APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

En dan gelijk ook even een vraag van mij:
Indien je een originele motorfiets hebt met alle onderdelen erop die fabrieksaf origineel zijn en dan bijvoorbeeld dat lange lelijke achterspatbord wilt vervangen voor een mooie korte versie.....
Krijg je dan daarmee bij zo’n APK keuring ook gedonder?
Ik vraag me af in hoeverre ze die regels straks gaan handhaven en doorvoeren.
Iemand een idee?
ik denk dat dikke bleek ook prima is
 
Want.....zou toch wat zijn als de meesten van ons vlak voor de keuring de originele onderdelen er weer terug op moeten zetten en na de goedkeuring al het spul weer moeten terugschroeven.
Dan kan je elk jaar flink druk zijn.
 
In Duitsland moet je in zo'n geval een TUV-code op de aftermarket onderdelen hebben staan. Anders moet je elk jaar inderdaad je fiets verbouwen.
Als het meer op de Nederlandse APK lijkt dan zal het wel meevallen.
 
Zelfs áls de keuring voor motoren er komt hoef je je denk ik echt niet druk te maken.

Waarschijnlijk houden ze de richtlijnen aan die ook voor auto's gelden, en die regels zijn allemaal zeer minimaal.
 
Want.....zou toch wat zijn als de meesten van ons vlak voor de keuring de originele onderdelen er weer terug op moeten zetten en na de goedkeuring al het spul weer moeten terugschroeven.
Dan kan je elk jaar flink druk zijn.
Denk dat de meeste de onderdelen hebben verkocht of de kliko in Dan wordt het pas leuk
 
De maas van "plak hetzelfde kenteken op een motorfiets van hetzelfde merk en type" zodat er in Nederland een staat om te keuren en in Spanje een staat om mee te rijden, zal dus ook wel bekend zijn? Gewoon zeggen dat je de kentekenplaten verloren bent, scheelt je ieder jaar een tripje van pakembeet 1000 km met de motor.

Deze truc is wel hoogst illegaal, dat begrijp je natuurlijk.

Je zult het misschien niet verwachten in Spanje, maar controles onderweg liegen er daar niet om.
Van alles al meegemaakt. Papieren van landbouwmachines die helemaal worden uitgeplozen, tot de chassis nummers aan toe. Roetmeting van mijn bestelbus, en mee naar de weegbrug. Met de motor de opdracht gekregen om de gescheurde kuipruit te demonteren.
En ze hebben echt veel tijd....
Als ik het al zou doen, dan ging ik in Spanje met motor en het bijbehorende kenteken rijden, en in Nederland met de duplo fiets.
 
hangt van t bouwjaar af...
hoe moderner een motor, hoe stiller de motor moet zijn..

bovenstaand artikel geeft maar weer eens aan dat bureau-zitter,
stofvangers en andere lui die t allemaal beter weten hun mening laten beïnvloeden door wat men hoort en van horen zeggen..

ook het feit dat die gene zo nodig ZONDER demper/ db-killer moet rondrijden eigenlijk voor dit soort reacties zorgt...

ik vind dat je een motor best wat mag horen, maar het moet niet zijn dat je een aso al 3 straten verder hoort aankomen..
dan mag je van mij op de bon en een wokmelding erover heen!

my 2 cts.....
 
Het Parool, dat was toch een illegaal verzetskrantje uit de tweede wereldoorlog?
Die blijkbaar een artikel van een PvdA bestuurder zo plaatsen? Ik kan het hele artikel niet lezen want paywalltoestand, maar daar lijkt het op als ik die eerste regel zie.
 
hangt van t bouwjaar af...
hoe moderner een motor, hoe stiller de motor moet zijn..

bovenstaand artikel geeft maar weer eens aan dat bureau-zitter,
stofvangers en andere lui die t allemaal beter weten hun mening laten beïnvloeden door wat men hoort en van horen zeggen..

ook het feit dat die gene zo nodig ZONDER demper/ db-killer moet rondrijden eigenlijk voor dit soort reacties zorgt...

ik vind dat je een motor best wat mag horen, maar het moet niet zijn dat je een aso al 3 straten verder hoort aankomen..
dan mag je van mij op de bon en een wokmelding erover heen!

my 2 cts.....

Hangt helemaal van het merk en type motorfiets af. Er zijn motorfietsen met een Europese homologatie en toelating die standaard en origineel 107dB mogen produceren. Op de openbare weg
 
alles wat zo ongeveer met milieu te maken heeft is links of extreem links..
burgemeester van Bergen nh (mooi dorp) is ook PvdA naar ik meen..
 
Image 09-05-2020 at 12.55.jpeg
 
Hangt helemaal van het merk en type motorfiets af. Er zijn motorfietsen met een Europese homologatie en toelating die standaard en origineel 107dB mogen produceren. Op de openbare weg
Die maken ook maar 78 dB tijdens de homologatiemeting, daarom zijn ze goedgekeurd.
 
"Pieter Rehwinkel, waarnemend burgemeester Partij voor de Arbeid."
Die partij bestaat volgens mij niet.
 
Laatst bewerkt:
Worden bij de apk geluidsmetingen verricht?
Motoren krijgen minder boetes, zou dit met de km per jaar te maken hebben?

Mooie feitjes haalt deze man erbij
Klopt, het heeft helemaal te maken met het kilometrage. Sterker nog, per gereden kilometer krijgen motorrijders veel meer snelheidsbekeuringen dan automobilisten.
En ik weet vrij zeker dat er geen geluidsmeting bij een auto-APK gedaan wordt. Er wordt wel gecontroleerd op gasdichtheid (lekkage).
 
Klopt, het heeft helemaal te maken met het kilometrage. Sterker nog, per gereden kilometer krijgen motorrijders veel meer snelheidsbekeuringen dan automobilisten.
En ik weet vrij zeker dat er geen geluidsmeting bij een auto-APK gedaan wordt. Er wordt wel gecontroleerd op gasdichtheid (lekkage).
Exact. Hij vermeld heel leuk dat er tijdens de APK gekeken wordt of de uitlaat lawaai maakt doordat hij lek is en heel sect klopt dit. Voor het opsporen van een lekkage zoekt de monteur naar geluid. maar het daadwerkelijke geluidsniveau zal hem een zorg zijn. Maarja, dat staat natuurlijk niet zo leuk in dit zielige artikeltje...
Net zoals het vermelden van boetes per gereden km niet een argument is wat zijn standpunt ondersteund.
 
Terug
Bovenaan Onderaan