo houden. Scheelt mij weer een bekeuring als ik wel geschorst rond rij. Ga jij dan mee naar de rechtbank?
:W

Kerel, als het je duidelijk begint te worden dat je er 's een keer naast zit.... word je dan altijd zo plotseling aanvallend en beledigend ?

In bijna al je reply zat wel zo'n klein regeltje verborgen, maar je laat je nu wel heel erg kennen.

Ik ga M-F afsluiten, je mag het laatste woord hebben.
 
Geloof mij maar dat ik op dit soort gebied alle mazen in de wet ken. 8-)

De maas van "plak hetzelfde kenteken op een motorfiets van hetzelfde merk en type" zodat er in Nederland een staat om te keuren en in Spanje een staat om mee te rijden, zal dus ook wel bekend zijn? Gewoon zeggen dat je de kentekenplaten verloren bent, scheelt je ieder jaar een tripje van pakembeet 1000 km met de motor.

Deze truc is wel hoogst illegaal, dat begrijp je natuurlijk.


AMT zei:
APK spaart levens
Wat? Nou, bijvoorbeeld de APK voor motorfietsen. “De EU-richtlijn schrijft die voor, tenzij je als lidstaat aantoont dat je de veiligheid van die voertuigen op een andere manier garandeert.” Nederland heeft daar een plan voor ingediend, maar Peeters Weem betwijfelt of dat het gaat halen: “De Europese Commissie biedt weinig ruimte.” Jammer? Hij vindt van niet:

----------------------

“In Spanje is een keuring voor tweewielers ingevoerd. Toen konden ze de situatie vóór en ná vergelijken. Na invoering was het aantal verkeersdoden met die voertuigen sterk gedaald. Zo sterk dat het bijna te mooi was om waar te zijn. Het effect zou mede kunnen komen doordat er nu aandacht is voor die voertuigen.”

En lichte aanhangers?
Ook voor lichte aanhangwagens zijn er APK-plannen: “Het gaat dan om aanhangers van 750 tot 3.500 kg. Daar vallen dus ook caravans onder. Maar de studies over de APK-effecten bij die voertuigen zijn veel minder overtuigend dan die bij motorfietsen.”

In Spanje...
In Nederland denken de motorfiets-vakmensen dat business een enorme boost gaat krijgen van het keuren van motorfietsen. Echter, 90% van de motorrijders rijdt voor het plezier (of heeft een motor voor het plezier). Als de APK "lekker gaat lopen hakken" op relatief kleine mankementen aan motorfietsen, zullen een groot aantal mensen deze hobby de rug toekeren. Maar de mate van "lopen hakken" is voorgeschreven door dictator Brussel, daar hebben die vakmensen niets over te zeggen.
Voor de vakmensen betekent dit een korte, grote vermeerdering van werk - al die "oude wrakken" moeten afgekeurd worden - gevolgd door een periode van oorverdovende stilte waarin vooral de woonwerk rijders overblijven. Kijk voor de grap eens in uw eigen kennissen/klantenkring hoeveel woonwerk rijders u kent.....

Daarnaast, als die grote groep hobby-rijders zonder meer de motor naar de sloop brengt, hebben we zonder een enkele keuring uitgevoerd te hebben een enorme veiligheidstoename gerealiseerd. Daarmee is de Spaanse situatie nagebootst, zeg maar.

Ik heb het deel over aanhangers er bewust bij gekopieerd. Aanhangers worden doorgaans ook slecht onderhouden, ze staan soms jaren stil achter in een tuin om bij een verhuizing te voorschijn getoverd te worden. Toch zie je daar geen grote sprong voorwaarts in veiligheid vooral omdat er met aanhangers rustig gereden wordt en omdat de technische staat van het bakkie achter de auto meespeelt in het rijgedrag van de bestuurder. Als jij een roestige, knarsende, oude aanhanger met opengebarsten antieke radiaal bandjes kan lenen, denk je er heel goed over na of je hem überhaupt gaat gebruiken en hoe je hem gebruikt - je aait de gasplank dan met een veertje.
Deze roestige oude aanhangers worden waarschijnlijk niet eens ter keuring aangeboden, die worden al als gesloopt opgegeven voordat de keurmeester hem ziet. Netto geeft dit dus geen toename in veiligheid en dat zien we ook in de resultaten van de studies.

Maar die motorfiets met een waarde van een paar honderd euro waar met wat werk een originele uitlaat en een nieuw balhoofdlager aan verprutst kan worden? Die breng je nog even weg, je hoort dat reparatie duurder is dan de dagwaarde en - slopen maar.
"Ja, maar geluid is geen onderdeel van de keuring."... Het mengsel is zeker een onderdeel van de keuring (de uitstoot van de motor) en veel motorfietsen zijn voor het mengsel sterk afhankelijk van de tegendruk van de uitlaat. Tegendruk van een uitlaat die dezelfde tegendruk geeft als de originele, dus.
Een zogenaamde blerpijp geeft nauwelijks tegendruk....
 
En dit is dus precies de reden wrm ik niet in discussie wil met welke blauwpet dan ook.
Als ik 30 seconden google kom ik al die kreten en termen die ik gebruik in meerdere artikelen tegen en vervolgens is dat voor jullie te moeilijk?
Sorry hoor lekker zo houden. Scheelt mij weer een bekeuring als ik wel geschorst rond rij. Ga jij dan mee naar de rechtbank?
:W
Ik denk dat je gewoon een hekel hebt aan "blauwpetten" omdat je ooit een keer een prent hebt gehad die, in jouw ogen en met jouw regeltjes, zwaar onterecht was. Grow up!!
 
