APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Pijp eraf/ erop/ weer eraf/ en weer erop is gewoon een k*t-klus.
Wrs als de 'goedkeur'-pijp erop zit, dat je dan denkt dat 't maar zo moet blijven.
Dat je er veel werk van hebt is wel duidelijk. Wrs vinden ook de dichtringen 't niet heel erg fijn.
Ik zie er maar 1 voordeel in en dat is dat de tapeindjes goed gangbaar blijven.

Als ik mijn pijp wil monteren, dan lukt dat alleen met de nodige zweetdruppels.
Het is bij mij iig niet zo dat je de pijp ervoor houdt en dat alles dan simpel in elkaar past.
Daar komt wel het nodige duw- en trekwerk aan te pas. Als niet nodig, dan liever niet losmaken.
Volgens mij heb jij te weinig pijp-ervaring.......

:+
 
Tis niet geen herrie pijp... zit netjes een killer in, de demper is zelfbouw, en heeft dus geen e nummer...
 
Mocht er een APK voor motorfietsen komen dan ga ik ervan uit dat er een vrijstelling zal zijn voor motorfietsen van 50 jaar en ouder, zoals dit ook sinds kort bij auto's geldt. Dan ga ik gelukkig geen last van dat geneuzel krijgen. :r
 
Mocht er een APK voor motorfietsen komen dan ga ik ervan uit dat er een vrijstelling zal zijn voor motorfietsen van 50 jaar en ouder, zoals dit ook sinds kort bij auto's geldt. Dan ga ik gelukkig geen last van dat geneuzel krijgen. :r

En 30 jaar oud of ouder 1x in de 2 jaar :t
 
En zo zijn we weer een stap dichter bij de APK keuring voor motorfietsen. :X

 
wel grappig dat ze blijkbaar zelfs in het euro-parlement dealers niet vertrouwen
en het onafhankelijk willen :)
2 redenen:
1. Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten
2. Veel landen hebben te veel ambtenaren in dienst... die kunnen ze zo aan het werk houden.
 
Ze vernoemen ook de rdw, ( of.. ieder geval het artikel )

T zou wel mooi zijn, je kan als garage houder kiezen.

Je doet apk keuringen, of reparaties.
Maar allebei , niet.


Ja er zijn gerust eerlijke , maar d'r zijn gewoon teveel voorbeelden dat je word genaaid waar je bij
staat, en je nog niet eens een kusje achteraf krijgt ook.

En niet iedereen heeft de technische kennis om dat te doorzien.
( of het is luiheid, en dat kan je de mensen natuurlijk ook weer zelf aanrekenen )
 
in belgie is de keurder een ander dan de maker .............dus afkeur laat maar ergens maken en kom maar weer terug
Dat zowiezo...
Op emmissie en wat verlichting na (groot licht werkt niet,mis iki ook niet),heb ik niks te vrezen.
Klein onderhoud en CO kan ik zelf wel
 
in belgie is de keurder een ander dan de maker .............dus afkeur laat maar ergens maken en kom maar weer terug

Dit werkt toch alleen maar als je zelf onderhoud doet of tenminste zelf enige kennis van de regels hebt?
Een Belg die zijn auto naar de garage brengt om hem apk klaar te laten maken (zoals de meesten doen denk ik) die vertrouwd nog steeds op zijn garage die hem net zo hard kan belazeren als een garage in Nederland.
 
het probleem is in nederland dat diegene die keurt, ook de afkeur verkoopt.
( kwikshit is een mooi voorbeeld )

Haal je je auto op, afkeur.. krijg je meteen de prijzen mee van de banden..

Of zoals bij mij ( laatste keer kwikshit voor mij ) , afkeur op schokdempers.
Versleten..

Die zaten er nog geen maand nieuw onder , splinternieuw.. rondom..
 
Afkeur op nieuwe dempers.... :?

Ja.. echt... ( tegenwoordig is dempers niet eens meer een afkeur, tenzij ze zijn afgebroken )

Communicatie in "roepen" naar verkoop van de keurmeester denk ik.. de offerte voor een nieuwe set
zat al bij de "afkeur" .

Gek genoeg, 10 minuten later werd ie alsnog afgemeld, na ik verzocht even mee te lopen naar de auto
( licht geïrriteerd )
 
Ja.. echt... ( tegenwoordig is dempers niet eens meer een afkeur, tenzij ze zijn afgebroken )

Communicatie in "roepen" naar verkoop van de keurmeester denk ik.. de offerte voor een nieuwe set
zat al bij de "afkeur" .

Gek genoeg, 10 minuten later werd ie alsnog afgemeld, na ik verzocht even mee te lopen naar de auto
( licht geïrriteerd )
Mooi, aanpakken zulke oplichters!
 
Ow, effe voor het eerlijke, ik ga nu voor m'n keuringen naar een lokale kleine garage.

ze weten dat ik alles zelf repareer , geen probleem.

heb ze nog nooit betrapt op een "fout" , ook niet bij auto's die er nu komen via mij.


en dat het ook een klant van me is beroepsmatig, zal ook wel helpen.. laten we eerlijk zijn
daarnaast laat ik m'n vrouw bellen voor afspraken, en ik weet dat er 1'tje een beetje een zwak heeft voor haar ;p
 
Mooi, aanpakken zulke oplichters!

Het was niet nodig om boos te worden, maar ben bang dat ik m'n onvrede en verbazing
vrij lastig kon onderdrukken .

Ben dan wel de lul die de filiaal baas en de keurmeester bij elkaar zet, met mij er tussen.. naast de auto
( zelf weer even op de brug gereden zonder te vragen of te zeggen ) en verzoek ze even nogmaals
de schokbrekers aan alle kanten te bekijken.
( en verder niks zeggen )

ook hun konden hun "ooohhh shit" lastig verbergen ;p
 
Terug
Bovenaan Onderaan