APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Willem

KROONSTEEN
Donateur
22 aug 2005
16.639
31.402
Kampen (Overijssel)
Hoe je het ook wendt of keert, een geluidspaal net zoals een flitspaal, dat zie ik niet gebeuren omdat een meting door factoren die je niet kunt wegnemen in vorm van meetcorrectie, dus dan maar x aantal procent eraf, dat kan niet en al zeker niet met de huidige techniek. Of je moet willen naar een onbetrouwbare situatie, vinger je nat meten?
Of rare opstellingen gebruiken zoals de uitstoot meten voor een groot gebied maar de sensor in de bron stoppen...

Nah, fijne overheid krijgen we dan.

MeanBlueMan

Moderator a la Pastafari
Crew
Donateur
8 jan 2003
107.104
8.299
Uhhhh mobiele telefonie valt tegenwoordig ook onder jullie it afdeling en ik weet 100% zeker dat jullie netwerk daarvan de afgelopen jaren meerdere keren plat heeft gelegen.
Om over jullie C2000 netwerk nog maar te zwijgen:X

Da's waar !
Nahja, telefonie heb ik niet zoveel last van, C2000 wel !! Dat is idd vanaf het begin een slecht systeem.
Had goed kunnen zijn maar NL moest net weer even te goedkoop inkopen |( en na de 'verbetering" rond de jaarwisseling is het slechter als ooit.
Probleem is dat ik niet hou van geklaag en er dus inmiddels gewoon aan gewend ben, bij 'geen dekking' maar wat alerter zijn en indien nog wat eerder hoger in de geweldspiraal gaan zitten dan.

Maar je hebt 100% gelijk !

JaVaWa

MF veteraan
17 jun 2007
2.538
497
Traiectum
rekenkundig is het heel simpel: verdubbeling van de afstand is 3dB minder.
Alleen jammer dat je verkeerd rekent. Bij een puntbron is de afname bij verdubbeling 6 dB. De 3 dB is voor lijnbronnen (bijv. verkeer op een weg).
Een echte dB meter van een merk als B&K of DPA kost geen 300 euro en dan heb je een echte professionele geluidsdrukmeter.
Een klasse 1 geluidsmeter is aanzienlijk duurder dan dat. Klasse 2 meters zijn een stuk goedkoper, maar niet goed genoeg voor dit soort toepassingen.

Omnibus

Die hard MF'er
11 apr 2016
404
50
bepaalde '0% beschadiging/defecten' regels zijn juist niet voor eigen interpretatie vatbaar. maw een aantal pluisjes op de gordel zijn toegestaan. a. hoeveel is een aantal. b. hoe groot mag dat 'pluisje' dan zijn. c. (vul zelf iets in).
'geen' is veel duidelijker dan 'ongeveer'
idd soms maken ze de regels veel te omslachtig of onduidelijke (juridische-)taal.
Hoe dan ook Lexe. APK zit er voorlopig niet in.

Bovenaan Onderaan