De maas van "plak hetzelfde kenteken op een motorfiets van hetzelfde merk en type" zodat er in Nederland een staat om te keuren en in Spanje een staat om mee te rijden, zal dus ook wel bekend zijn? Gewoon zeggen dat je de kentekenplaten verloren bent, scheelt je ieder jaar een tripje van pakembeet 1000 km met de motor.

Deze truc is wel hoogst illegaal, dat begrijp je natuurlijk.




In Spanje...
In Nederland denken de motorfiets-vakmensen dat business een enorme boost gaat krijgen van het keuren van motorfietsen. Echter, 90% van de motorrijders rijdt voor het plezier (of heeft een motor voor het plezier). Als de APK "lekker gaat lopen hakken" op relatief kleine mankementen aan motorfietsen, zullen een groot aantal mensen deze hobby de rug toekeren. Maar de mate van "lopen hakken" is voorgeschreven door dictator Brussel, daar hebben die vakmensen niets over te zeggen.
Voor de vakmensen betekent dit een korte, grote vermeerdering van werk - al die "oude wrakken" moeten afgekeurd worden - gevolgd door een periode van oorverdovende stilte waarin vooral de woonwerk rijders overblijven. Kijk voor de grap eens in uw eigen kennissen/klantenkring hoeveel woonwerk rijders u kent.....

Daarnaast, als die grote groep hobby-rijders zonder meer de motor naar de sloop brengt, hebben we zonder een enkele keuring uitgevoerd te hebben een enorme veiligheidstoename gerealiseerd. Daarmee is de Spaanse situatie nagebootst, zeg maar.

Ik heb het deel over aanhangers er bewust bij gekopieerd. Aanhangers worden doorgaans ook slecht onderhouden, ze staan soms jaren stil achter in een tuin om bij een verhuizing te voorschijn getoverd te worden. Toch zie je daar geen grote sprong voorwaarts in veiligheid vooral omdat er met aanhangers rustig gereden wordt en omdat de technische staat van het bakkie achter de auto meespeelt in het rijgedrag van de bestuurder. Als jij een roestige, knarsende, oude aanhanger met opengebarsten antieke radiaal bandjes kan lenen, denk je er heel goed over na of je hem überhaupt gaat gebruiken en hoe je hem gebruikt - je aait de gasplank dan met een veertje.
Deze roestige oude aanhangers worden waarschijnlijk niet eens ter keuring aangeboden, die worden al als gesloopt opgegeven voordat de keurmeester hem ziet. Netto geeft dit dus geen toename in veiligheid en dat zien we ook in de resultaten van de studies.

Maar die motorfiets met een waarde van een paar honderd euro waar met wat werk een originele uitlaat en een nieuw balhoofdlager aan verprutst kan worden? Die breng je nog even weg, je hoort dat reparatie duurder is dan de dagwaarde en - slopen maar.
"Ja, maar geluid is geen onderdeel van de keuring."... Het mengsel is zeker een onderdeel van de keuring (de uitstoot van de motor) en veel motorfietsen zijn voor het mengsel sterk afhankelijk van de tegendruk van de uitlaat. Tegendruk van een uitlaat die dezelfde tegendruk geeft als de originele, dus.
Een zogenaamde blerpijp geeft nauwelijks tegendruk....

Je weet dat het éérste punt dat gecontroleerd word bij de apk het chassisnummer is, als die niet overeenkomt met het kenteken word de keuring afgebroken en moet je je melden bij een RDW kantoor *O*
 
Je weet dat het éérste punt dat gecontroleerd word bij de apk het chassisnummer is, als die niet overeenkomt met het kenteken word de keuring afgebroken en moet je je melden bij een RDW kantoor *O*

Als je de duplicaat motor in Spanje laat staan en die hier staat netjes naar de APK zou brengen...dan gaat t ....
 
Als je de duplicaat motor in Spanje laat staan en die hier staat netjes naar de APK zou brengen...dan gaat t ....


Zit je nog wel met de duplicaat code die op 1 van de 2 kentekenplaten krijgt.
Staat er op 1 van de 2 in ieder geval een extra 1 of 2 enz.
Alleen of ze dat in Spanje weten?

Rij je in Spanje met een officieel vervallen oftewel een illegale kentekenplaat rond. Leuk als er wat gebeurt en het verzekeringwerk wordt
 
Het mengsel is zeker een onderdeel van de keuring (de uitstoot van de motor) en veel motorfietsen zijn voor het mengsel sterk afhankelijk van de tegendruk van de uitlaat.
hoe meer je typt, hoe meer fouten erin kunnen staan en je had een lang verhaal
 
Even enkele vragen waar ik geen illegale acties mee wil stimuleren:

Een motorfiets, euro 3 norm, hoe stel ik die straks af voor de APK?
Is het voldoende om de uitstoot van CO bij stationair onder een zeker percentage CO te zetten?
Zo ja, hoeveel procent?
 
En dan gelijk ook even een vraag van mij:
Indien je een originele motorfiets hebt met alle onderdelen erop die fabrieksaf origineel zijn en dan bijvoorbeeld dat lange lelijke achterspatbord wilt vervangen voor een mooie korte versie.....
Krijg je dan daarmee bij zo’n APK keuring ook gedonder?
Ik vraag me af in hoeverre ze die regels straks gaan handhaven en doorvoeren.
Iemand een idee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan